Megérkezett Európába az Amazon Storefronts

Megérkezett Európába az Amazon Storefronts

Európában is elindult az Amazon helyi kis- és középvállalkozásokat célzó szolgáltatása, melyet elsőként Angliában és Németországban vehetnek használatba a cégek.

Az Amerikai Egyesült Államok után szeptember közepén Európában is megjelent a világ legnagyobb e-kereskedőjének új felülete, az Amazon Storefronts, mégpedig rögtön a két legjelentősebb piacon, Angliában és Németországban.

Amazon célja az, hogy egyedibbé tegye a vásárlói élményt (UX), továbbá hogy a vásárlók könnyebben elérjék, és jobban megismerhessék a helyi kis- és középvállalkozásokat. Például a Storefront of the Week keretében minden héten egy vállalkozás kap kiemelt szerepet, és videón mutatják be a cég történetét.

Az Amazon Storefronts-on a vásárlók az Amazontól megszokott környezetben találkozhatnak új eladókkal és termékekkel. Ez a megbízható, ismert háttér könnyebben vásárlásra sarkallhatja a felhasználókat olyan eladók esetében is, amelyeket még nem ismernek.

Az igazi innováció azonban az, hogy az Amazon ezen a felületen sokkal inkább a termékek különlegességére és a vásárlás élményére helyezi a hangsúlyt. Ugyan a termékválaszték kisebb, mint a nagy Amazon piactéren, de az itt található termékek egyediek, innovatívak, kiváló minőségűek, illetve garantáltan helyi kis- és középvállalkozásoktól származnak.

Az Amazont az elmúlt években sok kritika érte a kis és közepes vállalatok működését megnehezítő, őket háttérbe szorító kereskedelmi modellje miatt, aminek piaci egyeduralmát köszönheti. Ez a platform válasz lehet a kritikus hangokra, bár egyelőre kérdéses, hogy milyen szélesre nyitja majd a kapuit ezzel az alig egy hónapja indult szolgáltatással. Mindenesetre sikersztorit persze már most is lehet találni: Amerikában a The Little Flower Soap Co. nevű vállalkozás megduplázta eladásait az Amazonnak köszönhetően (ők voltak az elsők a kiemelt Storefront of the Week nevű kampányban). A csatlakozó vállalkozásoknak az biztosan előnyt jelent, hogy az Amazon platformján tudnak jelen lenni a piacon, és támaszkodhatnak az Amazon hirdetési és reklámtevékenységére is.

Az új európai oldal egyelőre 8, illetve 12 kategóriában kínál termékeket, többek között elektronikai eszközöket, könyveket, játékokat, szépségápolási termékeket, de az angol oldalon külön őszi dekorációs kollekciója is van. Ez várhatóan bővülni fog, az amerikai Storefronts-on 25 kategóriából lehet válogatni. Az angol verzió az amazon.co.uk/storefronts, a német pedig az amazon.de/storefronts webcímen érhető el.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!