A kisebb webáruházaknak komoly kihívást jelenthet a mesterséges intelligencia valamilyen modelljének alkalmazása tevékenységükben, ám ha nem is teszik ezt, akkor sem kerülhetik el, hogy szembe találkozzanak az MI-vel. Például az a veszély fenyegeti őket, hogy lemaradnak a mesterséges intelligenciával támogatott internetes keresések találati listáiról.
A mesterséges intelligencia két évvel ezelőtt jelent meg a hétköznapi használatban, ám térhódítása máris új szakaszába léphet – írta meg Digiday 2025-ös előrejelzésként. A gyors fejlesztés és a kísérletezés évei után a technológiai és a marketingszakemberek szerint ez az év arról szólhat, hogy az MI alkalmazása túllép a tesztelés, a próbálgatás időszakán.
A technológiai vállalatok kész megoldásokat kínálnak a mesterséges intelligenciával támogatott tartalomkészítéshez és Kína máris domináns szereplővé vált ezen a féltekén. Az informatikai szolgáltatók azon dolgoznak, hogy javítsák a munkafolyamatokat simábbá tevő MI-alkalmazásokat. Gomba módra szaporodnak azok az MI-alapú ügynökök, amelyek segítenek tájékozódni a felhasználóknak.
A Digiday szakírói megpróbálták kiválasztani azokat a területeket, amelyeken a mesterséges intelligencia nem csupán az MI-t alkalmazó cégeket, hanem a felhasználóikat, a hirdetőket és ügyfeleket is befolyásoló eszközzé válik. Emellett megjelenhetnek olyan nyílt forráskódú megoldások, amelyek a szerényebb anyagiakkal rendelkező potenciális alkalmazóknak szólnak.
A mesterséges intelligencia végleg átalakítja az internetes keresést
Ismerve a mesterséges intelligenca használatát – nevezetesen, hogy kérdésekre adott válaszokkal működik -, nem meglepő, hogy a szakértők szerint tovább fogja formálni az internetes kereséseket. Arról már ködösebb a kép, hogy milyen mélységben, és milyen tempóban jönnek a változások. Az is nyitott kérdés, hogy ezek hogyan hatnak a hirdetőkre, köztük az online kereskedőre és a felhasználókra.
A marketingesek, köztük az online marketingre specializálódott szakemberek arra számítanak, hogy a keresések kevésbé fognak kulcsszavakra koncentrálni. Előtérbe kerülhetnek a bonyolultabb, szöveges, képi, videós keresések, amelyek az MI összetettebb válaszadási képességeire bazíroznak. Emellett a korábbinál is személyre szabottabbá válhatnak a keresések, amelyeket MI-ügynökök támogatnak.
A változások következményeként a hirdetők, a márkák eltávolodhatnak attól, hogy a kattintásokra vadásszanak, és inkább a mikrokonverziókra figyelhetnek. Jim Yu, az online marketinggel foglalkozó BrightEdge vezérigazgatója szerint a hirdetőknek, a kiadóknak és az alkotóknak újra kell gondolniuk a tartalomhoz való hozzáállásukat.
Újra kell optimalizálniuk azokat ahhoz, hogy megjelenjenek az MI-kereséses találatokban is. Emellett meg kell találniuk a közönség növelésének és fenntartásának új módjait is a megváltozott médiakörnyezetben. A szakértő szerint az e-kereskedelem, a könyvkiadás és az utazás egyre inkább rákényszerül, hogy válaszoljon erre a kihívásra.
Tájékoztatni kell a felhasználókat arról, amikor az MI-vel találkoznak
Azoknak a vállalatoknak, amelyek mesterséges intelligencia eszközöket használnak, figyelniük kell arra, hogy ha ezt elhallgatják, akkor elveszthetik ügyfeleik bizalmát. Nicole Greene, a Gartner tanácsadó cég elemzője szerint az MI által generált tartalmakat átláthatóvá kell tenni! Figyelni kell a fogyasztók visszajelzéseire ezekkel kapcsolatban! Meg kell beszélni az ügyfelekkel a mesterséges intelligenciával kapcsolatos aggályaikat.
A Gartner egyik felmérése szerint a fogyasztók 80 százaléka úgy véli, hogy a generatív mesterséges intelligencia megnehezíti a valós és mesterséges online tartalmak elválasztását egymástól. A vizsgálatban megkérdezettek 78 százaléka szerint fontos, hogy az MI által generált tartalmakat világosan megjelöljék.
Lehetőséget kínálnak a kisebb cégeknek a nyílt forráskódú MI megoldások
Joel Burke, a nyílt forráskódú szoftverekkel foglalkozó Mozilla elemzője úgy véli, hogy a nyílt forráskódú mesterséges intelligencia modellek felhasználása nagy lendületet vehet 2025-ben. Ennek az a háttere, hogy ezek a megoldások egyre egyszerűbbé, olcsóbbá, biztonságosabbá és hatékonyabbá válnak.
A fejlődést díjazni fogják azok a vállalatok, amelyek meg akarják védeni szellemi tulajdonukat és felhasználói adataikat. A nyílt forráskódú modellek ugyanis gyakran helyben, a felhasználók saját eszközein futnak. Így a bizalmas adatokat nem kell fellőni az informatikai felhőbe vagy átadni külső szolgáltatónak.
Burke úgy véli, hogy a nyílt forráskód mérsékli az MI használathoz szükséges belépési korlátokat és nagyobb választási lehetőséget biztosít a felhasználóknak, amikor különböző feladatokhoz választanak internetböngészőt vagy MI modellt. A Mozilla olyan projekteken dolgozik, amelyek célja, hogy a teljes értékű chatbotok kevésbé bonyolultak és átláthatóbbak legyenek.
Kezdődik a márkanév építésének finomhangolása
A mesterséges intelligencia megváltoztathatja azt is, amit eddig a márkaépítésről gondoltunk – mondta David Placek, a Lexicon ügynökség alapítója és vezérigazgatója. Ez a cég a márkák elnevezésével kapcsolatos tanácsadásra specializálódott. Azzal például, hogy a keresések egy része a mesterséges intelligencia segítségével hangalapúvá válik, növekszik a márkanevek hangzásának fontossága.
A Lexicon az MI segítségével elemzi a potenciális márkaneveket, és komoly tapasztalatokat halmozott fel a „hangzástudomány” területén. Hogyan biztosíthatjuk az elhangzottak megértését és megjegyezhetőségét a nagy médiahangzavar közepette? Ez a kérdések kérdése Placek szerint.
Azt mondta-e valaki, hogy „Siri” vagy azt, hogy „Sarah”. Ilyen típusú keveredések zavarhatják egy-egy elnevezés hangzását és megjegyezhetőségét. A marketingeseknek egyre érzékenyebbeknek kell lenniük a szavak lágyságára vagy keménységére, a zajra, amit kibocsanak a háttérzaj előtt. Ezen múlik, hogy egy elnevezés érthető-e, és így van-e esélye eljutni a célközönség fülén keresztül a tudatáig.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli