Vállalati konszolidáció zajlik az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek világában, ami alól Magyarország sem vonhatja ki magát. Kínai behemótok és régiós óriások csatáznak egymással, a webáruházak tulajdonosai kapkodhatják a fejüket, hogy miként reagáljanak erre. Újra kell gondolniuk, önálló, közösségi médiás és piacteres értékesítésük lehetőségeit.
Continue readingJó dolog a szerződéses logisztikai szolgáltatás igénybevétele, de nem mentes a buktatóktól
A szerződéses logisztikai szolgáltatások (contract logistics) nagy előnye, hogy a gyártástól a szállításon és a raktározáson át az értékesítésig kiszolgálják az e-kereskedőket. De vannak meggondolandó jellemzői is.
Continue readingOnline eladásösztönző technikák az offline értékesítésben
A Kosárértéken is számos alkalommal foglalkoztunk már a többcsatornás értékesítés fontosságával. Az alábbiakban összeszedtünk néhány tippet, hogy a keresőoptimalizálás, a felhasználói élmény és a site struktúra megváltoztatásával, hogyan növelhetjük a digitális térből a hagyományos értékesítési csatornáink hatékonyságát.
Continue readingKínai csomagok a magyar piacon: hatások és kihívások a logisztikában
Az elmúlt évben robbanásszerűen megnövekedett a Kínából érkező csomagok száma Magyarországon. Az online kereskedelem terjedése – különösen az olyan platformok révén, mint az AliExpress, a Shein, vagy a Temu – új dimenziókat nyitott a magyar fogyasztók számára. A kínai árudömping nemcsak a kereskedelem struktúráját változtatta meg, hanem jelentős hatást gyakorolt a logisztikai szektorra is. Különösen az olyan kiscsomagszállítással foglalkozó vállalatokra, mint a DPD Hungary.
Continue readingMik az előfizetéses üzleti modell titkai?
Az előfizetéses üzleti modell úgy tűnik, hatékonyan teljesíti az igényt: olyan szolgáltatásokat kínál, melyek tökéletesen próbálják kielégíteni ügyfelek különböző elvárásait. Ilyen modellekre szinte minden iparágban van már néhány jó példa, az étkezéstől a streaming szolgáltatásokig. Nem tagadható ugyanakkor az sem, hogy a vállalatok folyamatosan kísérleteznek új módszerekkel az ügyfélszerzés és a megtartás növelése érdekében.
Continue readingLövöldözés lett az orosz ecommerce sikertörténetéből
Az alábbi sztori alcíme lehetne az is: Történet a csecsen hadúrról, a stróman rapperről, a sértett férjről és a hiszékeny államfőről. Lehetne, ha augusztus végén a Kosárértéken nem írtuk volna meg a Wildberries furán-kuszálódó történetét.
Continue readingMég egyszer az AI Summitról: Ha nem csak beszélni szeretnél az MI-ről
Szeptember 9-10-én rendezték a Városligetben az idei AI Summitot, amin saját szekciót kapott az e-kereskedelem. Az előadók és kerekasztal résztvevők – oly sok hasonló rendezvénnyel ellentétben – nem csak általában beszéltek a mesterséges intelligencia jelentette üzleti kihívásokról és lehetőségekről, hanem saját alkalmazási tapasztalataikat is megosztották. Aki lemaradt volna: összeszedtük a legfontosabbakat az elhangzottakból.
Continue readingUniverzális kisokos az előfizetéses üzleti modellhez
Az biztosnak látszik, hogy nagy jövő áll az előfizetéses online értékesítés előtt, de ennél azért mélyebbre merészkedünk: íme a típusok, a kihívások és a praktikák csokra.
Continue readingTúl lehet élni az MI vezérelte SEO világot?
Az SGE – a Google legújabb találmánya – különböző MI-alapú technológiákat használ, többek között természetes nyelvi feldolgozást, gépi és mélytanulást. A keresőmotornak ez lehetővé teszi például, hogy jobban megértse a felhasználói keresési lekérdezéseket. Polaritásváltás jön a SEO világban?
Continue readingVan már olyan út, amin a palackok törés nélkül célba érnek
Mi a megoldás, ha egy kis cég a karácsonyi, partneri köszöntést néhány palack borral, itallal szeretné megoldani? A DPD Wine Logistics éppen erről szól! A csomaglogisztikai cég fejlesztése a törés, sérülés és rázkódásmentesség kulcsszavaira épült, és a tesztek a várakozásokat hiánytalanul visszaigazolták.
Continue reading