Az egyes szám tehát veszélyes, óvakodnunk kell tőle, de vajon valóban érdemes félelemben élni az életünket? Örök igazság, hogy az éremnek két oldala van. Egy egytermékes webáruházzal kapcsolatban naphosszat sorolhatnánk a hátrányokat, de nézzünk egy kicsit működése mélyére! Még az is kiderülhet, hogy érdemes foglalkozni vele.

Egy vállalkozás irányítása során az egyes számra támaszkodni veszélyes hazardírozás. Az egyes szám függést jelent. Függünk egyetlen beszállítótól, egyetlen nagyobb vásárlótól, egyetlen közösségi média csatornától és gyakorlatilag mindentől, amit záros határidőn belül képtelenek vagyunk pótolni.

A pesszimista és némileg disztópikus felvezetés ellenére egytermékes webáruházat működtetni sokszor megéri. Az első etapban azonban gyorsan essünk túl az egyértelmű hátrányain, amelyek közül az egyik legnagyobb a megújulás szűkös metszete. Egy webshop számos módon tud innoválni, köztük új termékek folyamatos kínálatba emelésével. Ez sajnos egytermékes területen rögtön ki is esik.

A központi elem

Itt van azonban a cross- és upselling, amelyek kulcsszerepet játszanak az értékesítési mutatók maximalizáslában. Jónéhány kisebb vagy nagyobb e-kereskedővel folytatott beszélgetésből nyilvánvalóan kiderült ennek jelentősége. Ez az a központi elem, ami naggyá teheti webáruházunkat, és amitől a legelején búcsút is kell vennünk.

Marketing szempontból izgalmas a gondolat, hogy fókuszált munkára van lehetőségünk, de fel kell készülnünk az unalom rémére is. Idővel kampányaink nem fognak annyira látványosan sziporkázni, és egy repetitív csapdában találjuk magunkat, ami nem az értékesítés melegágya. Az egész pikantériája viszont ott érhető tetten, hogy valójában az egytermékes megoldás hátrányai az előnyei is egyben. Preferencia és kreativitás kérdése, hogy melyiket válasszuk, és hogyan működtetjük hatásosan a hátrányok fenyegető érzésével a hátunk mögött. A következő bekezdésekben vessünk erre egy pillantást, és talán még egy-egy jó példára is jut az időnkből.

Hátrányból előnyt kovácsolni

A leginkább kézenfekvő praktikuma egy ilyen vállalkozásnak az egyszerűség. Nem kell kategóriák végeláthatatlan struktúráját felállítani, a logisztikát mindenhez is megszervezni, számtalan termékfotóval bajlódni. Pro tipp lehet kezdő e-kereskedő számára egy ilyen rendszer felállítása, hiszen kicsiben csinálhatja meg azt, ami nagyban már rutinnal kezelendő. A kezdők edukációján túl egy később több termékre átálló rendszer felállítására is jó eszköz lehet egyetlen produktummal kezdeni. Gyorsan, hatékonyan felépíteni egy működő alkotmányt, szervezni mellé egy vásárlói bázist, ami alapja lehet a feljebb skálázásnak.

A másik számomra kardinális pont a Dropshipping Hustle cikkéből a tesztelés. Meglepő fordulóponthoz érkeztünk, hiszen a főszereplő itt is az egyszerűség. Egy tesztelési folyamat vagy azok sorozata nagyon bonyolult tud lenni, ha pontos következtetéseket szeretnénk levonni az eredményekből. Lépésről lépésre haladni, egyszerre kevés dolgon változtatni, figyelembe venni a rengeteg változót, és ezekből még megfelelő konzekvenciákat is levonni?

“Kezdő vagy a területen? Sok sikert!”

Tapasztalattól függetlenül viszont egyetlen termék használatával gyorsan és hatékonyan fogunk tudni haladni, ahol az eredmények nem maradnak el. Tanulásra és/vagy későbbi skálázásra ez szintén alkalmas. Fontos, hogy rutinos szakemberként a többtermékes verzióra való váltás igénye nélkül is szuper szempont, hogy nem veszünk el a tesztelendő elemek tengerében.

Marketinges és ügyfélszolgálati vizeken evezve

A cikk elején szó esett róla, hogy megújulásra sajnos limitált a lehetőség, ha nem emelnénk egy fölé az elérhető termékek számát. Minden rosszban van ellenben valami jó, a zord telet követi a tavasz megújulása, a termékek szűkösségét pedig a termékek ismerete. Lehetséges, hogy új termékek beemelésével nem tudunk növekedést elérni, de minél kevesebb van belőle, annál jobban fogjuk ismerni. Minél jobban ismerünk valamit, annál jobb szövegezést és marketinget tudunk köré varázsolni.

A részletek pontos ismerete alkalmassá fog tenni bennünket arra, hogy a vásárlók igényeinek megismerésével hatásosabban értékesítsünk. Ez egy óriási előny, aminek kezünkből való kiengedése gyakorlatilag tárgytalanná teszi ezen vállalkozásunkat. Mi viszont hajlamosak vagyunk élni a lehetőségekkel, és az egyetlen termékünk ismeretével szakértői státuszba emelkedünk.

Az ügyfélszolgálati munka bár kevésbé áll reflektorfényben, élet vagy halál ura, ha sikerről van szó. Gyakran megesik, hogy a minőségi customer support oda vezeti az egyszeri vásárlót is, hogy drágábban is hajlandó költésbe bocsátkozni. Miért? Mert a másik oldalon elér valakit, ha baj van, számíthat hozzáértésre, visszatérítésre, tanácsra.

Egyetlen termék esetén javasolt őszintének lenni, és belátni, hogy számos aspektus nagyon könnyen elérhető.

Ez pedig nagyon jó hír, hiszen több termékes kínálathoz képest sokkal hamarabb tudunk meg minden apró részletet, amivel megkereséseket kezelhetünk. Egy ilyen ügyfélszolgálat pedig, ha minden más területen jól teljesít, vonzani fogja hozzánk a megrendeléseket.

Kiemelendő példa mind szakértelem, mind pedig hozzáértés területén a Reflexshop. Bár a választék széles, a magas színvonalat hosszú évek munkájának köszönhetően folyamatosan szállítják. Ezeket az éveket lehet lefaragni nagyon gyorsan, és státusz szempontjából hasonló polcra kerülni egy jól megválasztott produktummal.

Összegzés

E-kereskedőként könnyen felszaladhat az aknamezőre bárki egy egytermékes webshop ötletével. Kétségtelen, hogy ez számos kihívással jár, viszont az aknák pontos helyét ismerve, hihetetlen lehetőségeket rejt magában. Tanulásra, tapasztalatszerzésre és egy későbbi termékdiverzifikáció előkészítésére abszolút tökéletes.

Minden másra ott a kreativitásunk.