A kínai e-kereskedelmi óriás Alibaba.com önálló programot indít az amerikai kis-és középvállalkozások válság utáni felpörgetésére. Az akció nem titkolt célja, hogy lökést adjanak az “új digitális vállalkozói réteg” amerikai felemelkedéséhez.

A hatékonyságot támogató. és mindennapi üzleti kihívásokhoz elengedhetetlen eszközök mellett a válságból kilábaló amerikai gazdaságban most színre lépő „millennial” generációt többek között fejlettebb logisztikai, készlet-és tőkemenedzsmentet lehetővé tévő megoldásokkal támogatná a cég.

Az Alibaba.com Dropshipping Solutions néven bevezetett platformja és egyéb technikai fejlesztések mellett további mintegy félmillió dollárral is támogatni kívánja a piacterén aktívan terjeszkedni kívánó, innovatív vállalkozásokat. Mint a kezdeményezéssel kapcsolatban kiadott közleményében a cég írja: “Az elmúlt 18 hónap megpróbáltatásai rákényszerítették a vállalkozókat arra, hogy digitálisan szemléljék üzleti modelljük minden aspektusát, ezek azonban merőben más készségeket, szolgáltatásokat és tőkéhez való hozzáállást igényelnek, mint korábban.”

A koronavírus sújtotta amerikai gazdaságban 2020 során mintegy hatszázezerrel több új válallkozás lépett színre, mint 2019-ben, és ezen új cégek mintegy harmada online kereskedelmi tevékenységbe kezdett. Az e-kereskedelmi robbanás természetesen komoly hatással volt az Alibaba.com forgalmára is, ahol az amerikai megrendelések és tranzakciók száma másfélszeresére emelkedett az elmúlt évben.

Ez az új digitális vállalkozói réteg, amely nyitott az e-kereskedelem irányában, mindenesetre teljesen más igényekkel bír, mint a korábbi, leginkább innovációra építő „startup generáció”. Az élet minden területéről érkező, Amazonon és Shopify-on értékesítésbe kezdő kereskedők majd’ fele nyilatkozott úgy, hogy az indulás előtti első félévben kevesebb mint 5000 dollár kezdő tőkére lenne szüksége a vállalkozása felfuttatásához. Az Alibaba.com most induló programja leginkább az ilyen, e-kereskedelembe újonnan beszálló vállalkozói réteg megsegítését tűzte ki céljául.

Dropshipping megoldások

A legtöbb új e-kereskedő általában valamelyik dropshipping szolgáltatóval szerződik, hogy a lehető legkevésbé fájjon a feje az esetlegesen rámaradó és felhalmozódó árukészlet miatt. Ez egyben kiváló lehetőség számukra arra is, hogy élesben teszteljék az egyes termékekben rejlő üzleti lehetőségeket.

A Shopify alkalmazásboltjából, vagy a WooCommerce-kiegészítőként is elérhető Alibaba.com Dropshipping segítségével a viszonteladók egyetlen kattintással, közvetlenül a eljuttathatják termékeiket a kiskereskedőkhöz vagy vevőikhez. A cég saját szolgáltatása mellett számos, harmadik fél által üzemeltetett dropshipping szolgáltató is elérhető ennek segítségével – többek között a Modalyst, a Spocket vagy a Syncee.

Új eszközök

Az Alibaba.com ezen felül további új eszközökkel enyhítené a tavalyi év óta világszerte bevezetett utazási korlátozások okozta károkat is. Többek között prioritásként kezelik az Amazon.com-on viszonteladó gyártók partnereit, akik például a Helium 10, AMZScout vagy Zongoru rendszerén keresztül elérhető termékeket szinte azonnal piacra dobhatják az amerikai piacon. További újítás, hogy az Alibaba.com LIVE segítségével a vásárlók virtuálisan ugyan, de élőben találkozhatnak beszállítókkal, vagy a Virtual Reality Showroom segítségével közvetlenül is betekintést nyerhetnek a gyártósor működésébe a virtuális valóság segítségével.

Mindemellett az Alibaba.com a teljes logisztikai szolgáltatását átfazonírozta a modern elvárásoknak megfelelően. A big data-val megtámogatott rendszerben 19 milliónál is több azonnal kiszállítható termékből válogathatnak az e-kereskedők, amelyek időben történő kézbesítéséért garanciát vállalal a cég. Prémium funkcióként pedig azonnali, teljes körű door-to-door szolgáltatást is igényelhetnek a nagykereskedők, amely a teljes logisztikai folyamatot magába foglalja, az utolsó mérföldes szállítást is beleértve.

Félmillió dolláros támogatási program

A programban való részvétel promóciójára mintegy fél millió dollárt oszt az Alibaba készpénzben a már működő e-kereskedők között, akik használják a rendszerét. Akár új regisztrációról, akár már bevezetett vállalkozásról van szó, a Hello Alice-szel közösen szervezett pályázatra október 21-ig regisztrálhatnak az innovatív marketing-kommunikációt előtérbe helyező vállalkozások.

Az 50 legjobb üzleti tervet és termékinnovációt felmutató kis-és középvállalkozást az Alibaba.com egyenként 10 000 dollárral támogatja majd, amelyek mindamellett ingyenes virtuális képzéseken vehetnek majd részt, ahol az e-commerce alapjaitól kezdve egészen az ellátási lánc menedzseléséig számos témában kaphatnak majd segítséget a kínai cég legjobb szakértőitől.