Ha ráguglizunk az AEO betűszóra, akkor fájóan hiányzik az első találatok közül az a hirdetésmotor-optimalizáció (Ad Engine Optimalizaton; szintén AEO), ami az e-kereskedők zsebe felől nézve sokkal érdekesebb módszert takar.
Continue readingRendelj alá mindent az elmélyült munkának!
Te melyik típusba tartozol? Akinek a napi- és hetirendjét a bejövő e-mailek és meetingek ritmusa határozza meg miközben észrevétlenül sodródik a munkahelyén, vagy, aki nem fogadja el, hogy csak így lehetne dolgozni? Mindkét esetben jó szívvel ajánlom Cal Newport könyvét az elmélyült munkáról.
Continue readingRobbantott a piacon az előfizetéses könyvkereskedelem
Ha egy webáruház például kávét árul, akkor nem túl bonyolult feladat kialakítani és bevezetni az előfizetéses modellt; a vásárló ugyanazt a terméket rendeli meg havi rendszerességgel. De hogyan fizethetne a fogyasztó elő könyvekre, amelyek egyediek, ahogyan az olvasói igények is, és nem látni előre, mi lesz a vevő következő olvasmánya. A 21. Század Kiadónak van egy válasza erre!
Continue readingMeglepő vagy sem: kiderült, hogy a GenZ hűségesebb generáció
A Z-generáció – vagy ahogyan azt inkább jelzik: a GenZ máshogy vásárol? Másképp bizony! Például hűségesebbek – legalábbis erre találtunk válaszokat egy friss kutatásban.
Continue reading5+1 hiba, amit tényleg ne kövess el, ha külföldre értékesítesz!
Nem foglalkozol az utánvétkezeléssel? Gyenge az oldalad lokalizációja? Esetleg: nincs helyi visszaküldési címed? Bármelyikre is igen a válasz, a vevőid szerint ez hiba, és nem fogják nagyra értékelni!
Continue readingMáris Kína dominálja a mesterséges intelligenciát
Az OpenAI Dall-E és a ChatGPT elindítása után 2023-ban drámaian megváltozott a globális MI-térkép. A várakozásokkal ellentétben azonban az ezt követő piaci fejlődés és az innováció nem az Egyesült Államokra vagy más nyugati országokra összpontosult. Kína a nyerő egyelőre, és az is látszik már, hogy mi lehet ennek az oka.
Continue readingFeltörték a Facebook fiókodat? Ne reménykedj!
Feltörték már a Facebook fiókodat? Még nem? Ne reménykedj, meg fogják próbálni (megint)! De: Nem késő! Íme néhány jó tanács arra, hogyan próbáljuk meg biztonságban tartani az üzleti Facebook fiókunkat.
Continue readingNagy Webáruház Felmérés 2024: kevesebbszer veszünk, többért
A Shoprenter 2008 óta évente felméri a magyar webáruházak helyzetét. A Nagy Webáruház Felmérések (NWF) eredményeit és megállapításait a Kosárérték is rendszeresen közli, ez idén sem volt másként. Most például arra a kérdésre is keresték az aktuális válaszokat, hogy milyen marketing eszközöket, fizetési és szállítási módokat preferálnak a webshopok. A frissen elkészült, új kutatásból azonban sok minden más is kiderül.
Continue readingBajban a Shein, tönkre teheti a nagy kínai átváltozás
Aki még mindig az ezredfordulót követő nagy gazdasági menetelése alapján ítéli meg Kínát, az vélhetően – pestisesen szólva – le van maradva egy brosúrával. Vége azoknak az éveknek, amikor egymást követő fiatal generációk nyomultak be a munkaerőpiacra olcsó munkaerőt kínálva a végeláthatatlannak látszó fejlesztésekhez. És ezt a Shein in nagyon-nagyon megérzi.
Continue readingBőgel György: Ez veled nem történhet meg! Vagy mégis?
Az online kereskedelem innovatív és mozgalmas szektor: sok új vállalkozás jelenik meg a porondon, de kudarcokra, bukásokra, csődökre is akad példa. Az Ecommerce Hungary elnökének cikke az utóbbiak világába ad betekintést. Aktuális cégdemográfiai adatok elemzéséből indul ki, foglalkozik az előrejelzés lehetőségével, az írás végén pedig a bukás veszélyét növelő emberi tulajdonságokról mond néhány gondolatot.
Continue reading