A kanadai cég nemrég egy sajtóközleményben jelentette be legújabb alkalmazáscsomagját. A Shopify Collab néven futó eszközök segítségével a platformot használó több millió kereskedő egyszerűbben reklámozhatja termékeit influenszerek és tartalomkészítők segítségével.

A Shopify ígéretei szerint az eszközök többek között az olyan, újabb közösségimédia-platformokon is nagy segítséget jelentenek majd a kereskedőknek, mint a TikTok. A kínai ByteDance által fejlesztett platform azért kapott kiemelt jelentőséget a fejlesztés során, mert a “hagyományos”, nagy közösségimédia-óriások szerepe egyre inkább csökkenni látszik az online marketing területén is.

Az utóbbi években a tartalomkészítéssel kapcsolatos online iparág hatalmas robbanáson van túl. Egyes becslések szerint az évente 100 milliárd dolláros forgalmat bonyolító, “creator economy” szereplői számára azonban továbbra is problémát jelent, hogy függetlenségünket megőrizhessék. A hiteles tartalomgyártók számára a legfőbb tőke a kreativitás mellett éppen a függetlenség kell hogy legyen, ezt azonban különösen nehéz elérni egy olyan iparágban, ahol a tőkeerős megrendelők dominálják a marketingpiacot.

Ahogy a Shopify a kis-és közepes forgalmú e-kereskedők számára jelent alternatívát a nagyok által dominált piacterekkel szemben, a Shopify Collabs fejlesztése során is ugyanilyen megközelítést alkalmazott a cég. Fő szempontjuk, hogy mind az e-kereskedők, mind a tartalomkészítők a legnagyobb szabadsággal dönthessenek arról, hogy milyen termékeket, milyen platformokon és hogyan szeretnének promótálni.

Mint azt közleményében Amir Kabbara, a Shopify termékfejlesztésért felelős igazgatója írja:

“A Collabs egy újabb lehetőséget teremt a Shopify kereskedőinek arra, hogy új vevőket és tartalomkészítő partnereket találjanak – mindezt egy olyan időszakban, amelynél nehezebben és drágábban korábban még nem vezetett út a márkák számára a saját vevőikhez.”

A kereskedők és a tartalomkészítők közötti partneri kapcsolat kialakítására létrehozott platform használatához mindkét félnek Shopify Collab fiókkal kell rendelkezni. Miután a leendő partnerek között létrejött a kapcsolat és megegyeztek egymással, a tartalomkészítők máris megjeleníthetik az egyes termékeket a saját csatornáikon, amelyekhez a kereskedők egyedi linkeket és azonosítóval ellátott, visszakövethető kedvezményeket is rendelhetnek. A tartalomkészítők akár saját kuponokat is létrehozhatnak feliratkozóik számára, akik az adott termékeket kedvezményes áron szerezhetik meg a kereskedők oldalán.

A Shopify Collab – akárcsak a Shopify korábban bejelentett eszközei – természetesen valós idejű készletinformációkkal és rendeléskövetéssel egybekötve biztosít lehetőséget a kereskedők számára, hogy a teljes vásárlási folyamatot és a marketingtevékenységet ellenőrizhessék. A Shopify saját fizetési rendszerén keresztül egyúttal lehetővé teszi a jutalékok kifizetését és a teljes elszámolást is.

A piacvezető platform annak ellenére folytatja a komoly fejlesztéseket, hogy a világszerte tapasztalható gazdasági recessziótól való félelem egyre inkább kezd lecsapódni az online kereskedelem világában is. Az ügyfelek számának növekedése jelentősen lelassult a Shopify-nál is, hiszen az elmúlt két évben majd’ két és fél millió kereskedő nyitott üzletet náluk, ám idén ez a szám az első félévben mindössze 71 000 volt.

A Shopify Collab mindenesetre meglehetősen jól illeszkedik a cég stratégiájába, amely a Twitterrel, a YouTube-bal, a Google-lel és a TikTokkal kötött szerződések révén megszilárdította pozícióját a videós tartalomszolgáltatók piacán.