Az e-mail marketing létjogosultságát évről évre megkérdőjelezik, bár a statisztikák a 2022-es évet alapul véve éppen azt mutatják, hogy erősebb marketingfegyver, mint valaha. Az ún. “first-party data” szerepe felértékelődött, többek között a Meta hektikus működésének köszönhetően.

Az online térben jelenlévő vállalkozások 89 százaléka az e-mail marketinget tartja az elsődleges értékesítési csatornának a PPC és a közösségi média után. Emellett az ügyfélmegtartás és -lojalitás építésének legerősebb eszköze, mely 3600 százalékos megtérüléssel képes produkálni. Persze ez akkor igaz, ha “jól csinálják”.

Hogyan is kell “jól csinálni”?

Az e-commerce vállalkozások globálisan is elismert nagyágyúját kell segítségül hívni.  Íme, öt nyomós érv a Klaviyo szoftver használata mellett: 

  1. Szuper szegmentáció: (prediktált) viselkedés, demográfia és események szerint
  2. Sokoldalú és mély integráció: WooCommerce, BigCommerce, Shopify, Adobe Commerce és egyedi fejlesztésű platform kompatibilitás
  3. Teljeskörű automatizáció: webshop eseményeire épített rendszer e-mailek, e-mail flow-k (beépített sablonok), kampányok, feliratkozó formok, landing page-ek és tesztelési lehetőség
  4. Adatalapú döntéselőkészítés: részletes analitika, gyakorlati tippek és felhasználói profilelemzés
  5. Rugalmas e-mail dizájn: HTML kódolás nélkül is teljesen személyre szabható megjelenés és mobilnézet szerkesztő

A Klaviyo nem tartozik a legolcsóbb megoldások közé, és használata igényel pár óra utánajárást, de szofisztikált eszközeivel hamar kitermeli a havi előfizetés díját, ha követsz pár bevett e-mail marketing gyakorlatot. 

Email marketing praktikák

  1. Tesztelj szövegalapú e-maileket: a Klaviyo bár magas színvonalon ad lehetőséget az e-mailek testreszabására, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a csak szöveget tartalmazó e-mailek megnyitási aránya 21 százalékkal, átkattintási aránya pedig 17 százalékkal nagyobb, mint a vizuális elemeket tartalmazó e-mailek-é. Ennek magyarázata az, hogy az ilyen típusú szöveges e-mail személyesebb, így nem titulálják a felhasználók rögtön sales üzenetnek.
  2. Használj videót: a szövegalapú e-mailek mellett a videókat tartalmazó e-mailek 19 százalékkal képesek növelni a megnyitási arányt és 68 százalékkal az átkattintási arányt. Érdemes ilyenkor vásárlói értékelő, használati útmutató vagy szakértői interjú videókat GIF-ként vagy képernyőfotó lejátszás indító gombbal ellátva elhelyezni az e-mailekben. Itt ügyelni kell arra, hogy a levél mérete ne lépje túl a 100 KB-ot. 
  3. Ellenőrizd a mobilnézetet: fontos megjegyezni, hogy az e-mailek 81 százalékát mobileszközön nyitják meg. Ahogy azt már fentebb említettük, a Klaviyo erre is lehetőséget nyújt. Sőt, teljesen más dizájn beállítások alkalmazhatóak az asztali és a mobilnézetre. Az e-mail küldés során pedig azt is érdemes tesztelni, hogy éjszakai módban hogyan jelenik meg a levél tartalma. 
  4. Fókuszálj a téma szövegére: a userek 47 százaléka a téma alapján dönti el, hogy megnyitja-e az adott e-mailt. Az ideális téma szövege 6-10 szóból áll és tartalmaz olyan igét, amely cselekvésre szólít fel és a szűkösség elvére alapoz.
  5. Adj értéket, de adj is el: az e-mail tartalmát célszerű nem eladással, hanem egy kapcsolódó történettel vagy edukatív tartalommal kezdeni. Ehhez kapcsolódhatnak a termékek, ahol lehetőséget kell adni a vásárlásra, mert ezen a ponton a felhasználó már érzelmileg bevonódott és nyitottá vált. A cselekvésre való felhívás, a gomb szövege ezen a ponton legyen teljesen egyértelmű

+1  Legyen automatizmusod mindenre: a Klaviyo szinte minden eshetőségre ajánl e-mail sablont, ami egy webshopban előfordulhat, így rendkívül könnyű ezekkel dolgozni vagy átalakítani. Például: üdvözlő, kosárelhagyó, keresési előzményen alapuló, kiegészítőtermék ajánló. Továbbá, jó taktika lehet feliratkozni külföldi aggregátor oldalak hírleveleire és ellesni az általuk használt, rendhagyó e-mail fogásokat is.

A lifestyle márkaépítés egyik kulcs eszköze az email. A tapasztalatok alapján egy jól működő lifestyle márka árbevételének 30-40 százalékát tudják hozni a jól beállított e-mail sorozatok, illetve a kampány e-mailek. Tehát: megéri ezzel többet foglalkozni.