Újabb integrált szolgáltatás: csomagkövetés közvetlenül a Google-lel

Csomagkövetés közvetlenül a Google-lel

Csak idő kérdése volt, hogy a Google mikor kezd bele a saját csomagkövető szolgáltatásának fejlesztésébe, de úgy tűnik, az évtized utolsó hónapjában megkezdődött a szolgáltatás korai elérésének bevezetése.

A keresőóriás – hogy megkönnyítse a felhasználók csomagjainak követését – közvetlen elérést kínál a keresőjében, hogy a felületen keresztül azonnal megtaláljuk a futárszolgálatok által biztosított követési számot. A lenti képen látható, hogyan képzelik el a Google-nél ezt a lehetőséget.

Csomagkövetés közvetlenül a Google-lel

A Google december 5-én tette elérhetővé a felületet, illetve a jelentkezési lehetőséget azoknak a futárszolgálatoknak, akik élni kívánnak ezzel, és hajlandóak a cég számára tesztelni a szolgáltatás bevezetését.

A programban való részvétel feltétele, hogy a futárcég képes legyen egy RESTful JSON szolgáltatáson vagy XML API-n keresztül visszaküldeni a Google-nek a csomag státuszát. A Google lehetőséget biztosít saját API fejlesztésére azok számára is, akik még nem rendelkeznek ilyennel, vagy nem vesznek igénybe ilyen jellegű szolgáltatást.

A szolgáltatás korai elérésének feltételeit a webmaster blog vonatkozó bejegyzésében ellenőrizhetik a cégek, akiket érdekel ez a lehetőség. Amennyiben meg kívánnak felelni ezeknek, a következő oldalon jelentkezhetnek is a programba.

Ez a lépés meglehetősen előnyös mindkét fél számára, hiszen a Google szolgáltatásán keresztül egy újabb, közvetlen csatornát kapnak az ügyfél felé, a Google pedig még közelebb kerül ahhoz, hogy ők legyenek az egyedüli szolgáltató, akire a felhasználóknak szüksége van.

Az érdeklődők a support fórumon vagy a Twitteren érdeklődhetnek, vagy tehetik fel esetlegesen felmerülő kérdéseiket. A Google még nem adott konkrét választ arra, hogy mikor élesedik a szolgáltatás, de az biztos, hogy a korai elérés programban a világ bármely pontjáról jelentkezhetnek futár-és csomagküldő szolgálatok, a szolgáltatás ugyanis minden olyan piacon, ahol a cég jelen van, elérhető lesz.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!