A weboldalunk új látogatóit meggyőzni a vásárlásról nagy kihívás, és ha ez nem is sikerül azonnal, a jó öreg e-mail marketing és hírlevélre történő feliratkozás még 2020-ban is nagymértékben segíthet számunkra abban, hogy az érdeklődőkből vásárlókat faraghassunk. De hogyan használjuk ki a megnövekedett forgalmat és tovább gyarapítsuk a feliratkozók számát?

1. Vizsgáljuk meg a jelenlegi feliratkozók forrását!

Meglévő e-mail adatbázisunkból kiindulva és a korábbi látogatottsági adatokat megvizsgálva próbáljuk meg kideríteni, melyek azok a források, ahonnan eddig a legnagyobb számú feliratkozó érkezett.
A referáló csatornák megtalálásában nagy segítségünkre lehet a Google Analytics, amely megmutatja, honnan érkezett a legtöbb látogató a feliratkozási landing page-ünkre, illetve ezt mindenképp vessük össze legnagyobb vásárlóink forgalmi forrásával. Ezek azonosítása után nem árt megvizsgálni az útvonalakat is, amelyet a feliratkozók bejártak a site-on, mielőtt megerősítették volna e-mail címüket.

A feliratkozók legfőbb forrásai a következőek lehetnek:

  • közösségimédia-bejegyzések,
  • cikkek és más ingyenes tartalmak,
  • organikus keresési találatok,
  • fizetett keresési találatok,
  • display hirdetések,
  • affiliate oldalak,
  • promóciók, nyereményjátékok.

Mindenképpen oda érdemes céloznunk, ahonnan a fentiek közül a legtöbb feliratkozót szereztük korábban!

2. Ösztönözzük valamivel feliratkozóinkat!

Az e-mailjeinkre feliratkozók komoly értéket képviselnek számunkra, hiszen ha a korábbi látogatások alkalmával nem is helyeztek terméket kosarukba, a későbbiekben még rábírhatjuk őket a vásárlásra. Éppen ezért nem árt, ha megpróbálunk valamilyen számukra vonzó és legtöbb esetben költséggel járó felajánlással a kedvükben járni.

A legvonzóbb ilyen lehetőségek általában:

  • nyereményjátékok,
  • ajándék, ingyenes termékminta,
  • exkluzív, csak feliratkozóknak járó tartalom,
  • kedvezmények és ingyenes kiszállítás,
  • hűségprogramok.

Visszajelzések és értesítések

A visszajelzések, esetleg kérdőívek kitöltése, termékről alkotott vélemények megosztásának lehetősége, vagy a játékos kvízek mind-mind lehetőséget biztosítanak számunkra, hogy a későbbiekben értesítést küldhessünk az érdeklődők számára:

  • újra készleten lévő áruk megérkezéséről,
  • új termékek megjelenéséről,
  • új fizikai boltunk megnyitásáról,
  • kiszállítási határidők változásáról.

3. Növeljük a feliratkozási lehetőségek számát!

Nyilvánvalóan minél több lehetősége nyílik a látogatónak arra, hogy feliratkozzon címlistánkra, annál nagyobb lesz a konverziós arány. A feliratkozási lehetőséget a legcélszerűbb az oldal alján elhelyeznünk, a kiszállítási feltételek és bemutatkozó oldalak elérhetőségének közelében, hiszen a legtöbb újonnan érkező látogatót általában ezek az információk érdeklik, és általában tudják, hol keressék ezeket.

4. Használjunk pop-up ablakokat az e-mail címek beszerzésére!

Bár a felugró ablak sem a felhasználók, sem a fejlesztők körében nem túl közkedvelt megoldás, az e-mail címek megszerzésére még mindig ez az egyik legmegfelelőbb módszer – no persze, ha használatával kapcsolatban betartjuk a következő alapvető fontosságú szabályokat.

