A Shopify Editions néven futó, komplex csomag többek közt a B2B és a C2C kereskedelmet, az egy érintéses “Tap-To-Pay” fizetést, és a különböző rendszerekkel történő integrációt is támogatja.

A pandémia kezdete óta – legyen szó akár kis-és középvállalkozásról, akár nagyobbról – az e-kereskedelem területén megkerülhetetlen szereplővé vált a Shopify. A versenytársaknál lényegesen gyorsabban növekvő felhasználói tábor a korábban Magento néven futó Adobe Commerce, a Salesforce vagy az Oracle platformjainál jóval látványosabban növekszik.

Az egészen elképesztő felfutás nem véletlen: a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a cég idén júniusban előállt a közel száz, kisebb-nagyobb fejlesztést magába foglaló Shopify Editions csomaggal, amely többek között szorosabb Twitter integrációt (ezzel egy korábbi cikkünkben már foglalkoztunk) és megannyi más újdonságot tartalmaz.

2020 és 2021 során egyébként a Shopify soha eddig nem látott növekedést produkált, hiszen a nyereségét megtriplázta, a bevételeit pedig megduplázta 2019-hez képest. Elsőre talán meglepő, de ennek a növekedésnek részben az Amazon piacterének hasonlóan dinamikus fejlődése volt az oka. Az Amazon szárnyalásával egy időben egyre több kereskedő döntött úgy, hogy a kiszolgáltatottság nem tesz jót nekik, így az alternatív megoldások felé forduló szereplők egyre nagyobb számban kezdték el a konkurens Shopify szolgáltatásait (is) használni.

Az összes forgalmazott termék (GMV) jelenlegi 50 milliárd dolláros értéke az előrejelzések szerint 2024-re megduplázódhat majd, a Shopify motort használó e-kereskedők aránya a teljes amerikai piacon pedig megközelítheti a 25 százalékot, szintén duplájára növelve jelenlegi arányukat a szektoron belül.

A Shopify növekedésének titka a legtöbb iparági elemző szerint a remek fizetési rendszer. Míg a Shopify piacra lépésekor a cég bevételeinek több mint kétharmada származott a regisztrált felhasználók által havonta a szolgáltatásokért fizetetett díjakból, addig mára a bevétel jó része a remek ösztönzőkkel rendelkező fizetési rendszeren keresztül érkezik a céghez. Amellett, hogy meglehetősen gyors és fájdalommentes fizetést tesz lehetővé, a remek integrációnak köszönhetően jól kezeli a reklamációkat és egyéb tranzakciókat is, valamint lehetőséget biztosít a kereskedőknek arra, hogy “vásárolj most, fizess később” konstrukcióban árusíthassák termékeiket.

Az Affirm BNPL szolgáltatón keresztül kínált, kamatmentes, rövid lejáratú hitel többek között arra is lehetőséget biztosít az amerikai vásárlóknak, hogy mintegy 17500 dollár értékben, akár 12 hónapos futamidőre is kaphatnak mikrohitelt a Shopify kereskedők által kínált termékekre.

A fentieken túl megnéztük, hogy a 2022 nyári Shopify Editions bejelentésével milyen további új szolgáltatásokat kínál majd az ügyfeleinek. Összegyűjtöttük, hogy a közel 100 új szolgáltatást tartalmazó szolgáltatáscsomagból, melyek a leghasznosabb újdonságok.

A Connect to Consumer, azaz a kapcsolat a vevővel szlogen alatt marketingelt szolgáltatások között a szorosabb Twitter-integráció mellett többek között olyan újdonságok is megjelentek, mint a tokenkapus kereskedelem, további Google specifikus elemek, vagy a Tap-To-Pay funkció bevezetése az iPhone-ról érkező vásárlásoknál.

B2B a Shopify-on

A vásárlók megtalálása mellett a Shopify kiemelten fontosnak tartja, hogy a közvetlen a fogyasztóknak értékesítő kereskedők mellett a nagykereskedők is használják platformjukat. A Shopify B2B szolgáltatásai a cég ígérete szerint nagyban megkönnyítik a viszonteladókkal történő elszámolásokat, és gyakorlatilag támogatnak minden nagyobb ERP rendszert, többek közt közvetlen integrációt tartalmaznak a NetSuite, a Brightpearl és Acumatica rendszereibe.

