A Maketplace Pulse adatai szerint 2017-ben több mint egymillió új kereskedelmi partner csatlakozott az Amazon 12 országban elérhető Marketplaces szolgáltatásához. Ez csak Európában 363 ezer kereskedőt jelent, ugyanis a jelentkezők 36,3 százaléka Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból, Németországból és az Egyesült Királyságból regisztrált.

Az európai országokban egyforma tempóban bővült a Marketplace partneri köre, amire az lehet a magyarázat, hogy a cégek egyszerre több országban is piacra lépnek.

A világon együttesen már több mint ötmillió eladó regisztrált a szolgáltatásra, ugyanakkor egy részük egyáltalán nem aktív: sokan egyetlen termék listázáság sem jutnak el. A  Marketplace Pulse úgy látja, a legtöbb eladó a csatlakozás után aktív, majd sokan eltűnnek.

Vásárlói visszajelzést eddig csupán az értékesítők 31 százaléka kapott. Közülük is csak minden hatodik büszkélkedhet friss értékeléssel az utóbbi 30 napon belül.  Persze hiba lenne egyenlőségjelet tenni az értékelések és a bevételek közé, ugyanakkor nagyon valószínűtlen, egy eladó hónapokon át aktív, értékesít, de mégsem kap visszajelzéseket.

Piaci információk szerint az Amazon rendületlenül tör előre, és  hamarosan megnyitja a Marketplace szolgáltatást Svédországban, Svájcban és Ausztráliában is.

A szolgáltatás lényege, hogy kisvállalatok és nagy, ismert márkák egyaránt értékesíthetik termékeiket a Marketplace-en. Az eladói profil létrehozása gyors folyamat, és akár automatizálni is lehet. Nem kell polcpénzt fizetni: a szolgáltató csak az értékesítés bevételéből kér jutalékot. Az eladók nem csak értékesítési felületként használhatják a szolgáltatást, de teljes kereskedelmi folyamat számos lépését is kiszervezhetik az Amazonhoz, beleértve a raktározást, a csomag összeállítását, a csomagolást,  a kiszállítást, sőt akár az ügyfélszolgálatot is.