Hirdetési lehetőségek az Instagramon – melyiket válasszuk?

Hirdetési lehetőségek az Instagramon - melyiket válasszuk?

Nem kérdés, hogy ma már szinte mindenki szeretne az Instagramon hirdetni. Amellett, hogy a platformot havonta egymilliárdan látogatják, az engagement mutatói megelőzik a Facebook és Twitter párost is. Alább azt vesszük szemügyre, hogy is működik az Instagram-marketing, és hogyan célozhatjuk meg a márkánk szempontjából fontos felhasználókat.

Miért pont az Instagram?

Először 2013-ban, a Facebook általi felvásárlást követően találkozhattunk reklámokkal az Instán, ekkor azonban még meglehetősen korlátozottak voltak a lehetőségeink a formátumot és tartalmat illetően. 2015-ben aztán megnyíltak a reklámozási lehetőségek üzleti felhasználók előtt is, amely sok Instagram-vállalkozás felvirágzásához vezetett.

Mivel az Instagram összeköttetésben áll a Facebook Ad Managerrel, a brandek a Facebook hatalmas adatbázisának köszönhetően egyenesen a célközönségükhöz jutnak el. De ha a fentiek nem volnának elég meggyőzőek, lássunk pár számadatot:

  • A hirdetést megtekintő felhasználók 75%-a elszánja magát valamilyen interakcióra: vásárol, vagy tovább kattint a weboldalra
  • Az amerikai felnőttek 35%-a Instagram-használó
  • Magyarországon közel 2 millióan használják a platformot.

 

Hazai Instagram felhasználók száma

(chart – Pikrea)

A fenti adatok bizonyítják, hogy ha kihagyjuk az Instagramot marketing mixünkből, bizony jelentős összegű bevételtől eshetünk el.

Mennyibe kerül Instagramon hirdetni?

Az átlagos cost-per-click az Instagramon 0,7 – 1 USD körül mozog, azonban ez nagyban függ a célközönségünk tulajdonságaitól is. Általánosságban itt is elmondható, hogy minél inkább leszűkítjük a célcsoportot és minél nehezebben elérhető célközönséget választunk, annál többet fizetünk egy-egy kattintásért. Például többe fog kerülni az elektromos bringák iránt érdeklődő 30 és 45 közötti férfiakat elérni, mint az olvasni szerető középkorú nőket. Azonban a közösségi médiás hirdetések még így is az egyik leghatékonyabb online marketing eszközt jelentik.

Hirdetési formátumok

Öt formátum közül választhatunk, melyek mindegyike kiválóan illeszkedik a felhasználók feedjébe:

  • Stories (Történetek)
  • Fotó
  • Videó
  • Carousel
  • Gyűjtemény

Stories (Történetek)

Ezek a hirdetések teljes (mobil)képernyős reklámok, melyek két organikus Történet közé vannak beágyazva. Naponta több mint 500 millió felhasználó néz Instagram Story-kat, így hatalmas potenciál van ebben a formátumban.

Történeteinknél személyre szabhatjuk, hogy ki legyen a célközönség, és milyen gyakran jelenjenek meg a hirdetéseink. Mivel egy Story csak 24 óráig él, így ideális választás limitált időszakra érvényes promóciókhoz. Ezeknél a típusú hirdetéseknél is érdemes használnunk az Instagram beépített filtereit, effektjeit, mert sokat dobhatnak a hirdetéseink megjelenésén, illetve a Történetek gyors váltakozása miatt kiemelten fontos, hogy figyelemfelkeltő képi világgal bombázzuk célközönségünket.

Louis Vuitton Instagram Story

Az Instagram Story-s reklámokon belül a következő call-to-action lehetőségeket érhetnek el a Történet felfelé húzásával:

  • Jelentkezés / Feliratkozás
  • Időpont foglalás
  • Kapcsolat oldal
  • Videó hívás
  • Letöltés

Fotók

Mivel az Instagram eleve fotó megosztásra fókuszáló platform, a legkézenfekvőbb hirdetési típus a fotós hirdetés. Amennyiben már amúgy is rendelkezünk vizuális tartalommal, bűn lenne kihagyni az Instagramot, hiszen erre egyszerűen ez a legmegfelelőbb platform. De természetesen itt is azok az üzleti felhasználók vannak előnyben, akik elegendő energiát fektetnek a magas minőségű fotós tartalmak posztolásába, hiszen egyre élesedik a verseny a felhasználók figyelméért.

Az Instagram Checkout bevezetése óta fotós hirdetésünket akár valós idejű termékinformációkkal is elláthatjuk, valamint a felhasználók a platform elhagyása nélkül fejezhetik be a vásárlási folyamatot. Nem csak ügyfélémény szempontból, de a konverziós arányuk növelése érdekében is nagyszerű eszközt adott ezzel az üzleti felhasználói kezébe az Instagram.