A B2B eladók ezzel egyidőben egyedi árakat és személyre szabott kedvezményeket állíthatnak be minden vásárlójuk számára, és a cég ígéretei szerint annyira flexibilis lesz a rendszer, hogy a nagykereskedők számára teljesen triviális lesz annak használata.

Token kapus kereskedelem

2022-re egyre inkább az jellemző, hogy a bizonyos múló őrületek vagy hatalmas technológiai újítások megérkeznek a realitások talajára. Ennek ellenére a Shopify az NFT-k mellett tette le a voksát – igaz, itt nem eladni vagy venni, hanem csupán aktiválni kell a tokenjeinket.

A Tokengated commerce tulajdonképpen nem más, mint a klasszikus NFT némi gamificationnel és kriptóval ötvözve. Ennek használatához nem kell mást tenniük a Shopify felhasználóinak, mint crypto tárcájukat hozzárendelni fiókjukhoz, és a birtokukban lévő egyedi NFT-k segítségével további extra szolgáltatásokat érhetnek el a Shopify platform kereskedőinél.

“Koppints a fizetéshez” funkció érkezik az iPhone-ra

A Shopify elsőként az amerikai vásárlók számára vezeti be, hogy egyetlen koppintás és azonosítás után azonnal fizethessenek a megvásárolni kívánt termékekért. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Shopify rendszere az offline vásárlásoknál, az eladás pontján is megjelenhet fizetési rendszerével.

A funkció használatához elég csupán egy egyszerű kártyaolvasóval rendelkezni, így azok a potenciális üzlettulajdonosok is igénybe vehetik majd, akik csak offline, hagyományos bolti értékesítéssel foglalkoznak.

Naprakész, geolokalizált készletinformációk a Google találati listáiban

Az amerikai felhasználók hetente többször is rákeresnek a helyi üzletekre és az azokban kapható termékekre, éppen ezért az új funkció komoly lökést adhat a helyi vásárlók online becsatornázásnak.

A termékek megfelelő targetálása mellett a Google segítségével a kereskedők megoszthatják aktuális nyitvatartási idejüket és pontos címüket, valamint készletinformációikat is megjeleníthetik a vásárlók számára.

További Shopify Funkciók

A Shopify tisztában van azzal, hogy a legnagyobb mágia leginkább a felhasználók által nem is érzékelt háttérben zajlik. Éppen ezért lehetőséget teremtenek a kereskedők számára, hogy egyedi feljesztéseket használjanak a Shopify megoldásai mellett vagy éppen helyett.

Ezzel a funkcióval már-már az open source platformokon látott flexibilitással dolgozhatnak majd a fejlesztők, akiknek a Shopify erőforrásai rendelkezésre állnak majd a futtatásnál, így nem kell túl sok gondot fordítani a skálázhatóságra sem.

A fentiek mellett további új Shopify funkciók érkeznek vagy újulnak meg a platformon.

Shopify Audiences: egy új marketingeszköz a Shopify eladók számára, hogy utat találjanak vásárlóikhoz.

Shop Promise: új jelvény, amelyet azok a kereskedők kaphatnak, akik vállalják, hogy két napon belül leszállítják az általuk kínált árukat, és teljes felelősséget vállalnak a felhasználók adataiért.

Shopify Markets: határokon átívelő nagykereskedelmi piactér.

Dovetale: egy szolgáltatás, amely révén influenszer és affiliate marketingmegoldásokat integrálhatnak majd szolgáltatásaikba a Shopify kereskedők.

Előrendelések kezelése és nagyszabású értékesítési stratégiák: a funkció segítségével teljes körű értékesítési stratégiát építhetünk majd, amivel az előrendeléstől az ingyenes próbaidőszakig számos kedvezményt kínálhatunk az érdeklődő vásárlók számára.

Hydrogen és Oxygen: a Shopify Hydrogen néven futó front-end rendszere és az azt kiszolgáló hosting szolgáltatás, az Oxygen is globálisan elérhető lesz majd minden Shopify ügyfél számára.