Amire ügyelnünk kell a feliratkozási pop-up ablak esetén:

  • Az oldalak aljára vagy a tartalom végére érve jelenjen meg a felhasználóknak.
  • Írjunk egy világos call-to-actiont, és alkalmazzunk kreatív grafikai megoldásokat.
  • Bátorítsuk a felhasználóinkat visszajelzés küldésére.
  • Teszteljünk és még többet teszteljünk! A hírlevél-optimalizálás egyik legfontosabb része, hogy folyamatosan teszteljük megoldásainkat. Ami működik egy adott oldalon, nem biztos, hogy nálunk is fog, és vica-versa.

Mi az amit semmiképp ne tegyünk, ha felirakozási pop-up ablak használata mellett döntünk?

  • Soha ne a pop-up ablakkal fogadjuk a landing page-ünkre érkező látogatót!
  • Soha ne töltsük ki az egész képernyőt a felugró ablakunkkal!
  • Soha ne akadályozzuk meg a felhasználót az automatikus kitöltés funkció használatában!
  • Soha ne kérjünk be túl sok információt a látogatóktól!

5. Keressünk partnereket a feliratkozási kampányainkhoz!

Próbáljunk meg olyan partneroldalakat találni, melyek illeszkednek az általunk kínált termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, illetve kiegészítik azokat. A partnerekkel kötött megállapodások fejében lehetőséget biztosíthatunk közös feliratkozásra, illetve olyan regisztrálókat szerezhetünk, akiket nagyobb valószínűséggel érdekelnek az általunk forgalmazott termékek.
Léteznek olyan szolgáltatók, akik segíthetnek az ilyen partnerek megtalálásában, ilyen például az Opt-Intelligence vagy az AddShoppers, nem árt azonban pontosan ismernünk a látogatóinkat a megfelelő affiliate kiválasztásakor.

6. Korlátozzuk a kiküldött e-mailek számát!

Egy átlagos irodai dolgozó naponta 121 e-mailt olvas el. Nos, ez igen sok, és ahhoz, hogy biztosak legyünk abban, nem a levélszemét között landolt hírlevelünk, próbáljuk meg kizárólag akkor kiküldeni azokat, amikor megfelelő ajánlattal szolgálhatunk felhasználóink számára. Egy szó mint száz, lehetőleg ne bombázzuk feleslegesen e-mailekkel a felirakozóinkat: hetente maximum egyszer küldjünk levelet!

7. Tegyük mobilbiztossá a leveleinket!

Az előrejelzések szerint 2025-re a mobilon internetezők száma elérheti az 5 milliárdot. Internetezésre már legtöbben hordozható készülékeket használnak, emiatt létfontosságú, hogy a kiküldött e-mailes promóciók megfelelően optimalizálva legyenek ezekre is.
Ügyeljünk a szöveg hosszára, a képek méretére és a használt stílusokra, hogy azok megfelelően és gyorsan betöltődjenek az olvasók hordozható eszközein is!

8. Tereljük feliratkozóinkat közösségi oldalaink irányába!

A felhasználók azért iratkoznak fel hírlevelünkre, mert érdeklik őket az általunk nyújtott szolgáltatások vagy kínált termékek. A jól megfogalmazott CTA elsődleges egy ütős marketing e-mail megírásához, olykor azonban megoszthatunk egyéb tartalmakat az általunk üzemeltetett közösségi médiás fiókjainkból is.

9. Leiratkozások

Lényeges, hogy növeljük a feliratkozók számát, de ugyanolyan fontos az is, hogy olyan, számunkra értékes vásárlókat szerezzünk, akik később el is fogják olvasni a leveleket, különben hamar leiratkoznak majd rólunk. Éppen ezért nem árt folyamatosan nyomon követni, honnan érkeznek azok a felhasználók, akik leiratkoznak. Egy, a leiratkozás megerősítésre szolgáló landing page-re irányuló forgalom forrása jó kiinduló alap lehet ennek kiszűrésére.

Az egyik legfontosabb dolog megvizsgálni azt, mennyi idő telik el a fel- és leiratkozás között. Amennyiben ez az idő túl rövid, nem árt kiszűrni ennek forrásait, hiszen elképzelhető, hogy a látogató számára kizárólag a feliratkozással járó egyszeri ajánlat jelentett motivációt és hosszú távon már nem érdekli őket a weboldalon kínált termék, szolgáltatás, vagy tartalom.