Globális toborzásba kezd az Amazon: 55.000 új munkahely betöltése a cél

Globális toborzásba kezd az Amazon

A tervek szerint 55.000 új munkahelyre készül munkavállalókat szerződtetni az Amazon az elkövetkező hónapokban. A már szeptemberben megnyíló, leginkább üzleti és technológiai pozíciókra a világ minden tájáról várják majd a jelentkezőket.

Az akcióról Andy Jassy, az cég ügyvezető igazgatója nyilatkozott a Reutersnek. A bővítés mértékét jól jelzi, hogy az 55.000 új munkahely a Google teljes létszámának mintegy harmadát jelenti, és közel van a Facebook világszerte foglalkoztatott alkalmazottainak jelenlegi számához.

A júliusi kinevezése óta adott első interjújában a cégvezető úgy fogalmazott, hogy az  Amazonnak további tűzerőre van szüksége, ha lépést akar tartani a megnövekedett igényekkel, legyen szó akár a kereskedelmi részlegről, de munkaerőhiánnyal küzdenek a marketing- és felhőüzletágban is. További hatalmas munkaerőigényes projekt a cégnél a Project Kuiper is, amelynek során a SpaceX Starlinkjének riválisaként, az évtized végére több mint háromezer műhold révén nyújtanának szélessávú internetszolgáltatást a világ bármely pontján.

A globális toborzókampány kezdetére szeptember 15-én, az Amazon évente megrendezésre kerülő állásbörzéjén kerül majd sor. Ahogy Jassy fogalmazott: “A pandémia hatására számos munkahely megszűnt vagy átalakult, ezért rengeteg munkavállaló gondolkodik karrierváltásban.”, amelyet egy általa is hivatkozott PriceWaterhouseCoopers kutatás is megerősített. A PWC idei felmérése szerint az amerikai munkakeresők mintegy 65 százaléka új területen szeretne munkát találni.

A tervezett munkaerő-bővítés egyébként mintegy 20 százalékkal növelné a cég alkalmazottainak számát, hiszen az Amazon már jelenleg is, világszerte mintegy 275.000 főt foglalkoztat. Ugyanakkor folyamatosan kénytelenek háborúzni a munkavállalók érdekvédelmi szervezeteivel, akik rendre kritizálják a cég gyakorlatát, amely eddig sikeresen akadályozta meg, hogy azok szakszervezetbe tömörüljenek.

Bár a cég továbbra sem tervezi engedni a szakszervezetek megalapítását, azt a Jeff Bezost követő cégvezető sem tagadja, hogy az Amazonnak “jobb vízióra” van szüksége a munkavállalókkal kapcsolatban. Arra a kérdésre, hogy ez pontosan mit is takar, Jassy azt válaszolta, hogy jelentősen át kell alakítani a cég munkahelyi kultúráját, és lehetőséget kell biztosítani a cég munkavállalóinak, hogy kritikájukat megfogalmazzák, és annak hangot is adhassanak.

A tervezett új pozíciók egyébként lefedik a cég szolgáltatási spektrumának egészét, hiszen a mérnöki és tudományos kutatás mellett a marketing és robotika területéről is vennének majd fel szakembereket. A cég állítása szerint ezek nagyon nagy többsége új pozíció lesz, nem pedig régebbi munkahelyek felszámolásával jönnek majd létre.

A koronavírus-járvány után újranyíló amerikai gazdaságban, az egyre szűkülő munkaerőpiacon jó néhány cégnek gondot okoz a megfelelő munkaerő-toborzás, és ilyen szempontból nincs könnyű helyzetben az Amazon sem. Ők ugyanis korábban mereven ragaszkodtak az irodai munkavégzéshez, de látva a potenciális munkaerő ellenállását, visszakozni kényszerültek, és a jövőben lehetőséget adnak majd munkavállalóiknak az otthoni munkavégzésre. A következő évtől az irodai területen dolgozóknak csupán heti három alkalommal kell majd megjelenniük munkahelyükön, a további napokon pedig választhatják a home office-t is.

Az Amazon már most is az Egyesült Államok második legnagyobb magánkézben lévő munkaadója, és 2020-ban is 50.000 munkahelyet hozott létre, leginkább raktározási és logisztikai területen. Ezekben egyébként az Amazon szintén jelentős fejlesztéseket tervez, és az ügyvezető szerint versenyképes fizetésekkel várják majd a kék galléros szektorban dolgozókat is, akik minimum 15 dolláros órabérrel számolhatnak a cégnél. De vannak olyan államok, ahol már 17 dolláros a minimum órabér az Amazon alkalmazottak számára.

A tervezett 55.000 új munkahelyből egyébként 40.000 új alkalmazottat az USÁ-ban terveznek szerződtetni, a fennmaradó 15.000 munkavállalót pedig globálisan toborozzák majd: többek között Indiában, Németországban és Japánban.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!