50 hátrányos helyzetű amerikai vállalkozást támogat az Alibaba

Már csak a nemzetközi piacban bízik az Alibaba

A kínai óriáscég egyenként 10.000 dolláros támogatást, és segítő programokban való részvételi lehetőséget nyújt a kiválasztott vállalkozóknak – írja a RetailDive.com.

Az Alibaba egyre erősebb jelenlétre törekszik az Egyesült Államokban – gondoljunk csak a 2021 szeptemberében elindított, az “új digitális vállalkozói réteg” számára meghirdetett nagyszabású támogatási és edukációs programra. Most egy újabb donációs kezdeményezést hirdettek meg, amelynek célcsoportja ezúttal az alulreprezentált, hátrányos helyzetű társadalmi csoportból érkező induló vállalkozók támogatása.

A résztvevők kiválasztásában ismét az előző programban is partnerként részt vevő, Hello Alice elnevezésű, hátrányos helyzetű vállalkozókat támogató szervezetet vonták be. A támogatott vállalkozásokat egy pártatlan szakmai zsűri választja ki a nagyjából 12 ezer jelentkező közül. Az egyik legfőbb zsűrizési szempont az volt, hogy minél több piaci területet bevonjanak a támogatási körbe, így szerepelnek benne divatipari és egyéb fogyasztási cikkeket, élelmiszert, elektronikai és számos egyéb termékeket forgalmazni kívánó kereskedők is.

A pénzbeli támogatás mellet a nyertes vállalkozások számára az Alibaba részvételt biztosít a Digitization Sprint for Retailers elnevezésű programban is, amely információkat nyújt a beszerzésről, a digitális marketingről, az ellátási lánc kezeléséről és más alapvető e-kereskedelmi tudnivalókról – közölte a cég.

Csak egy kis lökés kell a sikerhez

A kínai cég többek között a Kabbage 2019-es kutatásával indokolta a kezdeményezést, amely kimutatta, hogy a megkérdezett digitális vállalkozások szerint csupán 5000 dollárra volna szükségük ahhoz, hogy elindítsák az üzletüket. Az Alibaba szerint a kezdő kereskedőknél is a tőkeemelés jelentette a legnagyobb problémát 2021-ben.

„Az Alibabánál az a küldetésünk, hogy megkönnyítsük a vállalkozások számára az üzletkötést, ezért megtiszteltetés, hogy induló tőkével támogathatjuk ezt a hihetetlenül inspiráló vállalkozói csoportot, és hogy katalizáljuk a vállalkozásukat, amelynek segítségével saját feltételeik szerint növekedhetnek.” – nyilatkozta John Caplan, az Alibaba.com észak-amerikai és európai elnöke, aki a bírálóbizottság munkájában is részt vesz.

Előnyt a hátrányból

“A vállalkozás elindítása a körülményektől függetlenül kihívást jelent.De tudjuk, hogy bizonyos társadalmi-gazdasági tényezők még nehezebbé tehetik a vállalkozói utat.” – mondta Elizabeth Gore, a Hello Alice elnöke és társalapítója. A szervezet ezért külön kiemelte, hogy a támogatás címzettjeinek csoportja változatos hátterű: vezetőinek közel 80%-a színes bőrű, 78%-a pedig nő. Ezenkívül a támogatottak közel 90%-a azt mondta, hogy dolgozóik nagy többsége alulreprezentált társadalmi csoportokból származik, beleértve a fogyatékkal élőket, a katonai veteránokat és az LMBTQ+ közösség tagjait.

mm
Buzás Attila

Újságíró, e-kereskedelmi szakértő, a Kosárérték magazin főszerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!