A Bloomberg értesülései szerint a KKV-kra specializálódott e-mailmarketing-szolgáltató jelenleg az Intuittal folytat tárgyalásokat, és bár a végső döntés még nem született meg a felvásárlásról, úgy hírlik, más piaci szereplők is érdeklődve várják a fejleményeket.

Az atlantai székhelyű, 2001-ben Ben Chestnut és Dan Kurzius által alapított MailChimp az egyszerű, könnyen kezelhető, kisvállalkozások számára ideális hírlevél megoldásból fokozatosan egyre komplexebb onlinemarketing-szolgáltatáscsomaggá nőtte ki magát. A projekt első 16 évében az alapítók az alapvető hírlevél funkciók fejlesztésén dolgoztak, kizárólag erre a területre fókuszáltak, majd az elmúlt 4 évben nyitottak a különböző külső rendszerekkel való integrációs lehetőség felé. Miután weblapszerkesztő modullal is bővítették a csomagot, a kis- és középvállalkozások már egyre inkább egy „minden az egyben” marketingplatformként tekinthettek a MailChimpre.

A közelmúltban láthatóan tudatosan erősítették ezeket az irányokat, mivel a Facebook és Instagram után a Google integráció is elkészült, majd AI támogatást vezettek be, legutóbb pedig webshoppal és időpontfoglaló modullal is kiegészítették a szoftvercsomagot. Mindezeken kívül a Chatitive, Inc. felvásárlásával az SMS-t is bevonták a kommunikációra használható csatornák közé.

Bár a kínált szolgáltatások egyre sokrétűbbek, az igazán nagy volument továbbra is az e-mail jelenti a cég számára: a tavalyi évben összesen nagyjából 335 milliárd levelet kézbesítettek a megrendelőik megbízásából.

A MailChimp értékét a 2020-as eredményei (1 milliárd dollár feletti bevétel, 300 millió dollár EBITDA) és a növekedés üteme, valamint a benne rejlő potenciál alapján nagyjából 10 milliárd dollárra becsülték. Korábban már napvilágot látott a hír, hogy a cég befektetőket keres, de akkoriban még nem volt egyértelmű, hogy kisebbségi tulajdonosok bevonása vagy teljes felvásárlás formájában. Akkor magánbefektetők és nagy technológiai cégek is kifejezték érdeklődésüket a lehetséges közös jövővel kapcsolatban.

Iparági szakértők szerint minden olyan nagy cég számára értékes befektetés lehet az e-mailmarketing-szolgáltató akvizíciója, amelyik a kis- és középvállalatok felé szeretne nyitni, és bővíteni szeretné a portfólióját. Ilyen lehetne például a Shopify, amely bizonyos szegmensekben jelenleg akár konkurenciaként tekinthet a MailChimpre, de hasznos lehetne például a HubSpot számára is az egyesülés, amely az így megszerzett KKV-kat az életciklusuk következő fázisában a már meglévő core termékük felé terelhetné tovább.

Más szektorból, de hasonló célokkal érkezett a jelenlegi tárgyalópartner, az Intuit is.

Az 1983-ban alapított kaliforniai cég kezdetben Scott Cook és Tom Proulx tulajdonában volt, majd 10 évvel később a tőzsdére is bevezették. A TurboTax elnevezésű megoldásuk Amerikában az online adóbevallás szinonimájává vált, ügyfélkörük főleg kisvállalkozásokból áll. További termékeik (pl. a QuickBook nevű könyvelési eszköz) értékesítése során azt a trendet tudták meglovagolni, amelyet a Covid járványt követően éledező piacon tapasztaltak: a vállakozások nagy része most először mozdult el abba az irányba, hogy a könyvelését digitalizálja, így jelentős piac- és bevételnövekedést értek el, amelynek segítségével megerősödtek, és már felvásárlásokban is gondolkodhatnak.

A mostani tárgyalásokat megelőzően az Intuit a Credit Karma nevű személyes pénzügyekkel foglalkozó oldalt is felvásárolta, akkor 7,1 milliárd dolláros ellenértékről szólt a tranzakció. A MailChimp akvizíciója ennél is nagyobb lépés lenne a pénzügyi cég számára, azonban jelentősen erősíthetné vele a kis- és középvállalkozások számára kínált szolgáltatás-portfólióját.