Az már régóta igaz, hogy figyelemfelkeltő képek, videók, infografikák és egyéb vizuális tartalmak nélkül semmilyen márka nem tud boldogulni az online világban. De miért olyan jelentős a vizuális elemek szerepe a tartalommarketingben? Hogyan járulhatnak hozzá a SEO eredményekhez? Ezeket foglaljuk össze az alábbiakban.

Az ember vizuális lény, ami azt jelenti, hogy bár 5 érzékszervet használunk nap mint nap, azoknak az információknak a feldolgozásáért, amikkel kapcsolatba kerülünk, 80%-ban a látás a felelős egy átlagember esetében. Ráadásul a vizuális ingerek 60 000-szer gyorsabban és egyszerűbben feldolgozhatók az emberek számára, mint a szöveges formátum. A képi tartalom hamarabb kelti fel a figyelmünket, mint bármilyen headline vagy szófordulat, ezért különösen fontos, hogy a tartalmainkban – legyen az egy blogbejegyzés, weboldalszöveg vagy socialmedia-tartalom – a figyelmet megragadó vizuális kontentek szerepeljenek.

A tartalomtervezés legelején (az üzenet, közönség és cél megállapításakor) érdemes gondolni arra, hogy milyen képi elem fogja tudni megfelelően kiegészíteni és támogatni a kész kontentet. Milyen tartalomtípusok közül választhatsz?

Fotók

Hangulatok, szituációk, termékek, emberek ábrázolására alkalmasak elsősorban. A saját fotók az egyediségük miatt jó hatással lehetnek a webes tartalom SERP pozíciójára, így csak akkor érdemes stock fotókat használni a weboldalon, ha nincs más opciónk.

Képek, digitális grafikák, illusztrációk

Egy látványos grafika számos stílust képviselhet. Győződj meg róla, hogy a választott alkotói stílust a célközönség is díjazza, passzol a márkádhoz és releváns az online tartalomhoz, amihez szánod.

Infografikák

Az infografikák remekül tömörítik az információt és az adatokat, így bonyolultabb témák esetén érdemes vizuálisan is segíteni a befogadást és a tanulmány vagy cikk fő pontjainak megértését.

Videók

Bár jelenleg a rövidebb, 1 perc alatti formátumok (TikTok, Instagram Reels és Stories, Youtube Shorts) virágkorát éljük, a hosszabb videóknak is van létjogosultsága, különösen a B2B tartalommarketingben. Oktatóvideót, imázsvideót, bemutatót, interjúkat is készíthetsz, ha relevánsak a célközönségednek, amelyekből rövid részleteket felhasználhatsz hirdetésben, socialmedia-kampányokban is. Ne felejtsd el releváns kulcsszavakkal kiegészíteni a videók leírását, hogy még több organikus látogatót érhess el velük.

Diagramok és grafikonok

Ezek hasznosak lehetnek, ha szeretnél adatokat vagy statisztikákat bemutatni a tartalmaidban. Esettanulmányok, tudományos igényű munkák, oktatóanyagok, e-bookok, trendek bemutatása esetén érdemes használni.

Mémek, GIF-ek

Ha a célod a látogatók szórakoztatása vagy a tartalom feldobása a fiatalabb célközönséged számára, akkor a mémek, humoros képek, GIF-ek megfelelőek lesznek erre a célra.

Ne feledd, a vizuális tartalmak kiválasztásakor mindig tartsd szem előtt, hogy a célközönséged milyen tartalomtípusra rezonál leginkább. Gondold át, hogy milyen vizuális elemek passzolnak a tartalomhoz, amik segítik a céljaid elérését, az üzenet közvetítését, elmesélnek egy történetet. Fontos, hogy a vizuális kontent minőségi és releváns legyen a tartalomhoz, és segítsen kapcsolatot teremteni az olvasókkal, fokozni az felhasználók érdeklődését és elköteleződését.

A fenti médiaformátumok használata exponenciálisan javíthat a tartalom hatékonyságán, amit adatok is alátámasztanak. A képi kontentet tartalmazó, webes tartalmak kb. 90%-kal több megtekintést érnek el átlagosan. Az e-mail marketingben, hírlevelekben és kampány e-mailekben is jelentősen növelhető az átkattintási arány a videókkal. Az infografikák átlagosan 12%-kal növelik meg a webhelyforgalmat az oldalon. A socialmedia-posztokra, amikhez képi tartalom is társul, legalább 30%-kal több interakció érkezhet a felhasználóktól a felmérések szerint. Az okok sokrétűek, de főleg az emberi működés és a felgyorsuló digitális világ áll a vizuális médiumok egyre nagyobb népszerűsége mögött, amiket az alábbiakban részletesebben is kifejtünk.

1.) Kognitív tényezők

Nemcsak a felgyorsuló, modern világunk és a szűkülő figyelemablakunk az oka, hogy az online térben a képeket és videókat részesítjük előnyben. A vizuális ingerek gyorsabb feldolgozhatósága mellett a memóriánkba is jobban, mélyebben beépül egy információ, amit képi környezetben látunk. Az információ vizuális prezentálása 80%-kal növeli az esélyét annak, hogy pár óra múlva is emlékezzen rá a látogató, és 65%-kal több az esély arra, hogy pár nap múlva is elő tudják hívni a képileg ábrázolt infót, szemben azzal, mintha csak olvasták volna. Így ha egy fontos anyagot készítesz, a kulcsgondolatok átadását biztosan érdemes vizuálisan is megtámogatni. Persze a képi anyagok iszonyatos kínálata és növekvő száma is elősegíti, hogy tartalmi preferenciáink a vizuális irány felé tolódjanak. Több százmillió órányi videós anyag érhető el a weben, tavaly pedig a globális forgalom 82%-át videók generálták. Ezek a trendek 2023-ban is erősödni fognak.

