Egy webáruház üzemeltetése során számos kérdést kell megoldani, ha sikeresen akarsz eladni egy terméket. Az árut ki kell választani, be kell szerezni és raktározni, ezt követően mozgatni kell a készletet, majd minden megrendelés után csomagolni, számlázni és szállítani. Mindez sok erőforrást igényel, nem hiába küzd vele rengeteg webáruház.

Néhány éve feltűnt egy modell, amely megoldja ezt a problémát. Nagykereskedők, disztribútorok, online vállalkozók és influencerek ezreit mozgatja meg a téma, amely jelentősen átformálhatja az iparágat az elkövetkező években.

Nem véletlen, hogy az e-kereskedelem egyik legnagyobb trendjeként tekintünk rá. A 2010-es években meghódította a világot, és 2020-tól itthon is nagyot fog robbanni. Kevesen tudják, de a világ összes online áruházának közel egyharmada dropshipping modellben működik.

De miért ekkora szenzáció a rendeléskiszolgálás ezen fajtája?

Képzeljünk el egy világot, ahol a webáruházaknak nem kell saját készletet tartani, mert minden terméket a dropshipping beszállító raktároz. Így gyakorlatilag érintkezni sem kell a termékkel. A dropshipping beszállító azonnal a vásárlóhoz szállítja a terméket a megrendelés leadásakor. A webáruházaknak nem kell foglalkoznia raktározással, logisztikával, termékfejlesztéssel, gyártók keresésével, csomagolással és szállítással sem. Elég csak “eladniuk a belistázott termékeket”.

Ez a folyamat nemcsak kényelmes, hanem pénzügyileg is előnyös, hiszen nem áll tőke a felhalmozott készletben. A dropshipping modellben üzemeltetett webáruház így “marketing/branding” csatornaként van jelen, ami a termékek eladásával foglalkozik. A termék beszerzése, raktározása, készletezése, mozgatása már egy másik partner feladata.

A dropshipping két célcsoportnak lehet előnyös: azoknak akik nulláról építenek fel egy dropshipping áruházat, vagy azoknak, akik kiegészítő termékeket akarnak elhelyezni egy már működő webáruházban.

Eddig a hazai szereplők nagyrészt nemzetközi dropshipping áruházak készleteire támaszkodhattak, azonban ha a webáruház magyar, és az árut valójában kezelő cég pedig külföldi, az adó- és vámjogi területen több kérdés is felvet. Például azt illetően, hogy ki egy adó vagy vámtétel alanya, ki miért vállal felelősséget, kinek kell ügyintéznie, illetve kivel szemben gyakorolhatja a vevő a fogyasztói jogokat. Mindennek megállapításakor az sem mindegy, hogy a kereskedelmi partner másik EU tagállamban, vagy azon kívül tevékenykedik.

Van olyan könyvelő cég, amely kifejezetten dropshippingre építő e-kereskedőknek szolgáltatna, ám a legtöbb potenciális üzletfele egyelőre egy elhúzódó egyeztetési fázisnál tart, és még nem vágott bele a tevékenységbe. Mint kiderült, a késedelmes indulás legfőbb oka az összetett törvényi szabályozás.

Az egyik oldalról nézve a dropshipping rendkívül vonzó tevékenységnek tűnhet, amit kevés ráfordítással meg lehet valósítani. Ha viszont beleássuk magunkat, hogy milyen jogszabályokat kell hozzá betartani, rögtön kiderül, külföldi partnerek esetén mégsem olyan egyszerű ez az üzleti modell.

Kapcsolódó cikkünk: Dropshipping: nem egyszerű a törvényi megfelelés

2019 decemberében itthon is elindult egy szolgáltatás, amelynek keretében magyar beszállítók termékei is széles körben elérhetőek a dropshipping modellben, így a fent vázolt jogi, vám- és adójogi problémák nagy része elkerülhető.

A Dropshippy neve ismerősen csenghet, hiszen a ma már több mint 250 webáruházzal dolgozó Webshippy saját fejlesztésű megoldásáról van szó, amely mögött Magyarország népszerű webáruház-logisztikai és fulfillment szolgáltatása áll. Néhány kattintással bárki dropshipping beszállítóvá vagy értékesítővé tud válni, a megoldás a teljesen új, kezdő vállalkozók számára is elérhető.

A Webshippy raktáraiban jelenleg 35.000 féle termék található, és az indulás utáni első héten már nagyjából 3.000 árucikk vált elérhetővé más webshopok számára is. Vagyis, ha valaki nulláról akar egy webshopot indítani, akkor több ezer termékből válogathat, és ízlése szerinti terméket tud azonnal “a polcra tenni” anélkül, hogy azok beszerzésével, készletezésével, finanszírozásával vagy épp szállításával kellene foglalkoznia. Csak arra kell fókuszálnia, hogy megtalálja azokat a vevőket, akik érdeklődnek a termékek iránt. Ráadásul a Dropshippy a legtöbb ismert e-commerce megoldással (pl. Shoprenter, Shopify, Unas, Woocommerce) egyszerűen integrálható.

A Dropshippyn keresztül elérhető termékek között 15-80% közötti árrésű termékeket is találni – ez az a margin, amivel egy induló vállalkozás számolhat, ha elad egy-egy terméket.

A szolgáltatás nem csak azok számára előnyös, akik mások termékét szeretnék eladni, hanem azoknak is, akik fel akarják kínálni a többi webáruház számára a termékeiket. Így ők egy viszonteladói rendszert tudnak üzemeltetni, ahol nagykereskedelmi áron ajánlják fel a saját készletüket bármely más webshop számára.

A dropshipping a 2010-es évek egyik legfontosabb e-kereskedelmi kifejezése, és az új évtizedben ez még inkább igaz lesz. A használatával egyszerűsíthetőek az e-commerce vállalkozások beszerzési, készletezési, finanszírozási, logisztikai folyamatai.

Magyarországon eddig nem létezett egy egységes rendszer, ami több nagykereskedő termékeit fogja össze piactér formájában, ám 2020-tól a hazai e-commerce szféra számára is megnyílik ez az inspiráló és jó jövedelmezőséget biztosító lehetőség, amelyről további információkat a dropshippy.hu oldalon lehet találni.

(Támogatott tartalom)

Egy webáruház szoftver feltelepítése vagy egy bérelt áruház elindítása technikailag csak néhány lépésből áll, de egy jogilag minden szempontból megfelelő, és üzletileg is sikeres webshop elindítása ennél jóval összetettebb feladat.

Cikksorozatunkban egy helyen megtalálsz minden olyan gyakorlati tudnivalót, ami egy webshop elindításához szükséges: Webáruház-indítás lépésről lépésre

Ingyenes Webáruház Konzultációk
A kezdeti webshop beállításoktól kezdve a vevőszerzésig mindenben tudunk segíteni. Legyen a Shoprenter az e-kereskedelmi partnered!