A Shopify a héten több mint száz fejlesztést és újítást leplezett le a félévente megrendezésre kerülő Shopify Editions bemutatón, amelyek megkönnyítik a kereskedők életét. Az innovációk és átépítések rég várt funkciókat valósítanak meg és azt mutatják, hogy a Shopify még mindig élen jár az e-kereskedelem világában legújabb trendek meglovaglásában.

Itt és most összefoglaljuk a legfontosabb bejelentéseket, amikre érdemes felkészülni minden bolttulajdonosnak.

Termékcsomagok

A Shopify egy régi tartozását rótta le azzal, hogy immár egy hivatalos és ingyenes appal teszik lehetővé a termékcsomagok létrehozását és értékesítését. Ez az app egyelőre csak a gyűjtőcsomagokat és a rögzített tartalmú termékcsomagokat támogatja, míg a komplexebb és a vásárló által összeállított termékcsomagokhoz továbbra is a harmadik felek által fejlesztett alkalmazásokat javasolják.

Azonban annak ellenére, hogy nagy várakozás övezte ennek a hivatalos termékcsomag-támogatásnak a megjelenését, az eredmények a felhasználói visszajelzések által roppant lehangolóak. Jelenleg 2.4-es értékelésen áll az app, és az egycsillagos értékelések száma teszi ki az összes visszajelzés felét. A panaszok elsősorban az alkalmazás hibáit, a hozzáadható variánsok és termékek számának korlátait érintik, valamint azt, hogy az alkalmazás csak az Online Store csatornán működik, nem a Shopify POS-on vagy bármely más értékesítési csatornán.

A Shopify csapata azonban gőzerővel próbálja kihangsúlyozni a válaszokban, hogy az alkalmazás fejlesztése még mindig zajlik, és dolgoznak a hibák kijavításán.

Előfizetések

Úgyszintén hivatalos támogatást kapnak az előfizetések: egy ingyenes, a Shopify csapata által fejlesztett alkalmazás teszi hamarosan lehetővé, hogy a kereskedők meghatározott időközönként automatikusan ismétlődő rendeléseket kínáljanak a vásárlóiknak.

Ennek az appnak a megjelenése még várat magára, de az érdeklődők már most jelentkezhetnek a korai hozzáférésre.

Shopify Collective

A Collective fantázianév alatt bemutatott Shopify B2B funkció lehetővé teszi, hogy a kereskedők a saját boltjukba importálják mások termékeit, hogy azokat értékesítve jutalékot kapjanak, valamint lehetővé tehetik, hogy mások is értékesíthessék a Shopify boltjaikban a saját termékeiket. Így a boltok bővíthetik a termékkínálatukat a saját portfóliójukhoz illő termékekkel anélkül, hogy saját maguknak kellene gondoskodni a termék beszerzéséről és kiszállításáról.

Ez a funkció egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, de reménykedhetünk a nemzetközi terjeszkedésében a jövőben.

Shopify Magic

Ha egy új technológiai trend üti fel a fejét, számíthatunk arra, hogy a Shopify kutatni fogja, hogyan is lehetne azt alkalmazni az e-kereskedelem területén. A blockchain után a Shopify most a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségeket teszi elérhetővé a kereskedők számára.

A Shopify Magic egy olyan AI-alapú szöveggeneráló eszköz, amit arra terveztek, hogy a kereskedők számára egyszerűbbé tegye a webshopokban megjelenő szöveges marketingtartalmak létrehozását. Az eszköz lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy az admin felületről egy kattintásra generáljanak például e-mail hírleveleket, termékleírásokat vagy blogbejegyzéseket.

Az eszköz még az e-mailek kiküldésének optimális időpontjára is ajánlásokat tesz a kattintási arányok növelése érdekében, amit a több millió Shopify üzlet adataira alapoz.

