Maximalizáld a weboldalad keresési láthatóságát az on-page SEO-val! Ismerd meg azokat az általad jól kontrollálható tényezőket, amelyek hatással vannak a webhely rangsorolására, a tartalomoptimalizálástól kezdve az oldal sebességén át a mobilbarát megjelenésig!

Az on-page SEO célja a webhely finomhangolása, hogy segítse a keresőmotorokat az oldalak feltérképezésében, megértésében és rangsorolásában a releváns keresési lekérdezésekre. Bár az off-page tényezők, mint a backlinkek és a brand szignálok kritikusak, az on-page elemek optimalizálása adja meg az alapot a keresési láthatóság maximalizálásához.

Az on-page SEO azért fontos, mert:

  • Segíti a keresőmotorokat abban, hogy megtalálják és megmutassák oldalaidat a felhasználóknak.
  • A magasabb helyen rangsorolt oldalak több kattintást és látogatót vonzanak.
  • A jó rangsor erősíti a márka megbízhatóságát.
  • Lehetővé teszi olyan tartalom létrehozását, amely megfelel a célközönséged igényeinek.
  • Ez az alapja más SEO munkának, például a linképítésnek.

Ebben az útmutatóban röviden végigvesszük, milyen tényezőkre kell figyelni az on-page SEO finomhangolásakor, és hogyan teheted ezt meg.

Az on-page SEO három kategóriára osztható: tartalom, HTML és webhely architektúra. Ezeket egyenként nézzük meg.

I.) Tartalom

Már biztosan hallottad azt a mondást, hogy „content is king”. Azonban nem minden tartalom egyenértékű. Íme a tartalomra vonatkozó tényezők, amelyeket figyelembe kell venned az on-page SEO maximalizálása érdekében:

1. E-E-A-T 

A Google értékeli az oldalad E-E-A-T szintjét, ami a következőket jelenti: tapasztalat (experience), szakértelem (expertise), tekintély (authoritativeness) és megbízhatóság (trustworthiness). Az E-E-A-T különösen fontos a YMYL, vagyis a pénzügyi és egészségügyi témák esetében, ahol a releváns képesítések és a gyakorlati tapasztalat kulcsszerepet játszanak. Hogy a weboldalak mennyire felelnek meg ezeknek az irányelveknek, azt a Google személyi/manuális értékelésekkel és automatizmusokkal is igyekszik ellenőrizni. A konkrét útmutatón túl a PageRank, linkek, szerzői szakértelem, topical authority (vagyis mennyire vagy hiteles információforrás az adott témában), transzparencia és gyakorlati tapasztalat is belejátszik a weboldalunk értékelésébe. 

Amennyiben még részletesebben olvasnál az E-E-A-T-ről, itt megteheted

2. Kulcsszavak 

Olyan tartalmat kell létrehoznod, amely tartalmazza azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyeket a célközönséged keres. Ma azonban a mesterséges intelligencia és a természetes nyelvfeldolgozás előretörése miatt túl kell lépni az egyedi kulcsszavakon. Optimalizáld a szövegedet szemantikailag kapcsolódó kifejezésekre (entitásokra) és kontextusra. A szemantikus keresésről és entitásokról bővebben itt olvashatsz

A megfelelő kulcsszavak azonosításához kulcsszókutató eszközökre is szükség lehet, de ingyenesen is elkezdheted a munkát a Google Trends, Google Ads Kulcsszótervező, a Google és a YouTube keresési ajánlásai, valamint számos online alkalmazás, pl. az Ahrefs magyar nyelvre is alkalmazható kulcsszó generátorának segítségével.

3. Kereső- és felhasználóbarát írás

Az olyan tartalom létrehozása, amely megfelel a keresőmotorok elvárásainak, ugyanakkor a felhasználók igényeit is kielégíti, igazi művészet. Íme néhány kulcsfontosságú tipp ehhez:

  • Olvashatóság: A tartalom legyen jól tagolt, könnyen átlátható.
  • Kerüld a kulcsszavak halmozását: A kulcsszavak túlzott használata, a túlzott kulcsszósűrűség büntetést eredményezhet.
  • Rövid mondatok és bekezdések: Kerüld a hosszú, összefüggő szövegtömböket.
  • Használj alcímeket és felsorolásokat, hogy könnyebbé tedd az információ fogyasztását.

További tartalomoptimalizálási tippekről itt volt szó korábban. 

