Az IDC közvélemény-kutató a PayPal megbízásából öt nagy e-kereskedelmi piacon végzett felmérést 2022 januárjában. Az amerikai, angol, ausztrál, német és francia vásárlók megkérdezésével végzett felmérés szerint igen nagy a szakadék a között, hogy az e-kereskedők szerint mire vágynak a felhasználók, és hogy valójában mi az, amit a vásárlók elvárnak tőlük.
Az adatfelvétel során nemcsak a vásárlókat, de a legnagyobb online kereskedőket is megkérdezték. Az eredmények jól mutatják, hogy nemcsak az eladók és vevők elvárásai, de az egyes generációk között is meglehetősen nagy szakadék tátong. A kutatás főbb megállapításaiból szemezgettünk, amelyből e-kereskedőként jó néhányat nem árt fontolóra vennünk a vásárlási élmény megtervezése és a fizetési folyamatok optimalizálása során.
Bár kulturálisan korántsem egymástól távol eső piacokat vontak be a felmérésbe, mégis meglepő, hogy mind az öt országban nagyon hasonló tapasztalatokról számoltak be a megkérdezett vásárlók. Az olyan felhasználói prioritások mellett, mint a vásárlási élmény, átlátható termékkatalógus, megfelelő adatkezelés és biztonságos fizetés, számos olyan terület van, ahol rengeteg lehetőség mutatkozik még a kereskedők számára.
A legfrusztrálóbb probléma egyértelműen az, amikor a vásárlás során nem látják a vevők a teljes költséget, ami a rendelés véglegesítésénél jelentkezni fog: a válaszadók 37 százaléka tartotta ezt a legnagyobb negatívumnak a vásárlási folyamat során. Ezt követik az elérhetetlen, vagy nem is létező ügyfélszolgálat okozta kellemetlenségek, nem sokkal lemaradva emögött az a bosszúság, amikor a megrendelés során nem látják a készleten lévő (és egyben megrendelhető) termékek számát.
A legbosszantóbb hiányosságok mellett rákérdeztek a kutató cégnél arra is, hogy melyek azok a szolgáltatások, amikre alap elvárásként tekintenek a vásárlás folyamata során (“Essentials”), és melyek azok, amelyekre nem feltétlenül szükséges extraként tekintenek (“Nice to Have”).
A kutatás szerint a legtöbb kiaknázatlan lehetőség a fizetési opciók és a személyre szabhatóság területén van. Az egyre nyilvánvalóbb, hogy az e-kereskedelmi cégek egyre inkább rákényszerülnek arra, hogy folyamatosan és a teljes vásárlási folyamat során készen álljanak a tranzakció és a checkout lezárására.
Szintén egyre fontosabbá válik a fiatalabb generációk megszerzése és megtartása is, akik számára leginkább a fizetési módok diverzifikálása, és az olyan lehetőségek lehetnek vonzóak, mint a vásárlás költségeinek azonnali megosztása.
A kutatás teljes anyaga egy működő munkahelyi e-mail címért cserébe bárki által letölthető a PayPal oldaláról, amelyben további érdekességeket ismerhetnek meg az érdeklődők, infografikákkal illusztrálva. Az anyag többek között nemzetekre lebontva mutatja be az egyes fizetési megoldások iránti bizalmi szinteket az öt vizsgált országban, illetve ismerteti az egyes nemzetek lakóinak eltérő preferenciát az elektronikus vásárlás teljes folyamata során.