A legnagyobb török piactér 330 millió dolláros tőkeinjekciót kap az Alibabától, amelynek segítségével megindulhat az európai piacok meghódítására.

A 2010-ben alapított, ruhákat, kozmetikumokat és dekorációs termékeket forgalmazó Trendyol az utóbbi évekre a legjelentősebb törökországi e-kereskedelmi céggé nőtte ki magát. A cég 2020-ban az említetteken túl tovább bővítette termékkörét és szolgáltatásait, és már online élelmiszer-kereskedelemmel is foglalkozik, elérve a napi 1 milliós csomagszámot.

Többségi tulajdonosa már a tőkebevonást megelőzően is az Alibaba volt, amely a mostani, 330 millió dolláros invesztációval 86,5%-ra növelte részesedését a vállalatban. A Webrazzi török internetes portál szerint a cég értéke így meghaladja a 11 milliárd dollárt, amelyet a Reuters is megerősített.

Indulhat a “hadjárat” az európai vásárlókért

A Trendyol már 2020 októberében világossá tette, hogy az európai piacokat veszi célba: angol és német nyelvű weboldalt is indítottak, amelyeken keresztül 27 európai ország, köztük az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország és Magyarország vásárlói számára is elérhetővé tette termékeit.

Az Alibababa segítségével terjeszkedik Európában a török Trendyol

A mostani tőkebevonás alapot nyújthat komolyabb kampányok indításához és a piactér további lokalizációihoz. A török vállalat saját brandjével, a Trendyolmilla márkával akár a Zara vagy a Mango konkurenciájává léphet elő.

Ez csak a kezdet?

Egyes források szerint a Trendyol további befektetőket keres – ezúttal nem százmilliós, hanem sokkal inkább milliárd dolláros nagyságrendben. A Hürryet.com.tr hírportál arról számolt be, hogy a cég az Egyesült Királyságban és az Egyesült államokban próbál lehetséges partnereket felkutatni a Citigroup pénzügyi tanácsadó segítségével. A vállalat célja, hogy 2021-ben a termékeladásokból bonyolított forgalma meghaladja a 10 milliárd dollárt, amelynek eléréséhez 1 milliárd dollár értékű további tőkebefektetést szeretne megszerezni.

A tőkebevonási akció a portál információi szerint hamarosan véget ér, és amennyiben sikerrel zárul, az a cég értékét 15 milliárdos szintre repítheti, amivel valóban komoly versenytársat kaphatnak az európai divatcikk-forgalmazók.