Németországon keresztül hódítja meg Európát a török Trendyol

Németországon keresztül hódítja meg Európát a török Trendyol

Németországban elindul a Trendyol, a törökországi vezető e-kereskedelmi platform. A cég számára ez jelenti az első piacot Törökországon kívül, valamint belépését Európába. A platform jövőre Hollandiában, Luxemburgban és Angliában is megnyitja kapuit – írja az Ecommerce News Europe.

A Trendyol a legnagyobb török online piactér, amely saját logisztikai megoldást, élelmiszer-kiszállítást és digitális pénztárcát is kínál. A platform vezető e-kereskedelmi vállalatnak számít Törökországban, 30 millió ügyféllel és több mint 260 ezer eladóval.

Német piac: 400 millió euró az év végéig

A cég Németországban nyitja meg legelső nyugat-európai üzletét, ami egyben az első új piac Törökországon, a cég hazáján kívül. A németországi fiók először a divatra fog összpontosítani, és a jövőben további kategóriákat tervez bevezetni, amelynek kiszolgálásához új kirendeltséget nyitnak Berlinben, több mint 200 alkalmazottal.

A Trendyol állítása szerint a mobilalkalmazásukat már csaknem egymilliószor töltötték le Németországban. Ezzel a vállalat 2022 februárjára az ország második leggyorsabban növekvő divatplatformja lett a Similarweb elemzőcég adatai szerint.

A német e-kereskedelmi piac várhatóan több mint 400 millió eurót generál az év végéig. 2025-re az e-kereskedelmi vállalat nagyságrendileg 3 milliárd eurós üzleti volumenre számít, vagyis komoly részesedést szeretne elérni.

Kapu Európába

A török cég számára Berlin jelenti a belépési lehetőséget az európai terjeszkedéshez. Még idén további képviseleteket nyitnak majd Amszterdamban és Luxemburgban is, illetve 2023-ban Londonban bővítik az európai jelenlétüket.

„Németországi nyitásunk a tervezett páneurópai bevezetésünk kezdetét jelenti” – mondta Shibu Tharakhan, a cég nemzetközi részlegének igazgatója a Tech.eu-nak. A nyugati terjeszkedésen túl új raktárakat és fulfillment központokat említ Kelet-Európában is. „A következő két évben 65.000 négyzetméternyi raktárterület áll majd rendelkezésre Európában a helyi piacokra való terjeszkedés támogatására.” – tette hozzá.

1,5 milliárd dolláros tőkebevonás

Tavaly augusztusban a Trendyol 1,5 milliárd dollárt gyűjtött be többek között a Softbanktól, ezzel Törökország első „dekacornja”, vagyis olyan startupja lett, amely elérte a 10 milliárd dollár értéket. Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy az év elején az Alibaba közel 330 millió eurót fektetett be a cégbe, amellyel többségi részesedést szerzett a török vállalatban.

A Trendyol először 2020-ban jelentette be európai terjeszkedési terveit. A cég akkoriban az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Spanyolországban kívánt terjeszkedni, de úgy tűnik, ezeknek a piacoknak még egy kicsit várniuk kell a mesés Kelet áruira.

mm
Buzás Attila

Újságíró, e-kereskedelmi szakértő, a Kosárérték magazin főszerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!