[vc_row][vc_column][vc_column_text]Az új hirdetési platform főleg azoknak a több csatornán értékesítő e-kiskereskedőknek válhat hasznára, akik fizikai üzlettel rendelkeznek, marketinges kollégával viszont nem.

Nemrég jelentették be, hogy a 2017-ben több mint 100 milliárd dollár reklámbevételt realizáló Google újramárkázza központi hirdetéskezelőjét, az AdWords-öt. A világhódítást egyszerűen csak Google Ads néven folytató brand első szolgáltatása új nevén a Smart Campaigns, ami kifejezetten a kisvállalkozásokat célozza meg, megkönnyítve számukra az online marketinget.

Az új Smart Campaigns platform a legkorszerűbb machine-learning technológiát alkalmazza, részben ebből adódik az okos elnevezés: az algoritmus gépi tanulás útján határozza meg, hogyan érdemes az adott terméket vagy szolgáltatást hirdetnie a legjobb eredmények érdekében. A Google nem keveset ígér: a kampányok létrehozásának, a célcsoportok meghatározásának és a hirdetési felületek kiválasztásának teljes automatizálását, sőt hamarosan a landing  oldalak önműködő elkészítését is. A hirdetőnek csak azt kell meghatároznia, mit és milyen céllal akar hirdetni, a többit elvégzi neki a Google Ads.

A Smart Campaigns mesterséges intelligenciája a hirdetésben szereplő termék vagy szolgáltatás tulajdonságaira, jellegére, a felhasználó földrajzi helyére, viselkedésmintáira, valamint egy sor Google-szolgáltatásból kinyert felhasználói adatra támaszkodik. Ezek közt természetesen ott vannak a sima böngészős keresési előzményektől kezdve a kedvenc YouTube felvételek, a Térkép keresései és útvonaltervezései, a Gmail, a Play Áruház előzményei és így tovább. Mind-mind adatforrások a számára, amelyek feldolgozása és elemzése után automatikusan állítja be a kampány kulcsszavait, a licitlépcsőket és az elhelyezéseket is. Belenyúlni sem igen lehet: a felhasználók nem tudják kikapcsolni az egyes csatornákat, a Google az általa jónak látott felületeken jeleníti meg a reklámokat. Az Ads dinamikusan létrehozza a szöveges és képes hirdetéseket annak függvényében, mit talál leghatékonyabbnak a gépi értelem.

A Google bejelentése azt hangsúlyozza, hogy az algoritmus által vezérelt promóció jobb eredményeket képes elérni, mert a rengeteg feldolgozott adat alapján jobban tud célozni: mindig a potenciális vásárlóknak jeleníti meg a hirdetést. Számításaik szerint a Smart Campaigns egy hagyományos, kézzel beállított AdWords-hirdetéshez képest legalább 20 százalékkal képes növelni a konverziós arányt a költségek növekedése nélkül.

A beállított célok lehetnek egyébként telefonhívások, webáruházforgalom-növelés és a fizikai üzlet meglátogatása (pontosabban útvonaltervezés egy fizikai helyre). A telefonhívás célú hirdetések klasszikusan egyszerű mobilos és mobilos térképes kereséseknél használhatók. Érdekesség, hogy az új kampánytípusok azok számára is elérhetők lesznek, akiknek csupán fizikai boltjuk van, vagyis weboldal sem szükséges hozzá. Nekik a landingoldalakat a Cégem szolgáltatáson keresztül dinamikusan generálja majd a rendszer.

A dolog lényege az egyszerűség, ami nemcsak ott javítja a hatékonyságot, hogy az ígéret szerint magasabb konverziós arány érhető el. Az előnyök másik oldala, hogy az új platform jelentősen megkönnyíti azon kisvállalkozók dolgát, akiknek nincsen külön marketinggel foglalkozó emberük és nem akarnak egy ügynökséget megbízni az online hirdetések kezelésével. Nekik az idő pénz, az egyszerű beállítások pedig rengeteg időt spórolnak meg nekik. Beállíthatják maguknak a hirdetéseket, ehhez pedig nem kell több napig tanulmányozni a különböző súgókat, blogokat és oktatóvideókat.

Az új Google-szolgáltatás a 2018 végéig minden AdWords-felhasználó számára fokozatosan válik elérhetővé. Azt ígérik, bár a beállításokban kevés mozgásteret hagynak, az eredményekről készülő jelentések nagyon részletesek lesznek.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]