Google Shopping: folyamatos, de lassú növekedés Magyarországon

Elindult a Google Shopping Magyarországon

Júniusi magyarországi indulása óta folyamatosan erősödik a Google Shopping. Jelenleg a Google keresési hirdetéseiből érkező kattintások közel 50 százaléka érkezik Shopping-hirdetésekből – már ahol használják, mert ma még kevesen használják a Growww Digital adatai szerint.

A világ számos országa után júniustól Magyarországon is elérhető a Shopping-hirdetés, a Google új, termékalapú hirdetési megoldása.

Hónapról hónapra nő a Google Shopping kampányok kattintási részaránya. Novemberre már 47 százalék volt azon hirdetők esetében, akik használják ezt a típusú formátumot – derült ki a Growww Digital, 132 magyar Google-Ads fiókra kiterjedő adatelemzéséből. Viszonyításképpen a nemzetközi tapasztalatok alapján a plafon 70 százalék körül van.

A Google Shopping térnyerése Magyarországon

Forrás: ROIminer.com/audit, 132 magyar Google Ads-fiók adatai alapján

Szabó László, a Growww Digital szakértője elmondta, hogy a külföldi piacokon szerzett tapasztalatok alapján a Shopping-hirdetések gyorsabb elterjedésére számítottak Magyarországon.

A ROIminer adatai alapján a hirdetőknek mintegy 30 százaléka él csak a Google Shopping formátum lehetőségével Magyarországon, míg Csehországban 65 százalék. Tetemes bővülési lehetőség van még a hazai piacban, a robbanás még nem következett be.

A szakértő véleménye szerint még nem szokta meg a piac az új eszközt, nagy a bizonytalanság. Ügyféloldalon a többség még csak most ismerkedik a Shoppinggal, de a PPC szakemberek közül is kevesen rendelkeznek kellő tapasztalattal. Jelenleg Magyarországon mindössze két ügynökség rendelkezik minősítéssel. A Growww Digital volt az első, amely éppen három éve, 2016 novemberében kapta meg a Google Shopping-minősítést.

Szabó László szerint a hirdetőknek érdemes minél előbb lépni. Ma még kisebb a kattintásokért folyó verseny, kedvezőbbek a hirdetések árai. Nagyságrendileg feleannyiba kerül ma egy Shopping-kattintás a non-brand search-höz, azaz a nem saját márkás keresésekhez képest. Aki időben elkezdi használni a Shopping-hirdetést, óriási előnyhöz juthat. Kiváló lehetőség erre a küszöbön álló karácsonyi szezon.

mm
Kosárérték

E-kereskedelmi magazin - hasznos információk kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!