A 2019-es év sok változást hozott a Facebookon, és nincs még vége. A most megjelenő és a tervezett további fejlesztések ismét az adatvédelemre és az átláthatóságra koncentrálnak, de számos jól használható üzleti funkció is érkezik.

Új elhelyezési beállítások

Amióta néhány évvel ezelőtt a YouTube-on számos probléma volt azzal, hogy kifogásolható videók előtt indultak el nagy márkák hirdetései, sok vállalat a mai napig aggasztónak tartja annak lehetőségét, hogy reklámja esetlegesen erőszakot vagy gyűlöletbeszédet tartalmazó videók mellett vagy közben jelenik meg.

Ilyen esetekben ugyanis a felhasználó hajlamos negatívan megítélni az adott brandet, így a hirdetés eredeti céljával épp ellentétes hatást ér el a reklámozó. A Facebook már korábban is alkalmazott kategóriához és kiadóhoz tartozó tiltólistákat, most további beállításokkal terjeszti ki a márkavédelmi lehetőségeket.

Lehetőség lesz olyan “whitelist” létrehozására, amely zöld lámpát ad a megjelölt kiadóknak a hirdetés elhelyezésére, így jobban elérhetővé válnak a hirdető számára a kívánt hirdetési helyek. Jelenleg még tesztelik az új funkciót, de az már biztos, hogy profilszintű beállítási lehetőséget kapunk majd, így minden egyes oldalunkhoz külön hozhatók létre a listák.

Maximalizálják a hirdetéseket

A Facebook fejlesztői blogján megjelent információk szerint valamikor a 2020-as év közepén korlátozást vezet be a kék világ az egy oldal által egy időben futtatható hirdetések számát illetően. Sok részletet nem árulnak el ezzel kapcsolatban, de ígéretük szerint csak a hirdetők néhány százalékát érinti majd a szigorítás, ami a Facebook szerint épp az ő érdekükben történik, hiszen a nagyon sok hirdetés szimultán futtatása gyengíti a hirdető oldalszintű összteljesítményét.

Reszponzív hirdetések jönnek

A Facebook is belevág a Google által már meghonosított reszponzív hirdetéstípus bevezetésébe, a funkció munkaneve Multiple Text Optimization, vagyis Többszörös Szövegoptimalizálás, és folyamatosan jelenik meg egyre több hirdetési fiókban. Alapvetően a korábbi A/B tesztelési lehetőség továbbfejlesztése lesz, vagyis könnyebb lehet a különböző szövegezésű hirdetéseket tesztelni és futtatni.

Új adománygyűjtési funkciók jönnek a rendszerbe

A Facebook tulajdonában lévő összes platformon (így az Instagramon is) egyszerűbbé válik az adománygyűjtés, három új funkciót vezetnek be ezúttal. Non-profit szervezetek Instagram-profilján használhatóvá válik a Donate/Adomány gomb. A Facebook Történetekben (Stories) Donate/Adomány matricákat lehet tenni a képekre. Az élőben közvetítő e-sportolók számára elérhető a Gaming for Good gomb, ami az élőzés közben bátorítja adományozásra a közvetítés nézőit. A támogatandó szervezetet az e-sportoló választhatja ki.

A  for-profit szervezetek számára ezek a lehetőségek azért jók, mert a márkareputációjukat növelendő ők is létrehozhatnak kampányokat egy elismert vagy induló non-profit támogatására.

Videókezelési és analitikai opciók érkeznek az Alkotói Stúdióba

Az Alkotói Stúdió új teljesítményanalitikai funkciókkal bővül. Ezek közül talán a legfontosabb az, amely teljeskörű információt ad a forgalom forrásáról, ahogy a Google Analytics esetében már megszokhatták a hirdetők. Ez azt mutatja meg, hogy a videómegtekintések pontosan hol történtek az interneten (beleértve a megosztásokat, ajánlásokat és a hirdetést is), illetve milyen időtartamban nézték azokat a felhasználók. Ez igen értékes információ lehet, amit a kampányok jobbá tételére fordíthatnak a hirdetők. Ezzel párhuzamosan már asztali gépről is készíthetők többképes Instagram posztok, illetve bővül a tagelés lehetősége is.

Tovább felfelé 2020-ban!

Úgy tűnik, a Facebook alaposan felkészült az új évre, a fejlesztések arról árulkodnak, hogy a kék univerzum jövőre is dinamikus növekedést érhet el, a hirdetők számíthatnak arra, hogy további funkciókkal bővül így is bőséges lehetőségeik köre.