4. Frissesség 

A naprakész, friss tartalom különösen fontos a gyorsan változó témák, pl. híroldalak esetében, de a Google egyébként is jutalmazza azokat a webhelyeket, amelyek időszerű tartalmakat kínálnak az olvasóiknak.

Ehhez érdemes:

  • rendszeresen frissíteni a tartalmat új infókkal, szemszögekkel, meglátásokkal;
  • az idejétmúlt vagy nem alátámasztható infókat eltávolítani;
  • kiegészíteni teljesen új témákkal, részekkel, amelyek a felhasználókat szintén érdekelhetik.

5. Vizuális elemek

A képek, videók, színes-szagos diagramok, ábrák és infografikák hozzáadása nemcsak vonzóbbá teszi az oldalt, hanem javítja annak megjelenését a keresési eredmények között is. Az optimalizált képek és vizuális elemek nagyobb láthatóságot biztosíthatnak a Google képkeresőjében és a keresési találatok között is.  

II.) HTML

A HTML (HyperText Markup Language) az a szabványos jelölőnyelv, amely segítségével az oldalad és a tartalom struktúráját határozhatod meg. A böngészők számára megmondja, hogy mi hol jelenjen meg az oldalon, és a keresőmotoroknak is jelzi, hogy miről szól az oldalad.

Az alábbi HTML elemekre kell figyelned az on-page SEO szempontjából:

6. Title Tag – A találat címe

Ez egy olyan terület, ahol a részletekre való odafigyelés elengedhetetlen. Maga a title tag valószínűleg nem fogja egyedül kiemelni a tömegből az oldaladat a keresési találatokban, de más on-page elemekkel együtt (mint pl. a meta description) segíthet kontextust adni, és jelezni a keresőmotoroknak az oldalad relevanciáját. A title optimalizálásához itt találhatsz bővebben tippeket.

7. Meta leírás (meta description)

Sok SEO szakember szkeptikus a meta leírások SEO hatásával kapcsolatban, mert nem közvetlen rangsorolási tényezők. Azonban, bár a meta leírások nem befolyásolják közvetlenül a rangsorolást, két fontos előnyük van. Egyrészt segíthetnek a Google-nak megérteni, miről szól az oldalad, másrészt jelentős hatással lehetnek az átkattintási arányokra (CTR) is. A jobb meta leírások egyediek és figyelemfelkeltőek, tartalmaznak releváns kulcsszót és akár a USP-ket (versenyelőnyöket) is, hogy miért érdemes az adott oldalt választani a többivel szemben. Itt is érdemes a kérdések, számok és speciális karakterek, emojik használatát tesztelni, amennyiben a célközönség ízlése és a weboldal témája megengedi ezt. A 120-160 karakter közötti hosszt ajánlott megtartani.

8. Képoptimalizálás

Már beszéltünk a vizuális elemek fontosságáról, most nézzük meg a technikai szempontokat, amikkel még jobb helyezést érhetnek el a Google képkeresőben, és ezáltal több forgalmat hozhatnak a weboldalra. Néhány alapvető tipp:

  • Használj SEO-barát alt címkéket.
  • Válassz megfelelő formátumot és fájlméretet a gyors betöltés érdekében.
  • Ne használj alapértelmezett fájlneveket (pl. IMG_08765), hanem adj nekik leíró neveket.
  • Győződj meg arról, hogy a képek mobilbarátak.

Bővebben itt fejtjük ki a képoptimalizálási tanácsainkat.

9. Helyi SEO

Bár globális gazdaságban élünk, az üzletek nagy része helyi szinten történik. A helyi SEO-nak három fő lába van, amit érdemes figyelembe venni a helyi forgalom maximalizálásához:

  • A helyi listázások és hivatkozások optimalizálása (név, cím, telefonszám, weboldal URL, vállalati leírások, vélemények szerzése).
  • Lokációspecifikus keresésekre optimalizálás, mint például a „közelben”, „közelemben” típusú, illetve konkrét lokációs keresések kiszolgálása.
  • Kapcsolatok építése más helyi vállalkozásokkal és szervezetekkel, akikkel linkcserét is érdemes eszközölni, ezzel is erősítve egymást a térségben.

Ezeken kívül a helyi schema markup használata (helyi üzleti listákhoz, eseményekhez, különleges ajánlatokhoz stb.) és a Google Business Profile optimalizálása friss információkkal, képekkel, bejegyzésekkel és helyi releváns tartalommal szintén fontos eszköze annak, hogy hogyan emelkedhetsz ki a helyi keresési találatok közül.

