Együttműködési megállapodást kötött a Twitter és a Shopify

Együttműködési megállapodást kötött a Twitter és a Shopify

A népszerű közösségimédia-platform növelné e-kereskedelmi tevékenységének hatékonyságát, hogy megfeleljen az egyre sürgetőbb nyereségességi elvárásoknak, ezért együttműködési megállapodást kötött a Shopify-jal. Az üzletnek köszönhetően a Twitter – amely Elon Musk vételi ajánlatával került újra a reflektorfénybe – saját értékesítési csatornát indít, amelyet egyelőre az amerikai kereskedők integrálhatnak majd a webshopjukba.

Az elképzelések szerint a Twitter által létrehozott dashboard segítségével minden Shopify-üzletet futtató és Twitter fiókkal rendelkező felhasználó közvetlenül értekesítheti majd a portékáit a profiljából. Ebben a hónapban már nem ez az első eset, hogy a Twitter kereskedelmi funkciót tesz elérhetővé a közösségimédia-oldalon: nemrég indították a “termékbevezetés” funkciót is, és a Shopify ügyfelei többek között mobilra optimalizált termékeket és livestream shopping közvetítéseket is indíthatnak a platformon. A Twitteren 2022 első negyedében megnégyszereződött a Shopify-bolttulajdonosok által regisztrált forgalom – legalábbis a cég közleménye szerint.

A kereskedőknek, akik használni szeretnék a Twitter által kínált előnyöket, csupán össze kell kötniük a Twitter és Shopify fiókjukat, és letölteni a Twitter Shopping Managert, vagy a professzionális eladókat megcélzó Twitter for Professionals alkalmazást. Utóbbi használatával a kereskedők számára elérhetővé válik a Location Spotlight szolgáltatás is, amely segítségével az amerikai, kanadai, angol és ausztrál kereskedők a nyitvatartási óráikat és GPS koordinátáikat is megjeleníthetik Twitter profiljukon.

Az új eszközökkel a kereskedők többek közt a teljes termékkatalógusukat és készletnyilvántartásaikat is szinkronizálhatják majd. A korábbi gyakorlattal ellentétben tehát már nem lesz szükség arra, hogy manuálisan adják hozzá és kezeljék készleteiket az egyes platformokon.

A szolgáltatásokat korábban már kipróbáló felhasználók egyetértenek abban, hogy az új eszközök komoly előrelépéseket jelentenek. A közvetlenül a Twitter-folyamban értékesíthető termékeknek köszönhetően egyszerűbben elérhetőek az ügyfelek, és jelentősen megkönnyíti a velük való kapcsolattartást is.

A készlet összefésülése után a kereskedők listázhatják termékeiket a Twitter Shop üzletében, és a közösségi oldalon reklámkampányokat is megjeleníthetnek, de a vásárlások a saját oldalaikon történnek majd. A Twitter Shops és Shop Spotlight szolgáltatások továbbra is béta fázisban vannak, de a cég szerint az összes amerikai kereskedő számára hozzáférhetővé válnak még 2022 során.

Az együttműködést bejelentő közleményben Amik Kabbara, a Shopify termékfejlesztésért felelős igazgatója azt írja, “A Shopify üzleti felhasználóinak kulcsfontosságú prioritás az új vásárlók felkutatása, és a Twitterben hatalmas lehetőségek rejlenek. Ezen a platformon gyakran zajlanak olyan beszélgetések, amelyekbe bekapcsolódva a kereskedők megjelenhetnek termékeikkel. A Twitterrel most kötött megállapodás és közösen létrehozott értékesítési csatorna segítségével a már jelenleg zajló beszélgetésekbe ágyazva is könnyedén értékesíthetik a Shopify kereskedői az áruikat.”

A Twitter az e-kereskedők számára bevett platform, hiszen már évek óta meglehetősen nagy számban hirdetnek a közösségi oldal hírfolyamában, és a kereskedelmi csatornák és ügyfélszolgálatok platformon történő üzemeltetését is segíti a különböző szolgáltatások integrálásával.

A ma már Meta néven futó óriással ellentétben a Twitter azonban nem kötelezi a kereskedőket arra, hogy a saját fizetési szolgáltatását használják. A platform inkább forgalmat terel a kereskedők oldalára – igaz, nem is rendelkezik olyan kifinomult e-kereskedelmi stratégiával, mint például az Instagram.

A közelmúltban egyébként a Shopify számos további big-tech céggel kötött hasonló horderejű megállapodást, hiszen nemrég az Apple-lel közösen jelentették be az iPhone-okról elérhető, közvetlen fizetést lehetővé tevő Tap to Pay funkciót. Lassan minden Shopify felhasználó számára elérhető lesz majd az a Google funkció, amelynek révén már keresési listás találatoknál is megjeleníthetők lesznek a kereskedők real time készletadatai.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!