Az Alibaba kereskedelmi egységet nyit Belgiumban

Az Alibaba kereskedelmi egységet nyit Belgiumban

Megállapodott a belga kormány és az Alibaba: megnyílhat a Cainiao első önálló európai e-kereskedelmi központja, így Belgium az első európai ország az Electronic World Trade Platformban.

December elején írt alá megállapodást a belga kormány az Alibabával arról, hogy kereskedelmi egységet nyitnak Belgiumban. A Liège-ben megvalósuló beruházás a belga kormány reményei szerint segíti a belga kis- és középvállalatokat a növekedésben azáltal, hogy új piacok válnak számukra könnyebben elérhetővé, emellett munkahelyeket is jelent a helyiek számára. Vagyis az új telephelyen keresztül a belga vállalatok könnyebben tudják majd termékeiket a kínai piacokra juttatni, az Alibaba pedig abban érdekelt, hogy rajta keresztül minőségi európai termékeket importáljanak Kínába, amelyekre egyre nagyobb a kereslet a távol-keleti országban. A központot a korábbi terveknek megfelelően a Liège-i repülőtér mellett építik fel közel 220 ezer négyzetméteren, mintegy 75 millió euró értékű beruházásként, üzemszerű működésének első ütemét 2021-ben kezdheti meg. A helyszínválasztás természetesen nem véletlen, hiszen a város stratégiai helyen, pontosan az Amszterdam-Párizs-Frankfurt aranyháromszög kellős közepén fekszik, így jelentős importközpont.

Az európai színrelépés egyébként a Cainiao legújabb külföldi bővítési hullámának csak az egyik része, logisztikai hálózatuk a Liège-i telephely mellett Hong Kong-i, dubaji, Kuala Lumpur-i és moszkvai egységekkel is bővül. Ez jól mutatja a vállalat globális bővítési ambícióit, jelentősen növelni szeretnék azt a területet, amelyet elérnek szolgáltatásukkal. A kitűzött cél az, hogy a világ bármely pontjára 72 órán belül legyenek képesek eljuttatni egy megrendelt terméket. Bár az Alibaba tudhatja magáénak a világ második legnagyobb e-kereskedelmi piacterét, a méretéhez képest egyelőre csak egy földrajzilag behatárolt területen tudott magának jelentős piaci pozíciót szerezni.

A Jack Ma által 2016-ban bejelentett kezdeményezés, az Electronic World Trade Platform (eWTP) eszköz az Alibaba számára a globális terjeszkedésben, amely a kereskedelmi háború miatt egyre fontosabbá válik Kína számára. Egyúttal pedig lehetőség is a csatlakozók számára arra, hogy a könnyebben érjék a távoli piacokat, amelyeket egyébként csak nagyobb költséggel tudnának megtenni, valamint hozzáférjenek olyan közös infrastruktúrához, mint a felhőalapú szolgáltatások, mobiltelefonos fizetési megoldások vagy logisztikai szolgáltatások. Eddig Ruanda és Malajzia csatlakozott az együttműködéshez, Európából Belgium lett az első.

Ahogyan látható, az eWTP a piacszerzés mellett az innovatív megoldásaival is igyekszik vonzóvá tenni a csatlakozást. A megállapodás arról is szól, hogy az Alibaba segíti felületein az e-kereskedők tevékenységét, és az innovációra is kiterjesztik az együttműködést. Várhatóan a megépítendő liège-i kereskedelmi egység is a legmodernebb robottechnikát és egyéb okos megoldásokat fogja alkalmazni, ahogyan a Kínában működő logisztikai központjaiban ez már látható is. A Cainiao jelentős fejlesztéseket végez az automatizáció érdekben, amelyet a vállalat a jövő kulcsának tart a logisztikában.

 

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!