Google Analytics ellenőrzőlista e-kereskedőknek

A Google Analytics szerteágazó riport lehetőségeket kínál az alapoktól egészen a kifinomult apróságokig, azonban az implementáció rendszeres ellenőrzése és felülvizsgálata alapvető feltétele annak, hogy valós adatokat kapjunk.

Az alábbi pontokat érdemes megvizsgálni, és akár a karácsonyi hajrá után egy jövő évet megalapozó lépésként beütemezni a teendőink közé.

1. Aktuális követőkód verzió

Az Adminisztrálás / Tulajdon / Követési adatok / Követőkód pontban ellenőrizzük, hogy az ott megjelenített követő szerepel-e az oldalunk forráskódjában.

2. Analytics és AdWords időzóna

Az Adminisztálás / Nézet / Beállítások megtekintése / Nézetbeállítások képernyőn legörgetve ellenőrizzük, hogy az időzóna beállításoknál a megfelelő ország és zóna szerepel.

3. Nézet beállítások

Az Adminisztálás / Nézet / Beállítások megtekintése / Nézetbeállítások képernyőn végiggörgetve ellenőrizzük, hogy

  • a nézet elnevezése megfelel-e annak a célnak, amire létrehoztuk, nem történt-e időközben valamilyen változtatás
  • az Alapértelmezett oldal megfelelően be van-e állítva
  • az URL-lekérdezési paraméterek kizárása megfelelően be van-e állítva
  • a Megjelenített pénznem megfelelően be van-e állítva
  • a Robotok szűrése be van-e állítva – ezzel az opcióval csökkenthető az ún. referral spam

4. Analytics és AdWords összekapcsolás

Az Adminisztrálás / Tulajdon / AdWords összekapcsolása oldalon ellenőrizzük, hogy az AdWords fiókunk hozzá van-e rendelve az analitikai fiókunkhoz.

A hozzárendelés megfelelőségét az Ügyfélszerzés / AdWords / Kampányok pont alatt is ellenőrizhetjük. Ha itt csak munkamenet adatokat látunk, kattintásokat nem, akkor szükség lehet a beállítások módosítására.

5. Search Console

Az Adminisztrálás / Tulajdon / Minden termék oldalon keressük meg a Search Console pontot. Megfelelő beállítás esetén itt a “A kapcsolat aktív. Adatok fogadása folyamatban.” jelzést kell látnunk.

6. Demográfiai riportok

A Közönség / Demográfiai adatok / Áttekintés oldalon ellenőrizzük, hogy megjelennek-e a forgalmunkat elemző grafikonok. Ha nem, kövessük a képernyőn megjelenő utasításokat a beállításhoz.

7. Oldalon belüli keresések

Az Adminisztálás / Nézet / Beállítások megtekintése oldalon a “Webhelyről indított keresés beállításai” pontban engedélyezzük a keresés naplózását, valamint állítsuk be az oldalunk által használt keresési paramétereket.

8. Enhanced Ecommerce

A Konverziók / Elektronikus kereskedelem / Áttekintés nézetben ellenőrizzük, hogy a tranzakciók adatai megfelelően bekerülnek-e a riportokba.

9. Egyéni riasztások

Ellenőrizzük, hogy minden számunkra fontos mutatószám változására állítottunk-e be megfelelő riasztásokat, amelyek segíthetnek a kiugró trendek, illetve esetleg hibák gyors felderítésében.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Schmidt Zoltán

A BIG FISH Internet-technológiai Kft. e-kereskedelmi szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!