A Google Analytics szerteágazó riport lehetőségeket kínál az alapoktól egészen a kifinomult apróságokig, azonban az implementáció rendszeres ellenőrzése és felülvizsgálata alapvető feltétele annak, hogy valós adatokat kapjunk.
Az alábbi pontokat érdemes megvizsgálni, és akár a karácsonyi hajrá után egy jövő évet megalapozó lépésként beütemezni a teendőink közé.
1. Aktuális követőkód verzió
Az Adminisztrálás / Tulajdon / Követési adatok / Követőkód pontban ellenőrizzük, hogy az ott megjelenített követő szerepel-e az oldalunk forráskódjában.
2. Analytics és AdWords időzóna
Az Adminisztálás / Nézet / Beállítások megtekintése / Nézetbeállítások képernyőn legörgetve ellenőrizzük, hogy az időzóna beállításoknál a megfelelő ország és zóna szerepel.
3. Nézet beállítások
Az Adminisztálás / Nézet / Beállítások megtekintése / Nézetbeállítások képernyőn végiggörgetve ellenőrizzük, hogy
- a nézet elnevezése megfelel-e annak a célnak, amire létrehoztuk, nem történt-e időközben valamilyen változtatás
- az Alapértelmezett oldal megfelelően be van-e állítva
- az URL-lekérdezési paraméterek kizárása megfelelően be van-e állítva
- a Megjelenített pénznem megfelelően be van-e állítva
- a Robotok szűrése be van-e állítva – ezzel az opcióval csökkenthető az ún. referral spam
4. Analytics és AdWords összekapcsolás
Az Adminisztrálás / Tulajdon / AdWords összekapcsolása oldalon ellenőrizzük, hogy az AdWords fiókunk hozzá van-e rendelve az analitikai fiókunkhoz.
A hozzárendelés megfelelőségét az Ügyfélszerzés / AdWords / Kampányok pont alatt is ellenőrizhetjük. Ha itt csak munkamenet adatokat látunk, kattintásokat nem, akkor szükség lehet a beállítások módosítására.
5. Search Console
Az Adminisztrálás / Tulajdon / Minden termék oldalon keressük meg a Search Console pontot. Megfelelő beállítás esetén itt a „A kapcsolat aktív. Adatok fogadása folyamatban.” jelzést kell látnunk.
6. Demográfiai riportok
A Közönség / Demográfiai adatok / Áttekintés oldalon ellenőrizzük, hogy megjelennek-e a forgalmunkat elemző grafikonok. Ha nem, kövessük a képernyőn megjelenő utasításokat a beállításhoz.
7. Oldalon belüli keresések
Az Adminisztálás / Nézet / Beállítások megtekintése oldalon a „Webhelyről indított keresés beállításai” pontban engedélyezzük a keresés naplózását, valamint állítsuk be az oldalunk által használt keresési paramétereket.
8. Enhanced Ecommerce
A Konverziók / Elektronikus kereskedelem / Áttekintés nézetben ellenőrizzük, hogy a tranzakciók adatai megfelelően bekerülnek-e a riportokba.
9. Egyéni riasztások
Ellenőrizzük, hogy minden számunkra fontos mutatószám változására állítottunk-e be megfelelő riasztásokat, amelyek segíthetnek a kiugró trendek, illetve esetleg hibák gyors felderítésében.