Értékesítés határok nélkül: az e-kereskedelmi platform a Shopify Markets Pro és a Shopify Translate&Adapt elindításával erősíti a nemzetközi értékesítést.

A Shopify Editions után újabb funkciókat jelentett be a Shopify, az egyik legnépszerűbb online kereskedelmi platform. A cél az, hogy a platformjukat használó webshopok számára megkönnyítsék a nemzetközi terjeszkedést.

A 2021-ben indított, határokon átívelő nagykereskedelmi piactér, a Shopify Markets sikerére építve jelent meg a Shopify Markets Pro és a Shopify Translate & Adapt. Elindítása óta 175 000 kereskedő vette igénybe a Markets szolgáltatást nemzetközi vállalkozásának elindításához. Az Egyesült Államokban a Shopify Markets szolgáltatást használó kereskedők átlagosan 14 másik országban folytatnak értékesítést.

David Wiggins, a Walk London e-kereskedelmi vezetője úgy nyilatkozott, hogy a megoldás használata jelentős változást hozott számukra azzal, hogy áttekinthető, könnyen emészthető formában kaptak adatokat a teljesítményükről. Az adatok felhasználása pedig az olyan stratégiai marketingdöntések meghozatalában segített nekik, mint például a szállítási szolgáltatás javítása, a lokalizáltabb fizetési módok használata, illetve az adott piacnak megfelelő, új nyelvek bevezetése.

A Shopify Markets Pro, a platform új, határokon átnyúló merchant-of-record megoldásának használatával a kereskedők zökkenőmentesebben és gyorsabban folytathatják globális terjeszkedésüket több mint 150 országban. (Az e-kereskedelemben merchant of record, vagyis a MOR vállalja a pénzügyi felelősséget az ügyletben részt vevő bankok és kártyatársaságok felé, illetve kezeli a visszatérítéseket és más speciális eseteket.) A Shopify Translate & Adapt pedig a nemzetközi értékesítéshez ad olyan eszközt a kereskedők kezébe, amivel a helyi nyelven tehetik elérhetővé az információkat a vevőik számára.

Mi a Shopify Markets Pro lényege?

Minden piacon mások az adók és illetékek, a valutaárfolyamok folyamatosan változnak, a különböző országokban más és más vámszabályok vonatkoznak az egyes termékekre, gondoskodni kell a különféle fizetési módokról, ráadásul országonként eltérő törvények szabályozzák a kereskedelmet. Mindez egyrészt költségekkel jár, másrészt lassíthatja az értékesítés folyamatát. A Shopify Market Pro éppen ezeknek a terhét veszi le az előfizetői válláról, rugalmasabbá, egyszerűbbé és hatékonyabbá téve az értékesítés folyamatát.

A Markets Pro segítségével a Shopify a webshopoknak versenyképes szállítási árakat nyújt. Mivel a helyi pénznemben való értékesítés 7%-kal növeli a bruttó áruértéket, a helyi fizetési módok engedélyezése pedig körülbelül 6%-kal növeli a fizetési arányt, a Markets Pro lehetővé teszi ezt is a funkcióra előfizető webáruházak számára. A kiszállítás azért is kaphat hangsúlyt, mert – mint az a Shopify átfogó elemzésében szerepel –, a következő évek egyik meghatározó trendje a szállítási stratégia újratervezése és az ellátási láncok rugalmasabbá tétele. A fogyasztói igények megkövetelik, hogy a kiszállítás minél gyorsabb, és lehetőleg ingyenes legyen, és világosan kommunikáljon róla a kereskedő.

A Shopify Translate & Adapt a kereskedőknek lokalizációs és fordítási megoldással segít abban, hogy a lehető legjobb vásárlói élményt nyújtsák a vevőiknek.

Hogyan működik?

Az alkalmazás használatakor egyetlen kattintással lefordíthatók a webshop szövegei az automatikus fordítási funkció segítségével, majd az így kapott fordítást a kereskedők vagy a webshop adminjai manuálisan szerkeszthetik, finomíthatják. A termékleírásokat az adott ország és vásárlók szokásaira szabva módosíthatják. Továbbá idegen nyelvre adoptálhatják a GYIK oldalt, a kapcsolatfelvételi oldalt, és az egyes piacokhoz különféle szállítási feltételeket adhatnak meg.

A gördülékeny vásárlási folyamat és a vásárlói élmény ténylegesen konverziónövelő hatással bír: a tartalom helyi nyelvre fordítása 13%-kal növeli a bruttó áruértéket azoknak a vásárlóknak körében, akik látják a lokalizált tartalmat.

„A Shopify Translate & Adapt a lokalizációs stratégiánk kulcsfontosságú elemévé vált” – árulta el Gerard Justo Romero, az Alohas e-kereskedelmi operatív szakértője. „Globális márkaként fontos, hogy a vevőink számára a már megszokott vásárlói élményt biztosítsuk, bárhol is legyenek. A Shopify új alkalmazása, ami a fordítói eszköztárunk nélkülözhetetlen elemévé vált, ezt teszi könnyebbé.” Rohit Mishra, a Shopify termékfejlesztési igazgatója pedig úgy véli, hogy kár lenne nem kihasználni azokat a lehetőségeket, amelyeket egy új piacra lépéskor a helyi adottságokhoz igazodó tartalom nyújthat.

A Shopify a határokon átnyúló kereskedelmet még gördülékenyebbé szeretné tenni a közeljövőben. Többek között lehetővé tenné a kereskedőknek, hogy az egyes piacokra szabhassák az elérhető termékek körét, vagy hogy helyi pénznemben adhassák meg a globális piacra vonatkozó szállítási díjakat.

Mindez összességében a konverzió növelését szolgálja, és az egészben az a legjobb, hogy mindezt egyetlen felületen, a Shopify adminrendszerében kezelhetik az e-kereskedők.

A Markets Pro egyelőre csak az Egyesült Államok területén vehető igénybe, a Translate & Adapt funkcióhoz viszont már minden országban hozzáférhetnek a Shopify-os webáruházak.