Az Ecommerce Hungary Egyesület idén 19. alkalommal rendezte meg éves konferenciáját, amelyen június 6-án első alkalommal adtak át egyszerre több elismerést is. A konferencia 50 előadással, kerekasztal-beszélgetésekkel, és 400 körüli résztvevőszámmal zajlott le idén. A fókuszban az e-kereskedőket aktuálisan leginkább érintő témák álltak, vagyis a mesterséges intelligencia, a nehéz gazdasági környezet és az exportban rejlő lehetőségek.

Az idei esemény különlegessége, hogy első alkalommal adták át a frissen alapított díjakat, amelyeket a Webshippy logisztikai szolgáltató szponzorált. A díjakat Dr. Bőgel György, az Egyesület elnöke adta át Zabari István alelnökkel és Perényi Andrással, a Webshippy vezetőjével együtt. Ez valójában három különböző elismerést jelent: egy Életműdíjat, amelyet olyan szakember kaphat, aki sokat tett a hazai vállalatok digitalizációjáért, az Év digitális kereskedője elismerést, amelyet az előző év teljes évi eredményéért ítélnek oda, illetve az Év ígérete díjat, amelyet olyan kezdő cég kap, amelyben nagy potenciál rejlik.

Az Életműdíj jelöltjei 2023-ban:

Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója,
Csermely Ákos, a Media Hungary alapítója,
Bengyel Ádám, a Foxpost alapító-tulajdonosa,
Vecsenyi János, a Corvinus Egyetem professor emeritusa.

Az Életműdíjat az Egyesület öttagú elnökségének döntése alapján adják át, és csak 2 évente kerül kiosztásra. Zabari István beszédében kifejezte, hogy mind a négy jelölt nagyszerű ember, és fantasztikus életpálya van mögöttük. A díjat idén Ráczné Hegedűs Klárának ítélte oda a zsűri, aki idén befejezi aktív pályafutását, és akivel kapcsolatban kiemelték, hogy sikeresen reformált meg egy állami vállalatot, és az MPL azóta is állja a versenyt a mezőnyben. Ráczné elmondta, hogy a pályán eltöltött 40 év alatt rengeteg jó embert ismert meg, és sok támogatást kapott az ügyfelektől is.

Az Év digitális kereskedője: Pelenka.hu

A díj odaítélésében az Egyesület elnöksége mellett három külső zsűritag, Vecsenyi János, Pistyur Veronika és Achilles Georgiu is részt vett. Az átadásnál Zabari István elmondta, hogy nagyon örül a Pelenka.hu sikerének, és azt kívánja, bárcsak korábban kezdték volna, hiszen a baba-mama termékek beszerzése sokkal nehezebb volt korábban.

Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu-t üzemeltető Webshop Global Kft. ügyvezetője beszédében megköszönte kollégáinak az állhatatos munkát, és Zabari Istvánnak a szakmai támogatást.

“5 éve outsiderként léptem be ebbe a szervezetbe, és szeretném megköszönni, hogy ennyien támogatták a munkánkat”

– mondta el.

Az Év ígérete díjat idén nem osztották ki, erre az Egyesület elmondása alapján csak jövő évtől számíthatunk. A döntést azzal indokolták, hogy idén erre nem találták meg a megfelelő jelöltet.

+1: Webshippy Külföldi terjeszkedés különdíj

A Webshippy idén különdíjat ítélt oda annak a magyar kereskedőnek, aki a 2022. január és 2023. április közötti időszakban kiemelkedő terjeszkedési stratégiát hajtott végre annak érdekében, hogy külföldön e-kereskedelmi forgalmat generáljon.

A díj odaítélésének szempontjai:

  • Külföldi kínálat
  • Weboldal lokalizálása
  • Kereskedelmi platformokon való megjelenés (például piacterek, árösszehasonlító oldalak)
  • Csomagküldés módozatai
  • Marketingmegoldások
  • Logisztikai megoldások
  • Webshop eredményessége

Perényi András elmondta, hogy nem ok nélkül alapították ezt a díjat, mivel fontos nekik, hogy az általuk megszerzett tudást átadhassák, és támogassák az ügyfeleket abban, hogy sikeresek legyenek nemzetközi színtéren is. A díjra külön jelentkezést hirdettek, és közülük választottak nyertest, ami nem volt könnyű, hiszen rengetegen pályáztak rá – tette hozzá az ügyvezető.

Az elismerést a Geek&Gorgeous kapta. A márka a hazai klasszikus Helia-D és a Krémmánia egyesülésével jött létre, és clean clinical kozmetikai termékeket értékesítenek. Velük kapcsolatban Perényi kiemelte, hogy 60 országban, köztük Franciaországban, az Egyesült Államokban és a görög piacon is jelen vannak.

Ezúton is gratulálunk a jelölteknek és a díjazottaknak!