A kínai közösségi videómegosztó rövid és lényegre törő segédanyagot adott ki arról, hogyan kell hatékony hirdetéseket létrehozni a platformján.

Mindenki, aki érdeklődik az online marketing iránt, érzékelhette az utóbbi időben, hogy a TikTok új sebességre kapcsolt a hirdetési piacon. Mivel népszerűsége még mindig rohamosan növekszik, egyre hatékonyabban próbálja ezt monetizálni, és törekszik minél szélesebb hirdetői kör bevonzására illetve edukálására. Ahogy erről nem rég beszámoltunk, indítottak egy 20 alkalmas workshopsorozatot amerikai KKV-k számára, most pedig publikáltak egy rövid, de annál hasznosabb “how-to” anyagot, amelyben felsorolják a leglényegesebb ismérveket egy jól működő videóhoz, illetve segítenek elkerülni a hibákat. Ebből emeljük ki most a legfontosabb pontokat.

1. Gyárts dedikált tartalmat erre a platformra!

Mivel a TikTokon alapvetően rövid, lényegretörő videókat tesznek közzé a felhasználók, és kialakult egy bevett stílus és hangvétel, a hatékonyság érdekében mindenképp érdemes “TikTok-first” anyagokat közzétenni, vagyis külön ide készíteni a hirdetéseket. Ahogy az ismertető fogalmaz:

“Ahhoz, hogy nyerjünk a TikTokon, az üzleti felhasználóknak a platform egyedi karakterére kell szabniuk a kreatív anyagaikat. De a TikTok hirdetésnek nem kell bonyolultnak lennie: valójában lehet sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb is, mint a más csatornákra készült anyagok. Ez a “how-to” segédlet hátteret biztosít, jó példákat, tippeket és trükköket mutat, hogy segítsen kihozni a legjobbat a platform kreatív megoldásaiból.”

Hirdetnél a TikTokon? A TikTok szerint így csináld!
Forrás: tiktok.com

2. A legfontosabb kulcsszó: az eredetiség

A TikTokon a felhasználók maguk is lehetnek tartalomgyártók, és a trendeket ők maguk határozhatják meg (vagy legalábbis ezt gondolhatják). Ehhez mindenféle zene, vizuális- és hangeffekt áll a rendelkezésükre, amelyekkel minden mértéket meghaladóan szeretnek is élni.

A márkáknak ezért azt ajánlják, hogy:

  • keressék meg a platformon a maguk niche célcsoportját,
  • nézzék meg, hogy ők mit és milyen stílusban, hangvételben osztanak meg,
  • próbáljanak ehhez hasonló kreatív, változatos hirdetéseket készíteni.

3. Légy céltudatos és posztolj sokat!

Ahhoz, hogy a hirdetések jól működjenek, és mindig újabb közönséget érjenek el, a kulcs a folyamatos és változatos tartalomgyártás. Az ideális, ha naponta legalább 1-4 posztot teszünk fel, és a legjobban teljesítőre indítunk fizetett kampányt.

Ezt a 3 kérdést kell folyamatosan szem előtt tartani a TikTok hirdetéseknél:

  • Hogy lehetne javítani a posztok kreatív minőségét?
  • Hogy tudunk folyamatosan magas minőségű, friss tartalmat létrehozni?
  • Hogyan optimalizáljuk a költségeket azzal, hogy csak a legjobban teljesítő posztokat emeljük ki?

4. Figyelj a részletekre!

A videóknál bizonyos paramétereket érdemes betartani, például:

  • mindenképp tartsuk a 9:16 képarányt, hiszen a felhasználók gyakorlatilag 100%-a az okostelefonján nézi a TikTokot.
  • Mindig legyen megfelelő minőségű hangja a videóinknak! A platform jellegéből adódóan különösen fontos a zene és a hang.
  • Rövid, megkapó anyagokat készítsünk, amik néhány másodperc alatt felkeltik a nézők figyelmét.
  • Ne legyen semmilyen fontos információ a “safe zone-on” kívül, vagyis olyan területen, ahol például felirat vagy épp a CTA gomb található. Ehhez a következő sablont kapjuk segítségül:
Forrás: tiktok.com

5. Használd a kreatív eszközöket!

A platform rengeteg olyan beépített eszközzel rendelkezik, amik támogatják a tartalomkészítést, az elemzést, vagy akár összekötnek olyan csapatokkal, akik professzionális videókat készítenek a márkánknak.

TikTok Creative Center. Ez az ingyenes eszköz ötleteket ad, aktuális trendeket és sikersztorikat mutat be, és képbe helyez a platform működésével, közönségével kapcsolatban. Az első lépéseket itt érdemes megtenni, ha még nem ismerjük a TikTok világát.

TikTok Video Editor. Az alapvető szerkesztési feladatok, a hang illesztése és a feliratok megjelenítése mellett számos olyan áttűnést és effektet találhatunk ebben az online videóvágó programban, amitől a kreatív anyagaink igazán “TikTokosak” lesznek.

Smart Video Soundtrack. Ennek a programnak a segítségével megtalálhatjuk a megfelelő zenét a tartalmunkhoz. Több ezer dal közül választhatjuk ki a leginkább passzoló dallamot, amelyekben 10 különböző stílusra osztva tallózhatunk, illetve a legnépszerűbb, és akár egy adott ünnephez kötődő kategóriákban is böngészhetünk.

Video Template. Mivel a platform valójában nagyrészt a feldolgozásokról és a remixelésről szól, nem kell arra törekedni, hogy minden pixel tényleg eredeti legyen a videónkban. Ebben segít ez a program, amely több mint 100 testreszabható sablont bocsát rendelkezésünkre, valamint ebben is találunk nagyjából 4000 dallamot a megfelelő zenei aláfestéshez.

Smart Text. Ez az okos kis program megspórolja nekünk a szövegírás hosszadalmas folyamatát (legalábbis ha angol szövegre van szükségünk). A brandünk és néhány kulcsszó megadásával frappáns mondatokat hoz létre, majd le is fordítja azokat más nyelvekre.

TikTok Creator Marketplace. Ha nincs kedvünk ezzel az egésszel foglalkozni, akkor akár kereshetünk egy tartalomgyártót, akit megbízunk azzal, hogy szuper kreatív videókat hozzon létre nekünk erre a platformra. A TikTok ezzel az egyelőre még béta fázisban lévő alkalmazással segít összekötni a tartalomgyártókat a hirdetőkkel, amelyben egy-egy kreatív csapat eredményességét elemzési adatokkal alátámasztva láthatjuk, így megtalálhatjuk az ideális partnert cégünk számára.