Üzleti Instagram 1×1

Üzleti Instagram 1x1

A legtöbb magyar brand kicsit még félve közelít napjaink egyik legnépszerűbb közösségi média platformjához, az Instagramhoz. Pedig a kicsit is fotogén termékekkel rendelkező vállalkozások számára remek lehetőséget rejt a felület, hogy költséghatékonyan eljuthassanak a fiatalabb generációkhoz is. Nem kell közösségi média gurunak lennünk egy jó üzleti Instagram-profil kialakításához, de azért érdemes stratégiai szemmel átgondolni mielőtt belevágunk. Ebben szeretnénk segíteni a következő tippekkel.

1. Helló üzleti profil!

Ha üzleti célra szeretnénk használni az Instagramot, akkor ehhez az üzleti profil ajánlott. Az üzleti fiók létrehozásának csak annyi a feltétele, hogy az adott profilt egy üzleti Facebook oldalhoz kössük, azonban ha ezzel még nem rendelkezünk, az Instagram nagyon előzékenyen létrehoz számunkra egyet a regisztráció során. Szerencsére a privát fiókkal megegyezően teljesen ingyenes az üzleti is, azonban sok olyan funkciót kapunk, amelyeket a személyes fiókunkkal nem érhetünk el. Ami miatt az Instagram megkülönböztetett figyelemben részesíti üzleti felhasználóit, az persze a fizetett hirdetések lehetősége, azonban sok más hasznos funkciót is ad emellé.

Az egyik legfontosabb előnyt a statisztikák jelentik, amelyek nem csak követőink és kedvelőink földrajzi elhelyezkedését mutatják meg, de korcsoport és nem szerinti lebontást is láthatunk, nem csak a teljes fiókunkra, hanem akár egyedi posztjainkra vonatkozóan is.

Instagram statisztika üzleti profilon

A másik fontos extra funkció, amit az üzleti fiókkal kapunk az a profilunkban a látogatók számára megjelenő Üzenetküldés gomb, amelynek segítségével érdeklődőink egyszerűen felvehetik velünk a kapcsolatot.

2. Bió? Rövid és velős!

Profilképnek értelemszerűen a logónkat töltsük fel. A mobilra optimalizált platform sajátossága, hogy avatarunk egész kicsi méretben jelenik csak meg, így ha kivehetetlen a logónk ebben a méretben, érdemes egy egyszerűsített logó vagy csak egy kezdőbetű feltöltésével próbálkoznunk. Ahogy például a Kosárérték.hu Instagram oldalán is láthatjuk:

Kosárérték Instagram oldal

Céges bemutatkozásunkra fokozottan igaz a mondás: A kevesebb több! Az Instagram digitális zajjal jócskán szennyezett világában a felhasználók a másodperc töredéke alatt döntik el, hogy egy adott profil szimpatikus-e nekik eléggé, hogy bekövessék. Így hát ha megvagyunk üzleti profilunk regisztrációjával, a következő nagy kérdés, amivel szembe találjuk magunkat, hogy hogyan ragadjuk meg látogatóink figyelmét ilyen rövid idő alatt.

Cégünk részletes bemutatása helyett érdemesebb arra fókuszálnunk, hogy milyen értéket közvetítünk követőink számára. Hiszen ügyfeleinket nem az fogja megfogni a márkánkat illetően, ami nekünk (mint tulajdonosnak), hanem ami nekik fontos. Mindezt 1-2 mondatban fogalmazzuk meg, és ha imidzsünk engedi, használhatunk figyelemfelkeltő emotikonokat, speciális karaktereket is.

Ha van saját hashtagünk érdemes ezt is már a bemutatkozásban megcsillantani!

Az Instagram egyetlen egy kattintható link megjelenítését engedélyezi, melyet bemutatkozásunkat követően jeleníthetünk meg profilunkon. (Kivételek ezalól a több mint 10.000 követővel rendelkező üzleti profilok.)

A legkézenfekvőbb természetesen weboldalunk URL-jének megadása, azonban ha például közvetlenül egy kiemelt termék landing oldalára szeretnénk irányítani a forgalmat, ezt is megadhatjuk. Ha nem tudunk választani, jó megoldást kínál a Linktree szolgáltatása, amely lehetővé teszi, hogy egy URL alatt gomb szerűen elhelyezzünk több kattintható linket, így megtöbbszörözhetjük a választási lehetőséget ügyfeleink számára – amennyiben ez a cél.

