Jönnek a 270 karakteres szöveges keresőhirdetések, és minden felhasználó számára elérhetővé teszik az adaptív szöveges hirdetéseket is.

Az elmúlt egy évben sok változás történt a Google hirdetési rendszerében. Szerencsére azt mondhatjuk, hogy ezek inkább jó hírek az e-kereskedők számára. Az AdWords megújításával hatékonyabbá vált, majd jelentősen egyszerűsödött a hirdetéskezelés, az újjászületett Google Ads most pedig még többet kínál felhasználóinak – legalábbis több betűt!

Hosszabb szöveges hirdetések

Akik régóta hirdetnek a Google rendszerében, tudhatják, mennyi fejfájást okozott a hirdetések rendkívül korlátozott hosszúsága. Évekig bele kellett férni 95 betűbe, amiből a cím legfeljebb 25, a leírás 70 karakter lehetett, majd ezt bővítették 30+30+80, azaz 140 karakterre, ekkor már két sor headline állt rendelkezésre.

Most újabb bővítés következik, és egy új szövegeshirdetés-típust is bevezet a keresőcég. A csak szöveget tartalmazó hirdetés maximális hosszúságát csaknem megduplázták, mostantól akár összesen 270 betű is megadható a következő bontásban: három, egyenként 30 karakteres headline, és kettő 90 karakter hosszú leírás. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden meg is jelenik, a Google-nak jogában áll megváltoztatni a leírások közötti prioritási sorrendet, és a különböző elhelyezések függvényében megkurtítani a reklámot. Azaz kisebb megjelenítőfelületeken elhagyhatja a harmadik címsort és a második leírást.

A hosszabbítás arra ad jó lehetőséget, hogy leíróbb jellegű hirdetésszövegeket adjunk meg termékeinkhez, vagyis több teret kapunk marketingüzeneteink közléséhez. Így jobban körüljárhatók a termék jellemzői és tulajdonságai, előnyei, vagy a célcsoportban tökéletes vásárló is jobban magára ismerhet a bővebb szövegnek köszönhetően.

Az új adaptív keresőhirdetések

A hivatalosan egyelőre csak bétaverzióban elérhető adaptív (angol eredetiben: responsive) keresőhirdetések minden valószínűség szerint állandó új szolgáltatásként jelennek meg a Google Ads platformon, a cég szándéka szerint egészen új szintre emelve a szöveges hirdetéseket. Ennél a típusnál akár 15 különböző, egyenként 30 karakter hosszú headline is megadható, leírásból pedig 2-4, egyenként 90 karakteres.

A reszponzív keresőhirdetések beállítási felületén tehát hatalmas mennyiségű szöveget lehet megadni, aminek következtében nagyszámú hirdetés generálódik. Megadhatjuk, hogy a beírt szövegek közül melyek azok, amiket mindenképp szeretnénk megjeleníteni. A Google ezen prioritásokon felül gépi tanulással megtámogatott mesterséges intelligenciája, valamint saját beállított algoritmusai szerint variálja majd a címeket és leírásokat annak érdekében, hogy a hirdetések a lehető leghatékonyabban teljesítsenek.