Óriási népszerűségnek örvend az Egyesült Államokban az Amazon Prime. A gyors és ingyenes kiszállítást, online videotékát és egyéb extrákat kínáló előfizetést évi 99 dollárért lehet megvásárolni. Az internetes óriáscég nagyot kaszál ügyfelein, akik az átlagnál jóval többet is költenek el piacterén.
A Kantar tanácsadócég számításai szerint az amerikai háztartások körülbelül 45 százaléka hajlandó befizetni a tagsági díjat az Amazonnak az elérhető termékekre adott extra gyors kiszállítási szolgáltatásért és az olyan járulékos előnyökért cserébe, mint a hozzáférés az Amazon streamelhető tartalmainak tárához. Ez számokra lefordítva csaknem 57 millió háztartást jelent.
Igaz, már csupán a tagdíjakból befolyó összeg is komoly bevételt jelent az Amazonnak, hiszen a tagságért jelenleg évi 99 vagy havi 13 dollárt kell fizetniük az amerikai ügyfeleknek. Ennél azonban lényegesen nagyobb üzlet, hogy a Prime előfizetői sokkal aktívabban használják a szolgáltatást, mint a többiek. A CIRP információi szerint míg a mezei amazonos évente körülbelül 700, a Prime tagsággal rendelkező 1300 dollárt költ el a platformon. Aki az Echo eszközt is használja, az még ennél is többet költ: a normál ügyfélhez képest 66 százalékkal magasabb összeget.
De ennél még további előnyei is származnak a világ legnagyobb internetes piacterének ezen kiemelt ügyfeleiből: a Feedvisor kutatása szerint gyakoribb látogatók és gyakrabban vásárolnak is. A Prime előfizetőinek 31 százaléka minden nap felkeresi az Amazon weboldalait, ez háromszorosa a hagyományos felhasználó látogatási gyakoriságának. Ráadásul a kiemelt ügyfelek 24 százaléka heti rendszerességgel vesz valamit, míg az összes regisztrált vevőnek csak 4 százaléka tesz ugyanígy. Míg a Prime-előfizetők fele rendszeresen böngészi az Amazon oldalain az ajánlatokat és akciókat, addig a normál felhasználóknak csak egyharmada nézi ezeket rendszeresen.
Az Amazon 2007-ben indította világódító útjára a Prime-ot. Eredeti koncepciója szerint nem más ez, mint egy prémium program, amelyre előfizetők kosárértékhatártól függetlenül díjmentesen, kétnapos határidővel kaphatják kézhez a piactéren leadott rendeléseket. (A normál felhasználók számára egyébként 25 dollár felett jár az ingyenes szállítás az USÁ-ban.)
A szolgáltatás az évek során egyre javult és bővült, ma már több mint egymillió termékre aznapi házhozszállítást vállalnak, a Prime Now keretein belül pedig több tízezer árucikket 1-2 órán belül kivisznek a futárok. Innen egyébként már élelmiszer és közeli éttermek ajánlatai is rendelhetők.
A tartalomszolgáltatás is hihetetlen sebességgel fejlődik: filmek százai, sorozatok tízezrei, zenék milliói streamelhetők reklámmentesen, továbbá a felhasználók korlátlan felhőtárhelyet használhatnak fotóik tárolására, és ott van még a 800 ezer kötetes digitális könyvtárhoz kapott hozzáférés is. Az Amazon videos szolgáltatása egyébként Magyarországon is elérhető, azonban az amerikaihoz mérten meglehetősen szűkös kínálattal.