Linktree használata Instagram profilon

3. #Hashtag

Az Instagram kétféle tartalom megosztását teszi lehetővé:

  • Kép vagy videó formátumú posztjaink 1:1 arányban jelennek meg galériánkban és a minket követők és hashtagjeink iránt érdeklődők hírfolyamában, sőt törlésig vagy archiválásig elérhetőek is maradnak feedünkön.
  • Instagram Sztori (vagy történet) pedig 24 órán át tekinthető meg profilunkon teljes képernyős formátumban, jelenlétét profilképünk körül körbefutó színes karika jelzi. Sztorijainkat archívvá válásukat követően témák szerint rendszerezhetjük és kiemelhetjük a profilunkban.

Nike Instagram profilja

Posztjainkat #-ekkel láthatjuk el, amelyek arra szolgálnak, hogy a hasonló témák iránt érdeklődők könnyedén rájuk találjanak. Vannak népszerű hashtagek, amelyekkel elvben széles körhöz eljuttathatjuk tartalmainkat, azonban mivel ezeket rengeteg nagy oldal használja, kezdetben érdemesebb kevésbé népszerű hashtageket használnunk annak érdekében, hogy posztjaink ne vesszenek el a rengeteg követővel rendelkező felhasználók posztjai között.

A már befutott hashtagek mellett érdemes saját, csak általunk használt hashtageket is alkotnunk, melyeket minden posztunknál és akár bemutatkozásunkban is használhatunk. Ezzel egyrészt megkülönböztetjük márkánkat és seígtünk követőinknek, hogy minél jobban megjegyezzék posztjainkat, másrészt (meg nem erősített, de jól kitapasztalt hírek szerint) az Instagram algoritmusa is kedveli az ilyesfajta ismétlődést és előbbre sorolhatja profilunkat az ajánlási rendszerében.

Posztjainkban összesen 30, sztorijainkban pedig 10 hashtaget használhatunk, melyekből érdemes minél többet kihasználni, azonban közben arra is figyeljünk, hogy mind releváns legyen az adott képet/videót illetően, az Instagram hosszú távon ugyanis büntetni igyekszik az oda nem illő tagek használatát.

4. Tartalom? Stratégia!

Az Instagram a vizualitás világa, ahol a felhasználók többsége a szemet gyönyörködtető képeket és videókat keresi. Ne sajnáljunk hát az energiát egy-egy poszt igényes befotózására, megkomponálására és bátran használjuk a filtereket is! Az igazán sikeres feedek egységes, harmonikus képet mutatnak, így érdemes egy-két hasonló képbeállítás vagy filter mellett letennünk a voksunkat. Ha az appba épített lehetőségek már unalmasnak bizonyulnak, ingyenes fotóappok mint a Snapseed vagy VSCO kifinomultabb lehetőségeket is kínálnak.

Az Instagram algoritmusa azokat a fiókokat szereti és sorolja előre, akik nem csak sok követőt gyűjtenek, de őket mindenféle interakcióra is bírják. Ezért jó ötlet lehet tartalmainkhoz kéréseket, szavazásokat szerkeszteni, amelyre a Sztorik kiváló beépített lehetőségeket is adnak.

A szépség mellett az Instagramon inspirálódásé a másik főszerep, így az igényesen megszerkesztett szöveges posztok is nagyon népszerűek a felhasználók körében. A lényeg, hogy valamilyen formában ezek is fő üzenetünkhöz, termékeinkhez kapcsolódjanak és minél jobban megmutassák márkánk személyiségét.

Nem csak a tartalmunk minősége, hanem az időzítésük is fontos. Egy idő után kitapasztalhatjuk, hogy mely időszakokban a legaktívabbak felhasználóink, így hosszú távon érdemes hozzájuk alkalmazkodnunk. Szerencsére posztjaink automatizálásához használhatunk olyan szoftvereket, mint a Hootsuite vagy Buffer, amelyek lehetővé teszik, hogy az adott posztot előre meghatározott időpontban élesítsük.

mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!