III.) Webhely-architektúra

A jól strukturált webhely két okból is elengedhetetlen: először is, egy logikusan felépített webhelyet hatékonyabban feltérképeznek a keresőmotorok, másodszor pedig gazdagabb felhasználói élményt nyújt. Néhány gondolat itt olvasható arról, milyen felépítést javasol a Google

Az alábbi tényezőket érdemes figyelembe venni a webhely-architektúra optimalizálásakor:

10. Oldalbetöltési sebesség

Egy lassan betöltődő oldal nemcsak frusztrálja a látogatókat, de a keresőmotoros rangsorolásra is negatív hatással van. A Search Engine Journal megvizsgálta az oldal betöltési idejének hatását a SEO-ra, és megerősítette, hogy a betöltési sebesség rangsorolási tényező a keresési eredmények között. A minimum követelmények eléréséhez a Google Core Web Vitals szabványait kell betartani. Ha a webhelyed nem felel meg ezeknek a szabványoknak, számos lépést tehetsz, például:

  • Tömörítés engedélyezése.
  • Az átirányítások csökkentése.
  • A képek optimalizálása.
  • A böngésző cache használata.

11. Reszponzív dizájn

2016-ban a mobilkeresések volumene meghaladta az asztali kereséseket, és azóta is nő. Mivel egyre több felhasználó használ mobil eszközöket, a Google a mobilra optimalizált webhelyeket részesíti előnyben. Bár technikailag lehetséges reszponzív dizájn nélkül is rangsorolni, a Google és a SEO szakma határozottan javasolja, hogy legyen mobilbarát kialakítású az oldalad.

12. URL szerkezet

Egy időben az URL-eknek extra fontos szerepet osztottak a SEO-ban. A vállalkozások kulcsszavakat helyeztek el a domain nevekben, hogy előrébb kerüljenek a rangsorban. Azóta a Google algoritmusa megváltozott, és az URL-ek ma már kisebb szerepet játszanak a rangsorolásban. Azonban még mindig számítanak, különösen az oldal kezdeti rangsorolásában. További tippek a hatékony URL-ek létrehozásához itt olvashatók.

13. Linkek

Az egyik legjobb módszer az E-E-A-T (tapasztalat, szakértelem, tekintély, megbízhatóság) kialakítására a webhelyeden az, ha más megbízható webhelyekről szerzel linkeket. Három fő linktípust kell ismerned:

  • Belső linkek: amelyek egy másik oldalra mutatnak a saját webhelyeden belül.
  • Kimenő linkek: amelyek egy másik domain oldalára mutatnak.
  • Bejövő linkek (backlinkek): más webhelyekről a tiédre mutató linkek.

A három közül a bejövő linkek a legfontosabbak az E-E-A-T jelzések erősítéséhez. A minőségi, releváns backlinkek, különösen tekintélyes forrásokból, segíthetnek bemutatni az oldalad szakértelmét és megbízhatóságát. De vigyázz: nem minden bejövő link hasznos. Az olyan helyekről származó linkek, mint a linkfarmok árthatnak a rangsorodnak, ezért ha ilyeneket találsz, fontold meg azok elutasítását.

IV.) Összefoglalás – Mit vigyél magaddal?

Néhány kulcsfontosságú tanulság, amit érdemes megjegyezni:

  • Fókuszálj értékes, felhasználó-központú tartalomra, amely bemutatja a tapasztalatot, szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot (E-E-A-T) a felhasználó számára.
  • Optimalizáld a technikai elemeket, mint például a HTML címkék, oldalbetöltési sebesség és mobilbarát design.
  • Legyen logikus a webhelystruktúra, és használd hatékonyan a belső linkelést.
  • Frissítsd és aktualizáld rendszeresen a tartalmaidat, hogy megőrizd a relevanciát.
  • Ne feledd, hogy az on-page SEO együtt dolgozik az off-page tényezőkkel a teljes SEO siker elérése érdekében.

Ez egy folyamatos munka, nem egy egyszeri alkalommal letudható ráncfelvarrás, így érdemes rendszeresen időt szánni a fenti elemek ellenőrzésére, optimalizálására. Ezek következetes alkalmazásával jelentősen növelheted az esélyeidet a jó keresési rangsorolásra.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.