AI + Apple + Alibaba Kínában? Na, ez tényleg egy olyan hír, ami azon a spekulációs spektrumon, hogy mindez mit eredményezhet majd például az e-kereskedelemben, nagyon izgalmas találgatásokra adhat okot. És ez bizony, manapság már elegendő ahhoz, hogy a tőzsdei árfolyam nekilóduljon. És ez is történik…
Continue readingHogyan formálja át a vizuális keresés az online vásárlást?
A mesterséges intelligenciával támogatott vizuális keresésben már egyetlen kép is elég, hogy megváltoztassa a vásárlásunk módját. Görgetünk az Instagramon, és hirtelen meglátunk egy kabátot, amiről nem is tudtuk, hogy szükségünk lenne rá…. Nem tudjuk, melyik márka, nem kérdezhetjük meg a fotó készítőjét, de a tárgyat mégis akarjuk, azonnal. Ez az a világ, melyre a vizuális keresés készült, a kényelem és a technológia találkozása.
Continue readingÚj irány: a garázscég mintájára jöhetnek az online hátizsákcégek is
A garázscégeket sok legenda övezi, miután a legnagyobb technológiai vállalatok jellemzően ilyenekből nőttek óriásira, ám ki hallott arról, hogy valaki hátizsákcéget alapítson? Az elektronikus kereskedelem azonban már ezt is lehetővé teszi, legalábbis akadt egy ír világutazó digitális nomád, aki sikeres céget indított egy laptoppal és egy okos mobillal.
Continue readingÉrdemes odafigyelni az idei tartalmi SEO trendekre
A tartalmi SEO területén izgalmas változásoknak nézünk elébe 2025-ben, mert a tavaly év tapasztalatai mellett másra is szükség lesz ahhoz, hogy továbbra is nyeregben maradhass. Ennek alapvető oka az, hogy a gyakori Google frissítések és az AI térnyerése miatt újra kell gondolnunk a megszokott tartalomstratégiáinkat. De semmi vész, segítünk! Összeszedtük, milyen változásokra, súlypontáthelyezésekre érdemes odafigyelni.
Continue readingFrontjelentés az algoritmus háborúból: a verseny fokozódik Amerika és Kína között
Ahogy arra számítani is lehetett, Donald Trump újbóli, elnöki beiktatása óta egyre kevésbé világos, hogy pontosan mi is lesz a közösségi eladások nagy részét generáló kínai aranytojás, a TikTok Amerikai Egyesült Államokbeli sorsa.
Continue readingMár elsőre kinőtte a kereteit a Marketplace Summit
Nemcsak hogy gyorsan elfogytak a jegyek, de az utolsónak érkező kiállítóknak – teltház miatt – már nem tudtak helyet biztosítani az első, kifejezetten online piactér specifikus fórumon, a Marketplace Summiton történő megjelenéshez. Az UP Újpesti Rendezvénytérben több mint 300-an voltak kíváncsiak előadások és kiscsoportos workshopok formájában a többek között a fizz.hu, az Allegro, a pepita és az Amazon képviselőinek előadásaira és tapasztalataira. Ott jártunk, képgaléria is készült.
Continue readingA robotikus folyamatautomatizálás (RPA) és az e-kereskedelem
A mai mesterséges intelligenciával is „sújtott” digitális környezetben, ahol az innováció határozza meg a versenyképességet, a robotikus folyamatautomatizálás (RPA) már olyan kulcsfontosságú technológiaként jelenik meg, mely alapvetően alakíthatja át az e-kereskedelmi szektort. Óriási lehetőségeket kínál az ismétlődő feladatok automatizálásával, a működés optimalizálásával és az általános hatékonyság növelésével kapcsolatban.
Continue readingTöbb webáruház egy kézből? Vannak lehetőségek, de kockázatok is
Lehetőségek és kockázatok – Többféle indokot találhatunk arra, miért érdemes a webáruház-tulajdonosoknak meglévő üzletük mellé továbbiakat létrehozniuk. Az egyik, hogy a webshopépítésben és -üzemeltetésben megszerzett tapasztalataikat kihasználják, a másik, hogy finomhangolják vásárlóközönségük kiszolgálását, a harmadik, hogy új vevőket szerezzenek.
Continue readingMég magasabb fokozatba kapcsol az EU a Temu és a Shein megregulázásában
Az Európai Unió szabályozó hatóságainak malmai közismerten nem éppen a leggyorsabb tempóban őrlő intézmények közé tartoznak, ám végül csak meghozzák azokat az intézkedéseket, amelyek az uniós piac védelmét szolgálják. Úgy tűnik, kitalálták, hogyan lehetne beterelni az uniós szabályok keretei közé a Temu-t, a Sheint-t és akár más leendő kínai e-kereskedelmi óriásokat.
Continue readingAz áruházakból lopott áruknak már a többsége kerülhet fel online boltok polcaira
Egyre komolyabb gondot jelent a hagyományos és az online kereskedőknek is, hogy az áruházak polcairól lopott áruk jelentős része webáruházak virtuális polcain jelenik meg. A veszteségek az Egyesült Államokban dollármilliárdokban mérhetők, a biztonsági cégek az online piacterek, shopok és a vásárlók felelősségére hívják fel a figyelmet.
Continue reading