A kereskedők kiválaszthatják a generált tartalom hangnemét, ami lehetővé teszi számukra, hogy a tartalom jobban tükrözze a márkájuk személyiségét. A hangnem kiválasztása során olyan előre meghatározott opciók közül választhatnak, mint a „szakértő”, „támogató”, „meggyőző”, „merész”, „játékos”, „szofisztikált”. De akár egyedi hangnem is beállítható kulcsszavak (mint pl. „szarkasztikus és szellemes” megadásával. A felhasználók a hangnem mellett, olyan speciális utasításokat is adhatnak a szöveggeneráláshoz, mint például a tartalom hossza vagy formátuma, vagy bizonyos kulcsszavak belefoglalása.

Sidekick

A Sidekick egy AI-alapú chatbot, amit arra terveztek, hogy segítse a bolttulajdonosokat az adminisztratív feladatok elvégzésében. Megkérhetjük a Sidekicket arra, hogy adatokat szolgáltasson a termékeinkről és az eladásainkról, hogy hozzon létre nekünk egy új terméket vagy kedvezményt, válaszoljon a vásárlók kérdéseire, elemezze a boltunk minőségét vagy változtassa meg a webshopunk dizájnját. Röviden, segíthet nekünk hatékonyabban elvégezni lényegében minden feladatot, amit az admin felületről elérhetünk, és segít megválaszolni a kérdéseket, amiket a Shopify boltunk elindítása és üzemeltetése során felmerülhetnek.

A Sidekick egy ingyenesen elérhető funkció lesz minden felhasználó számára, és a Shopify bolttulajdonosok azonnal jelentkezhetnek is a korai hozzáférésre.

További Újítások

Mindezek mellett számos régebbi funkció újításokat kapott. Új arculatot kapott az admin felület, új funkciókkal látták el a hivatalos Shopify Marketplace Connect appot, amellyel a felhasználók néhány kattintással feltölthetik és szinkronizálhatják a termékeiket olyan oldalakra, mint az Amazon és az eBay. Új, fogd-és-vidd szerkesztőben lesznek hamarosan mozgathatók és átméretezhetők a Shopify oldalak elemei, aminek a korai hozzáférésére úgyszintén szabadon regisztrálhatunk.

A Shopify B2B eszköztára is új funkcionalitásokkal bővült. Például a B2B tranzakciók során immár PayPal-lel és elmentett bankkártyával is lehet fizetni, eltérő árak állíthatók be a termékekre attól függően, hogy mennyit rendelnek belőlük. A nagyobb volumenű rendeléseket pedig egy gyorsrendelési lista segítségével könnyedén lebonyolíthatják a vásárlók.

Ez a lista lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy termékoldalon belül lássák a termékvariánsok listáját, így könnyedén rendelhetnek különböző méreteket, színeket és egyebeket. Ezek a B2B funkciók kizárólag a Shopify Plus felhasználók számára érhetők el.

Szumma

Összefoglalva: a Shopify 2023-as nyári frissítései jelentős előrelépést jelentenek az e-kereskedelem világában. Az AI-alapú szöveggenerálás, a termékcsomagok, az előfizetések, a Shopify Collective, és a többi újítás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Shopify felhasználói hatékonyabban és innovatívabban működtethessék webshopjaikat.

A Sidekick különösen egy olyan fejlesztés, ami – ha a megvalósítása a tervek szerint sikerül – világszerte adminisztratív órák millióit és tízmillióit takaríthatja meg havonta, és lehetővé fogja tenni, hogy a bolttulajdonosok fontosabb feladatoknak szentelhessék a figyelmüket. A Shopify továbbra is az innováció élvonalában halad, és alig várjuk, hogy lássuk, milyen újításokkal rukkolnak elő a jövőben!

Használati cikk, tartós fogyasztási cikk, bútor vagy akár autó gumiabroncs házhozszállítása?
A számodra megfelelő szolgáltató mi, a HDT vagyunk. Kattints és ismerj meg minket és a szolgáltatásainkat.