Új útmutatót tett közzé a Google a sikeresebb SEO érdekében

Új Google útmutató a sikeresebb SEO érdekében

Idén ősszel a Google újabb útmutatót tett közzé SEO témában: az ebben részletesen kifejtett best practice-ek segítségével jelentősen növelhetjük az e-kereskedelmi projektjeink sikereit – írja a  SearchEngine Journal.

Az új útmutató célja, hogy megmutassa, hogyan tehetjük láthatóbbá az eladni kívánt termékeinket – nem csak a Google keresésben, hanem a cég bármely olyan termékén keresztül, amely árucikkeket jelenít meg a vásárlók számára. Az újonnan bekerült oldalak alapvetően fejlesztőknek szólnak, de hasznosak lehetnek minden olyan webhely üzemeltetői számára is, ahol rendszeres online értékesítés történik. Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy melyek azok a témák, amik az útmutatóba kerültek, és hogy ezek nagy vonalakban mit is jelentenek a (félig) laikusok számára.

Az új oldalakat az alábbi témaköröket érintik:

  • Hol jelenhetnek meg e-kereskedelmi tartalmak Google-ön? Felsorolás többek között olyan felületekről, amelyek gyakran elkerülik az ember figyelmét.
  • Hogyan osszunk meg termékadatokat a Google-lel? Lehetőségek és tippek a termékadatok Google-lal való megosztásához.
  • Hogyan strukturáljuk az adatainkat annak érdekében, hogy e-kereskedelem szempontból a leginkább hasznosíthatóak legyenek? Adatstrukturálással kapcsolatos tippek és best practice-ek.
  • Hogyan indítsunk új e-kereskedelmi webhelyet? Lépésről lépésre levezetett útmutató.
  • Hogyan tervezzünk URL struktúrát e-kereskedelmi célú webhelyekhez? Tippek oldal kialakításhoz és optimalizálásához.
  • Hogyan segítsünk a Google-nek megérteni az e-kereskedelmi webhelyünk szerkezetét? A lehető legjobb webhely navigációs struktúra létrehozása.
  • Lapszámozás, inkrementális oldalbetöltés és azok hatása a Google keresőre. Felhasználóiélmény-minták, amelyek segítik a Google-t a termékek megjelenítésében.

Hol jelenhetnek meg e-kereskedelmi tartalmak a Google-ön?

A Google-t a legtöbben pusztán egy keresőmotornak tartják. Az állítás a “pusztán” rész nélkül ugyan igaz, de sokan elfelejtik, hogy a Google ezen kívül számos olyan szolgáltatásból áll, amelyek szorosan kapcsolódnak a telefonos és asztali alkalmazásokhoz, de elsősorban a mobil felhasználói élményhez. Az említett szolgáltatások közül sok a keresőmotoron kívül mutatja meg a felhasználóknak a termékeket, amelyek iránt érdeklődhetnek – a Google ezeket „felületeknek”, “surface”-eknek nevezi. Az útmutató szerint mindegyikre releváns felületre érdemes specifikus tartalmat létrehozni.

Ezek az alábbiak:

  • Google Kereső,
  • Google Képek,
  • Google Lens,
  • Google Shopping,
  • Google Cégprofil,
  • Google Térkép.

A Google Shoppinggal kapcsolatban, amely talán a legkevésbé ismerősen hangzik a fenti felsorolásból, korábban részletesen írtunk.

Hogyan osszunk meg termékadatokat a Google-lel?

Ez a szekció alapvetően arról szól, hogyan szolgáltassunk adatot a Google-nek a termékeinkről úgy, hogy valóban a megfelelő felhasználóknak tudja megmutatni – a megfelelő pillanatban. Az útmutató itt a Google Merchant Centernek szolgáltatott feedet is érinti.

Hogyan struktúráljuk az adatainkat annak érdekében, hogy e-kereskedelem szempontból a leginkább hasznosítható legyen?

Ez a szakasz nyolc fontos strukturált adatot sorol fel, amelyeket az e-kereskedelmi webhelyeknek ajánlott használni. Ilyen például a Breadcrumb, az értékelés (Review), vagy a kérdés-válasz szekció (FAQPage).

Hogyan indítsunk új e-kereskedelmi webhelyet?

Az útmutató ebben a szekcióban lépésről lépésre leírja az e-kereskedelmi webhelyek indításának folyamatát. Ugyan a leírás összefoglaló jellegű, de a megfelelő helyeken részletesebb leírásokra mutató hivatkozásokat tartalmaz.

Hogyan segítsünk a Google-nek megérteni az e-kereskedelmi webhelyünk szerkezetét?

Ez a rész a webhelyek felépítésének áttekintéséről szól, amely segít a Google-nek megtalálni az azon található összes fontos tartalmat. Részlet az útmutatóból: „A Google úgy próbálja megtalálni a legjobb tartalmat a webhelyén, hogy elemzi az oldalak közötti kapcsolatokat a hivatkozások alapján. Ez azt jelenti, hogy a webhelyén található navigációs struktúra (például menük és oldalak közötti linkek) befolyásolhatja a Google megértését a webhely szerkezetéről.”

Az útmutató ezen a linken olvasható.

Ingyenes, villámgyors SEO elemzés a Kosárértéken

Add meg honlapod címét, és egy órán belül megkapod az eredményt!
A gyorselemzés SEMRush szoftverrel, automatikusan történik. Ha az eredménnyel kapcsolatban kérdésed van, a Kosárérték SEO szakértői segítenek.
A visszaigazoló emailben szereplő email címen fel tudod venni velük a kapcsolatot.

mm
Kóbor Júlia

A BIG FISH Internettechnológiai Kft. product ownere, e-kereskedelmi projektmenedzser.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!