Korábbi cikkünkben már adtunk néhány tippet, hogy milyen gyakori hibákat érdemes elkerülnünk, amikor Facebookon hirdetünk. Most pedig a Social Examiner tanácsai alapján hoztunk 6 olyan szövegírási praktikát, amik segítségével még magasabb konverziót érhetünk el hirdetéseinken.

1. Kapcsoljunk előnyöket a termékadatokhoz!

Az egyik leggyakoribb szövegírási hiba a Facebook hirdetésekben, hogy a cégek csak termékinformációkat sorolnak fel, és nem fókuszálnak arra, hogy milyen előnyökkel járhat a termék megvásárlása a fogyasztók számára. Például:

  • Zárt Facebook csoport, csak tagok számára
  • Hetente nyomtatható PDF
  • 100 óra videó tréning
  • 1:1 oktatás

A terméktulajdonságok említése fontos és vonzó lehet sok potenciális ügyfél számára, azonban érdemes összekötnünk őket azzal, hogy milyen előnyöket ígérünk általuk vásárlóinknak!

A fenti listát például így lehetne még vonzóbbá tenni:

  • Zárt Facebook csoport, csak tagok számára, hogy folyamatos online támogatásban részesülj!
  • Hetente nyomtatható PDF, aminek segítségével nyomon követheted fejlődésed!
  • 100 óra videó tréning, amiben megtanítunk, hogy érhetsz el 30%-kal magasabb profitot!
  • 1:1 oktatás, hogy soha ne érezd úgy, hogy elakadtál!

A különbség tehát: a termékinformációk elárulják, mit vesz meg a fogyasztó, de az előnyök felsorolása segít neki megérteni, miért is lesz ez jó számára.

2. Tegyünk fel “igen-kérdéseket”!

Az “Igen-kérdések” előnye, hogy megosztóak. Ez pedig sokat segíthet nekünk az ügyfél-szegmentálásban. Hiszen egy Facebook hirdetés célja, hogy pont azokat a vásárlókat találjuk meg vele, akik nyitottak lesznek a termékünk iránt. Emellett viszont azt szeretnénk, hogy a számunkra nem potenciális vevők ne is kattintsanak a hirdetésünkre.

A megosztó kérdés feltevése nem feltétlenül jelenti persze, hogy vitás helyzeteket kell teremtenünk, egyszerűen csak le szeretnénk szűkíteni a hirdetésre kattintók körét a számunkra ideális célközönségre. Így olyan kérdést érdemes feltennünk, amelyre csak ők válaszolnának igennel. Ezért már hirdetésünk első sorában tegyük fel az igen- kérdésünket, hogy kiderüljön, kik is a potenciális vásárlóink. Ők nagy eséllyel tovább is olvassák majd a szöveget.

Például a Kosárérték Facebook hirdetésekről szóló cikkeinek reklámját kezdhetnénk az alábbi mondattal: “Túl komplikáltnak találod a Facebook hirdetéseket?”
Ez a mondat azokat a felhasználókat célozná, akik már próbáltak Facebook hirdetést létrehozni, de nehézségekbe ütköztek vagy bizonytalanok a témát illetően. Ők például biztosan tovább olvasnának egy olyan a hirdetést, ami azt ígéri nekik, hogy segít megérteni a Facebook hirdetések bonyolult világát.

Ha azonban ugyanezt a kérdést egy Facebook marketing szakértő olvassa, figyelmen kívül fogja hagyni a reklámunkat, ugyanis számára nem jelent problémát a Facebook hirdetések kezelése. Ezzel tehát elértük a célunkat: szegmentáltuk a közönségünket!

Egy másik példa az “igen-kérdésekre”: ha mondjuk egy basszusgitár kurzust szeretnénk eladni, egy hasonló kérdés működhet jól: “Szeretnél jobban játszani basszusgitáron?” A logika itt is ugyanaz. Ha valakit nem érdekel a basszusgitár, akkor nem fog a hirdetésünkre kattintani, azonban a célközönség figyelmét felkeltjük vele.

3. Építsünk a közös érdeklődési körre!

A releváns tartalom megjelenítése kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikeresek lehessünk a Facebookon. Ráadásul minden pillanatban több ezer más hirdetővel kell versenyeznünk a felhasználók figyelméért.

Újabb nehézség, hogy az emberek általában nem is szeretik a reklámokat. Érthető, hisz ki örülne neki, hogy minduntalan idegenek bukkannak fel a hírfolyamán, és rá akarnák beszélni termékek megvásárlására. Ha csak nem éppen a megfelelő terméket ajánljuk nekik!

Ha abból indulunk ki tehát, hogy a márkánkat nem ismerő potenciális ügyfeleknek szeretnénk reklámozni, akkor az egyetlen esélyünk az, hogy megtaláljuk azt a közös pontot, ami által relevánssá válik számukra ajánlatunk.

Erre akár használhatunk olyan általános információkat is, mint a lokáció. Ha a vállalkozásunk egy adott területen működik, érdemes ezt kiemelnünk a hirdetésünkben, így az itt lakók számára máris relevánssá válhatunk.

