Több fast fashion forgalmazó példáját követve az About You is teszteli a fizetős szállítást – annak ellenére, hogy egyik fő üzenetük a kiszállítás és visszaküldés ingyenessége.

Aki mostanában szeretné frissíteni ruhatárát a német cég kínálatából, az még élvezheti az ingyenes kiszállítás előnyeit, akkor is, ha csak minimális értékű a rendelése. Sőt, nem csak a kiszállítás, de a visszaküldés is díjmentes, és valljuk be, ez vásárlóként még mindig kecsegtető ajánlat.

De már nem tart sokáig a jó világ, mert a logisztikai szolgáltatások drágulása, valamint a fenntarthatósági törekvések miatti egyre erősebb nyomás kompromisszumra kényszeríti – sok más társával együtt – a német divatplatform mögött álló vállalatot is.

Korábban mi is írtunk erről a lassan trenddé váló jelenségről, amelynek során a nagy divatcégek, többek között a környezettudatosságra hivatkozva, sorra szüntetik meg az ingyenes visszaküldés lehetőségét. Mostanra eljött az az idő, amikor nem csak a visszaküldés, de a kiszállítás ingyenessége is megkérdőjeleződött.

Új év, új tervek

Ebben az évben az About you tervei között is szerepel, hogy bevezeti a minimális rendelési értékhez (MOV-Minimum Order Value) kötött szállítást az összes piacán, beleértve Németországot is – csökkentve ezzel a csekély értékű, kevés hasznot hozó megrendelések számát – adta hírül a német kereskedelmi portál, a neuhandeln.de.

Azt, hogy pontosan mikor kerül bevezetésre az új díjazás, a német divatóriás nem árulta el. Jelenleg több európai piacon is folyik a tesztüzem, amelynek során a feltételeket a helyi adottságokhoz és kereslethez igazítják. A neuhandeln.de rámutatott, hogy a francia online shopban például már csak akkor ingyenes a szállítás, ha valaki 24,9 EUR-ért, vagy afölött rendel. Ennél alacsonyabb kosárértékeknél 3,9 EUR-t kell fizetni a szállításért. Ugyanígy a belga és az ír shop internetes kínálatában is van minimális rendelési érték, egyenként szintén 24,9 EUR. Ezekben az országokban sem voltak még erre vonatkozó feltételek a tavalyi évben.

Más cégek is a MOV mellett döntenek

Az, hogy most az About You is elbúcsúzik a feltételek nélküli ingyenes szállítás intézményétől egyáltalán nem meglepő lépés. Egyrészt az online kereskedelmi cég előző év októberében már bejelentette, hogy optimalizálni szeretné logisztikai költségeit, másrészt több hasonló divatcég is ebbe az irányba tart napjainkban, köszönhetően a kedvezőtlen gazdasági helyzet okozta drágulásnak és a már említett környezettudatos tendenciák erősödésének.

Így például 2022 végén a Zalando is bejelentette, hogy további európai országokban fogja bevezetni a minimális rendelési értékhez kötött ingyenes szállítást. A berlini cég évek óta ragaszkodik a szállítási díjhoz, ha a kosár értéke nem halad meg egy bizonyos összeget. Ez a küszöbérték az elmúlt nyáron 15 további ország piacán került bevezetésre, ezáltal minden országban, ahol a Zalando aktív, létezik a minimális rendelési érték intézménye. A Boohoo, a Next és a Zara pedig már tavaly nyáron léptek ezen a téren az ingyenes visszaküldés lehetőségének eltörlésével.

Az About You a divatcikkek kereskedelmére specializálódott, és jelenleg 26 európai országban képviselteti magát. Németországban 2014 tavaszától van jelen, és ezt követően további piacokat hódított meg az öreg kontinensen. Ezekben az országokban már kezdetektől az ingyenes szállítás lehetőségével kampányolt.

Úgy tűnik azonban, hogy a 2023-as év fordulópont lesz, amikor el kell engedni ezt a vásárlók számára kényelmes, ám a kereskedők és a környezetünk számára veszteséget és felesleges terhelést jelentő szolgáltatást