Mozgó kép, ami nem videó ugyan, de többet ad egy hagyományos fotónál? Úgy tartja a mondás, hogy egy kép többet mond ezer szónál, úgyhogy egy animált kép bizonyára felér akár tízezerrel is.  Egészen más hangulatot közvetít, és kitágítja kereskedelmi lehetőségeinket. Animált gifeket tenni a hírlevélbe azért kiváló ötlet, mert életre kelti termékeinket. Használat vagy működés közben mutathatjuk be azokat a közönségnek, pillanatok alatt bensőséges hangulatot teremthetünk, és persze teret adhatunk a humornak is.

Az email régi technológia ugyan, de napjainkban is talán a legfontosabb eszköz az online marketingben. Az idő nem járt el felette, de a szakemberek folyamatosan feszegetik a határait, hiszen éppen széles körű elterjedtsége miatt óriási a verseny az emailt olvasók figyelméért. Az animált gif szintén őskövület, de az utóbbi években új virágkorát éli, az internet tele van vele, a felhasználók szeretik, és szívesen használják maguk is.

Csak a képzeletünk szabhat határt, hogyan használhatjuk ki az email és az animgif kínálta lehetőségeket. Ha mégsem lenne ötletünk, bátran inspirálódjunk a legjobb példákból.

1. Jó példa: Pillants bele!

A Brit+Co. által készített gif a cég új könyvét hivatott promotálni. És hogyan is lehetne ezt jobban csinálni, mint megmutatni, mire számíthatunk, ha fellapozzuk a kötetet. A gif megadja  a lehetőséget, persze ez inkább kedvcsináló, mint valódi előzetes.

Animgifet minden hírlevélbe!

2. Lásd a variációkat!

A Kate Spade hírlevelében feltűnt animált gif is hasonló funkciójú, azt mutatja meg, milyen változatos színvariációkban kapható a márka egyik húzóterméke, a vidd-magaddal-pakold-tele típusú táska. Ez a példa azért is jó, mert pofonegyszerű, csupán a táskáról készült fotók és a főcím színe változik az egyes fázisokban.

Animgifet minden hírlevélbe!

3. Mutasd, mit tudsz!

Mutassuk be a termék legfontosabb tulajdonságát egyetlen gifben! A Bonobo’s olyan divatcég, aminek legfontosabb üzenete, hogy a divatos és elegáns ruházat lehet nagyon kényelmes, praktikus és olyan, mintha ráöntötték volna viselőjére. Ezért kiváló ez a gif, ami letéphető nadrágjuk legfontosabb tulajdonságát, az egy mozdulttal letéphetőséget mutatja be.

Animgifet minden hírlevélbe!

4. A hangulat minden!

A Mr. Porter hírlevelébe készült gif csakis a hangulatról szól. Bensőséges és meghitt, ugyanakkor férfiasan elegáns és kényelmes. A kandallóban lobogó fahasábok azonnal odavonzzák a tekintetet, a meleg színek pedig megteremtik a pihenésről szóló hétvége hangulatát, amihez kényelmi ruházatot árul a kampány.

Animgifet minden hírlevélbe!

5. Nehogy lemaradj!

Az American Eagle téli kampányához készült animált kép minden részletében tökéletesre sikerült. Egyrészt rengeteg terméket mutat meg néhány pillanat alatt anélkül, hogy zsúfolt lenne. Másrészt az óramutató járásával megegyező, körkörös mozgás a sürgősség érzetét kelti a nézőben, anélkül, hogy közhelyes rendelést sürgető mondatokat kellene ráírni a képre.

Animgifet minden hírlevélbe!

6. Bátran szövegelj!

A Banana Republic direkt szöveges kampányához készült kép egy egyszerű és ötletes módszerrel dobja föl a nézők számára gyakran unalmassá váló marketinges alapüzeneteket. Mégpedig úgy, hogy a szórejtvényben elrejtett Jó dolgok várnak arra, aki kattint! mondatot a gif animációja fedi fel, egy látszólag értelmetlen karaktersorból kiemelve azt.

Animgifet minden hírlevélbe!

7. Mennyi az annyi?

A Forever 21 a tavalyi Black Friday alkalmával küldte ki a fenti gifet akciós hírlevelében. Lényege, hogy a felhasználó számára konkrétan elérhető kedvezménnyel kecsegtet, felidézve a kaparós sorsjegyek és a kilencvenes évek postai levélben küldött kedvezménykuponok világát. A trükk egyébként nyilvánvalóan az, hogy sok felhasználó már csak azért is a Tovább gombra kattint, hogy megtudja, melyik díjat nyerte meg. A kattintás pedig maga a kampány sikermérője.

Animgifet minden hírlevélbe!

8. Hadd lássam a többit!

A CUSP tavaszi famernadrágos kampányában a mozgó kép egyfajta diavetítésként funkcionál, nem mozgást, hanem a kollekció egyes darabjait mutatja meg több állóképben. Vegyük észre, hogy a képeken ugyanaz a modell szerepel, ez a néző számára azt sugallja, hogy ő is mennyire sokoldalúan öltözködhet ebből az egyetlen kollekcióból. A szöveg, a háttér és a kattintógomb teljesen változatlan, a dizájn a terméket hagyja beszélni: ha tetszik, amit látsz, egyszerűen kattints!

Animgifet minden hírlevélbe!