Ha például Gödöllőn üzemeltetünk egy kávézót, kezdhetjük így: “Kikapcsolódnál Gödöllőn? A Mákoskifli kávézó frissítő kávékülönlegességekkel és ínycsiklandó házi süteményekkel vár!”
Ha még egy lépéssel tovább szeretnénk szűkíteni a kört, akár a gödöllői kismamákat is megszólíthatjuk: “Kikapcsolódnál a gyerkőcöddel Gödöllőn? Igyál egy kávét a Mákoskifliben, amíg gyermekedet érdekes programok várják a játszósarkunkban!”

Minél több ilyen közös pontot találunk célközönségünkkel, annál érdekesebbé és relevánsabbá tehetjük számukra hirdetéseinket, és annál valószínűbb, hogy hamarosan vásárlóink között üdvözölhetjük őket.

4. Használjunk számokat!

A meglepő számok használata hirdetéseinkben egy újabb remek eszköz arra, hogy megragadjuk célközönségünk figyelmét!

“Az ügyfeleink 87%-ának segítettünk ezzel a módszerrel!” mondat sokkal hatásosabb lesz, mint az, hogy “Az ügyfeleink nyolcvanhét százalékának segítettünk ezzel a módszerrel!” A felhasználók gyakran csak átfutnak a hirdetések szövegein, ezért a számadatokat számmal jelenítsük meg, ne írjuk ki betűvel! Így sokkal feltűnőbb marad az írott szövegben.

Minél konkrétabb számot tudunk megadni, annál bizalomkeltőbb lesz üzenetünk potenciális vásárlóink számára. Tehát a “Spórolj velünk 25%-ot következő vásárlásod alkalmával!” sokkal meggyőzőbb lesz, mint a sima “Spórolj velünk következő vásárlásod alkalmával!”.

A számok vállalkozásunk hitelességének bizonyítására is kiválóan használhatók. Ha például online tanfolyamokat értékesítünk, osszuk meg a közönségünkkel, hogy milyen sok tanulónak segítettünk már. Ha azt olvassa egy érdeklődő, hogy az adott cégnek már több ezer fizető hallgatója van, akkor valószínűbb, hogy megbízhatónak és minőséginek ítéli meg a szervezetet.

Ha ingyenes oktatóanyagot kínálunk letöltésre, akkor is érdemes feltüntetnünk, hogy hányan töltötték már le az adott tartalmat, pl. “Már 842 vállalkozónak segítettünk ezzel az anyaggal!”

5. Ösztönözzünk jól meghatározott cselekvésre!

Facebook hirdetésünk (de bármilyen hirdetésünk) legfontosabb része a cselekvésre való ösztönzés, azaz call-to-action vagy CTA.

Ahhoz, hogy jó CTA-t tudjunk elhelyezni a hirdetésben, pontosan meg kell határoznunk, hogy milyen cselekvést várunk vásárlói körünktől. Például:

  • Iratkozz fel az ingyenes webinárunkra!
  • Csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
  • Vásárolj 50% kedvezménnyel!

Mindegy, hogy mi a call-to-action-ünk, a lényeg, hogy specifikus legyen és egy hirdetésben csakis egyet helyezzünk el belőle! Amennyiben egynél több CTA-t helyezünk el, úgy rontjuk az esélyét annak, hogy bármilyen eredményt is elérjünk a célközönségünknél, hiszen a felhasználót még egy döntésre kényszerítjük: melyik CTA-nak engedelmeskedjen?

Gondoljunk csak bele, milyen az, amikor egy étterem menüjét böngésszük, és több oldalnyi lehetőség közül kell kiválasztanunk, mit szeretnénk enni. A túl sok lehetőség könnyen vezethet döntésképtelenséghez, vagy ami még rosszabb, a már meghozott döntésünk megkérdőjelezéséhez.

Egyetlen, jól meghatározott CTA megjelenítésével nem csak a konverziónkat növeljük, de a felhasználóinkat is segítjük abban, hogy milyen következő lépést kell megtenniük az ajánlatunk elfogadásához.

6. Szúrjuk be az URL-t a hirdetés szövegébe!

Az utolsó tippünk talán magától értetődő, mégis fontos megemlíteni: a landing oldalunk URL címét minden esetben érdemes beszúrni hirdetésünk szövegébe!

A Facebook a hirdetés szerkesztésekor eleve kér egy URL-t egy külön mezőbe, ahová a kattintásokat irányíthatja majd. Ezenfelül azonban érdemes magába a szövegbe is beleágyazni a linket.

Ez két szempontból is segíti hirdetésünk eredményességét:

Az egyik, amit korábban már említettünk, hogy mivel a felhasználók általánosságban nem kedvelik a reklámokat, ezért szeretnénk minél organikusabb hatást elérni hirdetési szövegeinkkel. Mivel az organikus posztokban is hasonlóképpen elhelyezett linkekre kattintanak a felhasználók, ha érdekesnek találják azokat, ezért a hirdetések szövegében is adjuk meg számukra ezt az opciót!

A második szempont pedig, hogy így egy hirdetésen belül két olyan területet tudunk definiálni, (a Facebook által elhelyezett linket és a hirdetés szövegében elhelyezett linket) amelyre kattintva ugyanazt az eredményt érhetjük el, így tovább növelhetjük befolyásunkat potenciális vásárlóink következő lépésére!