Feleannyit érnek a mobilos vásárlók?

Feleannyit érnek a mobilos vásárlók?

Az asztali gépekről érkező forgalom már csak alig több mint a felét teszi ki az összes látogatásnak a 2017-es Cyber Monday-ről szóló tanulmány szerint, amelyet 4 500 webáruház összesen 6,59 milliárd dolláros forgalmát elemezve készített el az Adobe. A mobil eszközök ennek ellenére jelentősen kevesebb bevételt generálnak, az értékesítési volumen 2/3-a továbbra is az asztali böngészőkhöz köthető.

Az adott eszköztípusról érkező bevételek és látogatások aránya az egyik legfontosabb mutatószám, amely a felhasználói élményről, a UX “minőségéről” ad visszajelzést.

 2017 Forgalom Bevétel Bevétel/látogatás arány
Asztali számítógépek 53% 67% 1,27
Mobil eszközök 40% 24% 0,60
Tabletek 8% 9% 1,18

Ez a megközelítés kissé eltér a megszokott konverziós arány kalkulációtól, amely azt mutatja, hogy a látogatások vásárlási tranzakcióvá konvertálása mennyire sikeres, míg a bevétel alapú számítás nem a konverziók számát veszi alapul, hanem azt is megmutatja, hogy milyen volumenben sikerült értékesíteni.

A mobilt használó látogatók fele annyit vásárolnak, mint az asztali böngészőből érkezők: a kutatás adataiból látható, hogy a desktop látogatók 111%-kal többet érnek, mint a mobilos látogatók. Nincs megalapozott indokunk azt feltételezni, hogy a desktop látogatók tehetősebbek, ezért a különbség okát inkább a mobilos felületek használhatóságában érdemes keresni.

A trend az elmúlt négy év során egyértelmű, és a piacot figyelve egyáltalán nem meglepő.

Év Az asztali eszközökről érkező bevétel
többlet a mobilokkal szemben
2014 288%
2015 224%
2016 143%
2017 111%

A mobil eszközökön tapasztalható élmény folyamatosan javul, ezáltal az asztali gépek értékesítési előnye csökken. Az igazán ugrásszerű változás 2015-ről 2016-ra történt, azonban még most is egyértelmű, hogy az okostelefonok lemaradása a jövedelmezőség tekintetében jelentős. 

Évek óta halljuk és mondjuk, hogy 201x a mobilok éve, de a fenti adatok alapján látható, hogy bőven van még teendő ezen a téren.  A tapasztalat azt mutatja, hogy az amerikai trendek nagyjából 2 éves késéssel jelentkeznek a magyar piacon is, tehát feltételezhetjük, hogy az aktuális helyen itthon jelenleg még rosszabb.

Az idei év elején készült Nagy Webáruház Felmérés során a kereskedők 76%-a állította, hogy rendelkezik mobilra optimalizált webáruházzal, 17%-a tervezte, hogy az év során ilyen megoldásra vált, míg 6%-uk tervei között egyáltalán nem szerepelt ilyen irányú fejlesztés.

Azok a webáruház tulajdonosok, akik a felmérést megelőző évben nem fejlesztették áruházukat, mindössze 7,8%-os forgalomnövekedést realizáltak, (ami jelentősen elmarad az ekereskedelem tavalyi hazai növekedési ütemétől), ezzel szemben azok akik folyamatosan fejlesztették, vagy teljesen lecserélték az online értékesítési felületüket, 26% körüli forgalomnövekedésről számoltak be.

A 2018-as év teendőinek meghatározása és priorizálása során nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Google mobile-first indexének várható bevezetését, és ha a webáruházunk nem tud megfelelni a változó technológiai környezetnek, a vásárlók elvárásainak, akkor érdemes lehet elgondolkoznunk a felújításán, vagy lecserélésén is.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter
Schmidt Zoltán

A BIG FISH Internet-technológiai Kft. e-kereskedelmi szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!