Instagram Checkout Fotók

 

A fotós hirdetésben az alábbi call-to-action gombok érhetőek el:

  • Jelentkezés / feliratkozás
  • Időpont foglalás
  • Telefon hívás
  • Kapcsolat menü
  • Útvonal
  • Több információ
  • Vetítési időpontok
  • Letöltés

Videó

A videós tartalmak minden közösségi platformon egyre jobb eredményeket érnek el, nem csoda, hogy a Pinterest is egyre inkább fókuszál erre a formátumra. Az Instagramon a videóknak még régebbi hagyománya van, hiszen a tapasztalt üzleti felhasználók már tudják, hogy egy videós poszt akár 40%-kal több engagementet generálhat egy fotónál.

Szerencsére ma már nem kell egy profi filmes stábot felfogadnunk ahhoz, hogy ütős videókat készíthessünk az Instagramra, ugyanis rengeteg app specializálódott ennek a feladatnak a leegyszerűsítésére. Szeretettel ajánljuk a Magisto-t vagy a Swish-t azoknak, akik szeretnék kipróbálni a videószerkesztés fortélyait.

A videós hirdetéseinkbe is sok hasznos call-to-action gombot integrálhatunk:

  • Jelentkezés / feliratkozás
  • Időpont foglalás
  • Telefonhívás
  • Kapcsolat
  • Letöltés

Carousel

A carousel tulajdonképpen akár 10 db egymást követő, lapozásra előtűnő fotók sorozata, ami remekül alkalmas, arra hogy:

  • Több terméket vagy egy teljes termék portfóliót mutassunk be
  • Egy többrészes történetet meséljünk el képekben
  • Egyetlen terméket tulajdonságait mutassuk meg részletesebben

 

Instagram Carousel

 

Az alábbi call-to-action gombokat használhatjuk:

  • Jelentkezés / feliratkozás
  • Időpont foglalás
  • Kapcsolat
  • Telefonhívás
  • Letöltés

Gyűjtemények (Collections)

A Collections egy viszonylag új, 2018-ban bevezetett hirdetési forma, ami abból a szempontból hasonlít a Carousel-hez, hogy egyszerre több termék megjelenítésére alkalmas, azonban annak egy kicsit továbbfejlesztett változata. A Gyűjteményen belül egyetlen terméket emelhetünk ki, miközben a felhasználó számára kisebb piktogramok formájában látható a többi gyűjteményben szereplő termékfotó is. A kiemelt fotók automatikusan váltakoznak, kombinálva ezzel a fotós és videós hirdetések előnyeit. A Checkout funkció szintén elérhető ebben a hirdetési formátumban.

 

Instagram gyűjtemény

Integrálható call-to-action gombok:

  • Több infó
  • Vásárlás

Hogy válasszuk ki a legmegfelelőbb Instagram hirdetés típust?

A sok lehetőség és formátum között könnyű elveszni, ezért első lépésben érdemes átgondolnunk, hogy mik az elsődleges céljaink hirdetéseinkkel.

Márkaépítésre a fotós, videós vagy Történet hirdetések a legmegfelelőbbek, hiszen itt az a cél, hogy egy figyelemfelkeltő, hangsúlyos üzenetet közvetítsünk brandünkről, és weboldalunkra irányítsuk az érdeklődőket.

Időszakos akció promótálására szintén remek választás a Történet, mivel ez a formátum egyébként is csak 24 óráig él, és organikus hatása miatt megfelelő az impulzus vásárlások ösztönzésére.

Ha több termékeket szeretnénk hirdetni, akkor a Carousel vagy Collections lesz a megfelelő választás, ahol a felhasználók kedvükre válogathatnak a kínálatunkból és az Insagram elhagyása nélkül is megvásárolhatják kedvenceiket.

Hirdetés feladásának módjai

Instagramos hirdetéseinket kétféle képpen is útjukra indíthatjuk, kezelhetjük őket a Facebook Ads Managerből vagy a natív Instagram felületünkön. Mindkét esetben konfigurálhatjuk a hirdetés célját, célcsoportját, futási időtartamát és a hozzá tartozó budgetet. Az értékelési fázisban sem hagy minket cserben az Instagram, hiszen az ő felületén is ugyanúgy láthatjuk a reklámunk eredményeit, ahogy az Ads Managerben már megszokhattuk. Az egyetlen megkötés az Instagramról indított hirdetések esetében, hogy itt csak már meglévő posztot tudunk hirdetéssé alakítani.

Az Ads Managerből érdemesebb indítanunk a hirdetéseinket, ha nem csak az Instagramon, hanem a Facebook felületein is szeretnénk őket megjeleníteni, hiszen itt egyben kezelhetjük a két platformot. Amennyiben viszont csak az Instán vagyunk aktívak és mobilról szeretnénk hirdetést indítani, kényelmesebb ezt a felületet használnunk, hiszen itt azonnal mobil nézetben láthatjuk hirdetéseink kreatívjait, így biztosak lehetünk benne, hogy a várakozásainknak megfelelően fognak megjelenni.

mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!