2.) Kapcsolatteremtés a látogatóval

A látogatók szerzése mellett a felhasználókkal való érzelmi kapcsolódás legalább olyan fontos feladata egy kontentnek. A vizuális tartalom vonzó és szembetűnő, így nagyobb esély van arra, hogy elkapd, de talán még fontosabb, hogy megtartsd vele az olvasók érdeklődését. A színek, az arckifejezések, hanghatások és a videó általános hangulata erőteljesen befolyásolhatják a felhasználók érzelmeit, ami az üzeneted hatékonyabb átadásában óriási szerepet játszhat. Amennyiben sikerül kialakítani ezt a kapcsolódást a célközönséggel, az a márkaismertséget és brandépítést is erősítheti.

3.) Organikus láthatóság és a forgalom növelése

A vizuális elemek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a tartalommal magasabb találati pozíciót érjünk el a keresőoldalakon. A képek és videók javíthatják a tartalom láthatóságát a képkeresésben és a videókeresésben, illetve a jól optimalizált képek és videók metaadatai (cím, leírás stb.) segíthetnek megjelenni a releváns kulcsszavakhoz kapcsolódó keresésekre egy adott tartalommal. Emellett a keresők találati oldalain 2023-ban is folytatódik a tendencia, hogy még nagyobb szerephez jutnak a SERP funkciók, beleértve a médiatartalmak megjelenítését is. Egy jól optimalizált fotó, kép vagy videó a találati oldalon a 0. pozícióban, még a hagyományos organikus találatok előtt megjelenhet, illetve a bővített kivonat (rich snippet) mellett is gyakran szerepelhet médiafájl, ami növelheti az átkattintások számát a keresőoldalról.

4.) Felhasználói élmény és elköteleződés

A vizuális kontentek segítenek élvezetesebbé tenni a tartalmat az olvasók számára. A képek, videók, infografikák és más vizuális elemek segítségével könnyebben átadhatod az üzenetedet, és jobban megragadhatod az olvasók figyelmét – ezáltal javítják a felhasználói élményt és növelheti az oldalon töltött időt, ami pozitív hatással lehet a SEO-ra. Emellett a rövidülő figyelemablakunk vagy koncentrációs képességünk miatt egyre nehezebb olyan szöveges tartalmat gyártani, ami képes a kritikus első néhány másodpercen túl is fenntartani az emberek érdeklődését. Erre a kreatív és stimuláló vizuális ingereknek több esélyük van, így minőségi képi tartalmakkal könnyebb kitűnni a tömegből és kommunikációs zajból, és elnyerni a felhasználók elkötelezett figyelmét a mondanivalónk iránt. Persze ügyeljünk rá, hogy a figyelemfelkeltés mellett értékes és hasznos is legyen a célközönségünk számára a képi tartalom, különben hamar továbblépnek az oldalunkról.

5.) Több érdeklődő és vásárló generálása

Az elköteleződő tartalomfogyasztóból gyakran lead, azaz érdeklődő lesz, aki további releváns tartalmakkal találkozva a sales funnel következő szintjére léphet, és közelebb kerülhet a vásárláshoz. Ehhez szükséges, hogy a képi tartalmaink világosan közvetítsék a márkánk üzenetét és kapcsolatot teremtsenek a célközönséggel. Használj vizuális elemeket gyakran ismételt kérdések megválaszolására, egy termék vagy szolgáltatás bemutatására, hogy az érdeklődőkből nagyobb arányban konvertálj vásárlókat.

6.) Visszafordulási arány csökkentése

A vizuális kontentek segíthetnek csökkenteni a weboldalon a visszafordulási arányt, vagyis azoknak az embereknek az hányadát, akik az oldalra érkeznek, majd gyorsan elhagyják azt érdekes és hasznos tartalom hiányában. A vonzó képek és videók arra ösztönözhetik az látogatót, hogy tovább böngésszenek az oldalon, és több időt töltsenek el rajta. Ez növeli az oldalon töltött időt, ami pozitív jelzés a keresőmotorok számára, és javíthatja az oldal rangsorolását.

7.) Márkaépítés

A vizuális tartalom, amennyiben világos üzenetet és egyedi hangulatot közvetít (pl. a képek egységes grafikai stílust, következetesen használt márkaszíneket és betűtípust, a videók visszatérő elemeket, pl. intrót, outrót, vágási technikát, zenéket stb.), segít kikristályosítani a márka identitását és hangját, így kitűnni a versenytársak közül. A következetes és jól kivitelezett vizuális tartalom egyértelműen támogatja a brand felismerhetőségét, megjegyezhetőségét és a látogatók bizalmának elnyerését, ami az eladásokat is fellendíti.

Összefoglalva tehát, a vizuális elemek számos oldalról támogathatják a SEO-nk hatékonyságát. A minőségi képi tartalom növeli az organikus forgalmat, a felhasználói élményt és a látogatók elköteleződését, amik a weboldal rangsorolására és a konverziókra is pozitívan hathatnak. Emellett egy erős és felismerhető márka, valamint a gyorsabb és hatékonyabb információközvetítés kikerülhetetlen kellék az online világban, így nem érdemes félvállról venni, és például néhány stockfotóval elintézni a vizuális tartalom minőségét a weboldalunkon.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.