2023 rekordév volt a számunkra, hiszen miközben továbbra is minden hétköznap adtunk, küldtünk, közöltünk friss cikkeket, ebből idén összesen 325 jött össze. A mennyiségnél azonban sokkal fontosabb, hogy a Kosárérték E-kereskedelmi Magazin 2023-ban annak megfelelően, alaposan átalakult, hogy az olvasóinkat, titeket, a ti igényeiteket és kíváncsiságaitokat még inkább ki tudja szolgálni. Összegyűjtöttük az év legolvasottabb ecommerce cikkeit, érdemes vetni rájuk egy pillantást!

Az idei top10-ben az AI-tól az interjúkon át a jogi környezet változásáig a lehető legváltozatosabb témák szerepelnek. Közeleg az év vége, vagyis itt az ideje, hogy lehulljon a lepel 2023 legolvasottabb cikkeinek listájáról!

Miért turkálhat az AI a pornóban?

(Aktuális, 2023. aug. 29.) – Volt némi vita a téma megjelenése körül, de végül úgy döntöttünk, hogy a deepfake technológia segítségével készülő pornográf videókról nem csak azért érdemes írni, mert a számuk az elmúlt 4 évben 9-szereződött, hanem mert mindez beszivárog nem csak a mindennapi életbe, de az üzleti világba is. És azt szerintünk fontos tisztán látni, hogy ennek az egyik oka éppen az, hogy sem a Big Tech cégek, sem a jogalkotók nem léptek fel ez ellen komolyan – sőt, egyesek szépen profitálnak belőle.

Öt trend, amit az idei karácsonyi szezonban nem hagyhatsz figyelmen kívül

(Piac, 2023. aug. 14.) – Annak ékes bizonyítéka, hogy  a karácsonyt nem lehet elég korán elkezdeni. Illetve: a felkészülést!  A karácsony a legtöbb e-kereskedő számára az év legkiemelkedőbb időszakának számít – ekkor még recesszió idején is megnyílnak a pénztárcák. Összegyűjtöttük a legfontosabb nemzetközi trendeket, és a szezont befolyásoló legfőbb hazai tényezőket.

“Az elmúlt 15 év megtanított rá, hogy a kudarcokon ne agyaljak”

(Piac, 2023. szept. 20.) – Az év második felében útjára indított interjúsorozatunk az ecommerce világ sikeres női cégvezetőit, irányítóit vette célkeresztbe. Ipsits Anitát, az ételérzékenységekkel küzdő és a tudatos étrendet választó vásárlókra szakosodott Szafi Products Kft. ügyvezetőjét kérdeztük sikerekről, nehézségekről, és személyes motivációiról.

Fast fashion: a tőzsdére is szemet vetett a környezetpusztítás világbajnoka

fast fashion

(Piac: 2023. dec. 7.) – Kicsit meglepődtünk, amikor ez az anyag „beakadt”, nem gondoltuk, hogy a Shein körüli porvihar ilyen olvasottságot képes kavarni.  Gőzerővel nyomul előre a kínai Shein. A nyugati divatcégek kollekcióinak lemásolásáról is elhíresült cég tevékenysége nyomán irtózatos mennyiségű hulladék keletkezik, de úgy tűnik, ez sem tántorítja el a vásárlókat az olcsó áruk tömeges rendelésétől.

 

“Az igazán félelmetes az volt, amikor élőben álltam ki 600 ember elé”

(Piac, 2023 okt. 17.) – Valójában ez az interjú indította el a #WomanPower interjúsorozatot és nagy örömünkre: nálatok egyből „betalált”.  A fogamzásgátlás talán még mindig tabutémának számít Magyarországon, és a hormonmentes megoldások sem túl ismertek. Cserháti-Herold Janka ezért hozta létre a hormonmentes.hu webshopot, aki emellett a közösségi médiában és előadásokon is edukálja a közönségét.

Ha a vádak megállnak, minden borul az ecommerce világban

(Piac, 2023 dec. 4.) – Kicsit értetlenül álltunk azon komment előtt, amely szerint ez a címadás clickbait volna, mivel az Amazonról, arról a nem éppen elhanyagolható problémájáról szól a cikk, melyet – amellett, hogy az egész amerikai gazdasági sajtó kb. percről-percre közvetít – nem lehet félvállról venni. Rájár a rúd a könyvesboltból a világ legnagyobb e-kereskedelmi platformjává vált Amazonra. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC), az Egyesült Államok versenyhatósága és az Egyesült Államok 17 állama pert indított a vállalat ellen azzal a váddal, hogy piaci fölényére támaszkodva korlátozza az e-kereskedők versenyét. Ha a vád megáll, az Amazonnak annyi.

Bőgel György: ideje felébredni!

(Piac, 2023. okt. 9.) – Még egy interjúsorozat indult a Kosárértéken, és a #Nagyinterjú széria kezdetéhez jobb „ajánlólevél” nincs is, mint az ecommerce szektor hazai nagyöregjével leülni beszélgetni. Bőgel György, mint az Ecommerce Hungary Egyesület elnöke osztotta meg velünk gondolatait arról, hogy: Milyen folyamatok zajlanak a piacon? Miért nem exportálnak a hazai e-kereskedők? Megeszik-e a külföldi cégek a magyar versenytársaikat? Érdemes talán ezt az anyagot most újra kiemelten is olvasásra ajánlatni!

Duplázta az online eladásokat a MediaMarkt

(Piac, 2023 szept. 4.) – Tipikusan az a cikk, amit nem látni előre, hogy milyen olvasottsága lesz. Mégis, úgy alakult, hogy ez az írás nagyon érdekelt titeket. Tehát: nem dolgoztunk hiába. 🙂 A hagyományos, kőboltos áruházlánc 2021 őszén tért át a többcsatornás modelre, és nyitotta meg webshopjait és piactereit több európai országban. Ez szép sikernek bizonyult, és minőségi változást eredményezett a cég életében.

A vásárlói döntés befolyásolása a neuromarketing eszközeivel

(Konverzió, 2023. szept. 12.) – Az év második felétől igyekeztünk még szakmaibb, még „tudományosabb” irányba is el-elkalandozni, ennek egyik leginkább jól fogadott példája a neuromarketingről szóló „értekezés”. Nem egyszerű, nem egy fastfood jellegű írás, de a magas olvasottsági mutatóval visszaigazoltátok: mégis van értelme összetettebb, komplexebb, elgondolkodtatóbb (és/vagy  elvontabb) anyagokat is gyártanunk, ha az akár csak közvetetten is az ecommerce témába becsatornázható. Lett is ebből egy sorozat,  a neuromarketing eszközeit taglaló cikksorozatunk első részében arra fókuszáltunk, hogy milyen neuromarketing alapú, SEO-ban is alkalmazható módszerekkel ragadhatjuk meg eredményesen a felhasználók figyelmét a SERP-en.

Érinthetik az e-kereskedőket az EU új kibervédelmi előírásai

(Üzemeltetés, 2023. nov. 22.) – Száraz, száraz, de fontos tételek. Van ilyen, kár volna kikerülni – ti is így gondoltátok. 🙂  A 2023-ban hatályba lépett, NIS2 elnevezésű uniós kibervédelmi rendelet az e-kereskedelem egyes szektoraira is kötelezettségeket ró. 2024 decemberéig itthon is kötelező ezeknek megfelelni, így nem árt minél előbb megismerkedni az új előírásokkal.