Az európai online divatóriás történelmi magasságokba emelkedett, miután először lépte át az ötvenmilliót az aktív vásárlók száma az oldalon.
Az eredmény a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 8 százalékos bővülést jelent. További bizakodásra ad okot a cég számára, hogy ezzel egy időben sikerült megháromszoroznia a rendszeres vásárlók gerincét alkotó hűségprogramban, a Zalando Plusban résztvevő felhasználók számát is.
50.2 millió aktív vásárló
A Zalando Németország egyik legnagyobb, Európa-szerte elérhető online kereskedelmi áruháza, amely sikerrel terjeszkedett az ország határain túl is. Múlt héten kiadott, harmadik negyedéves jelentésük alapján a cégnek komoly oka van az örömre, hiszen az aktív vásárlók illetve a hűségprogramban résztvevők számának növekedése komoly áttörést jelent. Szintén jelentős bizakodásra ad okot, hogy a Zalando vásárlói meglehetősen aktívak: átlagosan évente 5,2 rendelést ejtenek meg az áruházban.
Robert Gentz, a Zalando társigazgatója a jeles esemény kapcsán annak adott hangot, hogy az álomhatár átlépése ellenére várhatóan keserves időszakban és turbulens gazdasági környezetben kell majd megvédeniük az eredményeket, és a közeljövőben még komolyabb hangsúlyt kell fektetni a vásárlókkal való kapcsolatok megerősítésére.
Bruttó áruérték: 3,28 milliárd euró
A vásárlók számának növekedése mellett az áruházban online elérhető termékek száma is dinamikusan emelkedett, hiszen az előző év hasonló időszakához képest mintegy 7,1 százalékkal több áru volt készleten a Zalandonál. A mintegy 2.35 milliárd eurós bevétel azonban kevésbé erősen növekedett, hiszen ez mindössze 2.9 százalékkal magasabb az előző évihez képest.
Az eredményben közrejátszhat, hogy korábban a Zalando a németországi piacon is ingyenesen szállította ki az árukat a megrendelési értéktől függetlenül, tavaly óta azonban a minimumérték alatti rendeléseknél házhozszállítási díjat számolnak fel, így már ezek az eladások is nyereségesek lettek.
Magas működési veszteség
A komoly növekedés mellett azonban a cég még mindig évi 35,4 millió eurós működési veszteséget halmozott fel egy év alatt. A vállalat pénzügyi profitabilitása még romlott is az előző évhez képest, amikor ez a szám mindössze 8,4 millió euró volt. A Zalando képviselői szerint a romló gazdasági környezet, a növekvő infláció és a vásárlói szokások megváltozása egyre komolyabb nehézséget jelent minden szereplő számára. A vezetők ennek ellenére bíznak abban, hogy a hatalmas üzemi veszteségek az ünnepi szezonban némileg ellensúlyozhatóak lesznek majd.