Bar egy időben temették, az e-mail marketing idén is alighanem ugyanolyan fontos szerepet játszik majd az online kereskedelem területén, mint 10 évvel ezelőtt. Az egyre kifinomultabb eszközök és komolyabb törvényi szabályozás rá is kényszerítik ezen eszközök felhasználóit, hogy kihasználják az egyes e-mail szolgáltatók kínálta lehetőségeket.

De milyen feltételeknek kell ma megfelelnie egy ilyen szolgáltatásnak, hogy költséghatékonyan és a törvényi szabályozásoknak megfelelően érhessük el nagy számban célközönségünket? Összefoglaltuk, hogy mire figyeljünk az e-mail marketingeszközeink kiválasztása során.

Alapvető követelmények

Könnyű használhatóság. A legtöbb e-mail marketinggel foglalkozó munkatársunk nem IT háttérrel érkezik a szakmába, ezért egy intuitív, könnyen használható felhasználói felület alapelvárás kell legyen a választott rendszerünkkel szemben.

Adatok batchként importálásának lehetősége. Az címlisták és egyéb kapcsolódó adatok nagy mennyiségben, batchként való importálása kritikus lehet adatbázisunk naprakészen tartása szempontjából.

Szegmentációs eszközök. A leghatékonyabb e-mail szolgáltatók lehetőséget biztosítanak számunkra ahhoz, hogy akár egyetlen felhasználónak vagy felhasználók bizonyos csoportjainak is legyen lehetőségünk e-mailt küldeni. Az ehhez szükséges eszközök a legtöbb ilyen szolgáltatónál már az alapszolgáltatás részei. Ha mégsem, akkor keressünk tovább!

Automatikus A/B tesztelés. Marketingüzeneteink tesztelésének egyik legkézenfekvőbb módja, hogy kiválaszthassuk a leghatékonyabb tartalmat e-mailjeinket. A legjobb az, ha a rendszer automatikusan kiválasztja a korábban kiküldött levelek alapján a leghatékonyabbakat.

Kiküldési idő automatizálása. A kiküldési idők algoritmikus alapon történő optimalizálása mellett a mesterséges intelligencia-alapú fejlesztések arra is lehetőséget adnak a modernebb szolgáltatások esetén, hogy csak akkor töltődjön be a levél tartalma, amikor a felhasználó megnyitja a levelünket. Így mindig az éppen aktuális tartalommal felvértezett üzenetet olvashatja a címzett.

Automatikus válaszadás. A triggerelt e-mailek kiküldésének lehetősége már alap szolgáltatás kell hogy legyen arról a platformról, amelyről marketingüzeneteinket kiküldjük.

Teljeskörű riportok készítésének lehetősége. A vállalatirányítási rendszerünkbe történő integráció elengedhetetlen amiatt, hogy lássuk, milyen hatással van e-mail marketing kampányunk az eladásokra. A megnyitott e-mailek vagy átkattintások számának monitorozása mellett a kreatívjainkhoz tartozó heat-mapek vagy a minden eszközön elérhető vizuális riportok mára elengedhetetlen kellékei egy ilyen szolgáltatásnak.

Integráció. Az e-mail marketing soha nem önmagában működik, a további alapvető szolgáltatásainkkal való integráció lényegi eleme a marketingtevékenységünknek. A személyre szabott ajánlatok vagy kosár elhagyások visszakövetésének lehetősége nagy segítséget jelenthet.

Támogatás. Az e-mail marketing során felmerülő kérdések legtöbbször azonnali válaszokat igényelnek. A hanyag vagy nem válaszoló ügyféltámogatás nagyon sok esetben vezethet ahhoz, hogy másik szolgáltatót keressünk magunknak.

Kreatív eszközök

WYSIWYG szerkesztő. Egy “what you see is what you get” felület segítségével lehetőségünk van arra, hogy mindenféle programozási tudás nélkül alkossuk meg üzeneteinket, amelyek lehetőség szerint minden eszközön az általunk elképzelt módon jelennek meg.

E-mail sablonok. Az előre legyártható, konzerv e-mail sablonok segítségével rengeteget időt megspórolhatunk.

Képek hosztolása automatikus átirányítással. Az e-mail szolgáltatónál hosztolható átirányítható képek jelentősen növelhetik mozgásterünket a személyre szabhatóság terén, és növelhetik a felhasználói aktivitást.

Web analitika integráció. A paraméterezhető URL-ek segítségével könnyebben integrálhatjuk adatainkat a Google Analytics-be, vagy más hasonló web analitikai szolgáltatásba.

Rendszerszintű követelmények

Felhő-alapú elérhetőség 24/7-ben. Az e-mail marketingtevékenységünk nem feltétlenül esik pontosan a kilenctől ötig terjedő irodai munkaidőbe. A folyamatosan elérhető platform és támogatás éppen ezért elengedhetetlen részei kell legyenek egy ilyen szolgálgatásnak.

Installálás és beállítás. Minél több funkciót és bonyolultabb szolgáltatásokat kínál egy ilyen ESP (E-mail Service Provider) felület, annál komolyabb időt kell fordítanunk annak beállítására és fenntartására. Éppen ezért a kevesebb néha több elve alapján nem árt elkerülni azokat az idő- és erőforrásigényes szolgáltatásokat, ahol több időt kell töltenünk a rendszer megfelelő beállításával, mint magukkal a marketingfeladatokkal.

Tervezhető leállások és frissítések. A váratlan és tervezhetetlen leállások és az ad-hoc frissítések jelentős károkat okozhatnak számunkra. Kerüljük az olyan szolgáltatókat, amelyeknél nem világos, hogy ezekre mikor kerül sor, és nem látjuk előre, hogy mikor nem áll rendelkezésünkre a szolgáltatás.

Dedikált IP címek kérésének lehetősége. Számos e-mail szolgáltató tiltja a dedikált IP címek használatát és arra kényszeríti ügyfeleit, hogy megosztott IP címekről küldjék ki leveleiket. Ha tehetjük, válasszunk olyan szolgáltatót, ahol saját, dedikált IP címről küldhetjük ki leveleinket.

Kiküldési visszajelzések. Lehetőleg olyan szolgáltatót válasszunk, amely a visszapattanó vagy kiküldhetetlen e-mail címeket automatikusan törli az adatbázisból, lehetővé téve számunkra, hogy tisztán lássunk feliratkozóink számát illetően.

Árazás

Az ESP-k árai, fizetési konstrukciói és szolgáltatásai jelentősen eltérhetnek egymástól, meglehetősen nehezítve az összehasonlítást. Amíg van, ahol fix összegért meghatározott számú e-mailt küldhetünk ki, másoknál az igénybe vett szolgáltatások száma határozza meg a kiküldhető levelek számát. A legfontosabb, hogy csak olyan szolgáltatásokat vegyünk igénybe, amelyeket valóban használunk. Ne fizessünk olyasmiért, aminek egyáltalán nem vesszük hasznát.