A japán fővárosban nyitott fizikai boltot a fast fashion iparág meglehetősen kétes módszereiről és alacsony árairól híres kínai nagyágyúja.

A divatboltjairól nevezetes Harajuku negyedben megnyitott üzletben a kiválasztott termékek QR kódos beszkennelése után vehetik meg a vásárlók a nekik tetsző termékeket. A Shein első fizikai boltjának a belső terét úgy alakították ki, hogy akár divatbemutatók tartására is van lehetőség, ahol a cég tervezői megismertethetik a közönséggel a legújabb darabokat.

A november közepén megnyitott üzlet azonban inkább tűnik próbateremnek, mint valódi üzletnek, mivel helyszínen, a felpróbálást követően nem vásárolhatóak meg a darabok, csak a Shein applikációján keresztül.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

JP.SHEIN.COM (@shein_japan) által megosztott bejegyzés

A kínai fast fashion óriásnak egyébként nem ez az első lépése a japán piacon, hiszen idén már Osakában is létrehoztak átmeneti jelleggel elérhető átvételi pontokat, de olyat, ahol raktárkészlet is van az elérhető darabokból, korábban még nem nyitott a cég. A Shein egyébként az amerikai és az európai piac mellett Ázsiában is jelen van, de Kínában nem elérhető.

A kizárólag applikáción keresztüli értékesítés erősítésére a Shein alig egy hónappal ezelőtt nyitotta meg az amerikai piacon a Shein Exchange platformot, ahol a használt termékek másodlagos piacát kívánják beindítani. Az egyelőre még csak az Amerikai Egyesült Államokban elérhető szolgáltatást a cég jövőre tervezi globálisan elérhetővé tenni.

A meglehetősen komoly környezeti terheléssel járó divatipar az utóbbi években sokat tett annak érdekében, hogy világszerte csökkenjen a helyenként rendkívül környezetszennyező módon előállított termékek által okozott kár. Közben viszont egyre inkább gyorsul a verseny a fast fashion olyan meghatározó cégei között, mint amilyen a Shein vagy kőboltos kereskedőként a Zara vagy a H&M.

A szakma által egyébként vegyesen fogadott kezdeményezésre többek között azért kerülhetett sor, mert korábban a cég számos plágiumbotrányba keveredett, és ezzel próbálja menteni megtépázott hírnevét. Idén májusban például arról írtunk, hogy a többnyire drágább termékeket árusító Zara ruhái egyre nagyobb számban érhetőek el a Sheinen. Az avatatlan szemlélő számára is nyilvánvaló volt, hogy valóban az eredeti termékekkel szinte tökéletesen megegyező ruhákat vásárolhatnak meg az érdeklődők a nyugati ár töredékéért, de a cég azóta sem reagált az őt ért vádakra.