Stratégiai együttműködésre lép a népszerű bevásárlóplatformmal Várkonyi Balázs, miután az általa vezetett ED Group Kft. részesedést szerez az Avokadoban. A társulással a magyarországi online kiskereskedelmi kép átrajzolása lett a cél. Az Avokado segítségével akár az FMCG szektor tizedét is lefedhetőnek tartják.

Az Avokado az alapoktól gondolja újra az online vásárlási élményt. Küldetése, hogy egyszerűbbé és hatékonyabbá tegye az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) termékek beszerzését a vásárlók számára. A felületen bolti áron válogatható több különböző kiskereskedő termékeiből egyetlen vásárlás során. A személyre szabott csomagot pedig egy időpontban, egy futár viszi házhoz, akár néhány órán belül.

A magyar piaci igényekhez igazítva

A társulás célja világos: olyan FMCG platform létrehozása, amely – amellett, hogy kielégíti a vásárlók széles körű igényeit -, a kereskedők számára is elősegíti a digitális piacra való belépést és a vevőkör bővítését.

„Már az Avokado indulása előtt elhatároztuk, hogy az Egyesült Államokban közkedvelt Instacart bevásárlóplatform modelljéhez, kiválóan működő, sokrétű rendszeréhez és technológiájához hasonlót fejlesztünk, adaptálunk a magyar piaci igényekhez igazítva. Ebben a törekvésünkben az újonnan kötött partnerség is szerepet játszik majd”

– közölte a cég sajtóközleményében Matócza Szabina, az Avokado ügyvezetője.

A bejelentett Avokado-megállapodás főszereplői: Barcsay Erik, Matócza Szabina, Székács Tibor és Várkonyi Balázs

„Azokat a cégeket keressük…”

A bejelentést követően a Kosárérték megkérdezte Várkonyi Balázst is. Az üzletember elárulta, az Avokado tökéletesen illeszthető az őt régóta érdeklő témához. Ez arról szól, hogy miként lehet a felhasználóknak még hatékonyabban a kedvére tenni. A megoldást sokan keresik, vannak ígéretes példák is, de ez még a jövő. Az úttörő megoldások többnyire a marketplace irányból indult fejlesztések, melyek egy nagy közösséghez tartozóan kötik-kötnék össze az összes lehetséges terméket és szolgáltatást a vevőkkel, felhasználókkal.

„Az Avokado nekem azért szimpatikus, mert végre egy olyan szolgáltató, ami az offline vásárlási élményt, az árakat és a termékeket online is el tudja vinni a felhasználóhoz. Különleges abban is, hogy kifejezetten azokat a márkákat keresi meg, amiket a felhasználók sokasága szeret. Ezeket pedig egy helyen, jó környezetben, egyszerű vásárlási metódussal teszi elérhetővé”

– magyarázta az üzletember. Arra a kérdésre, hogy az Avokado hogyan illeszkedik abba a “mestertervbe” amiről néhány hónapja Bőgel György is beszélt a Kosárértéknek adott interjújában, Várkonyi Balázs a következő választ adta:

Azokat a cégeket keressük, melyek a felhasználók online kereskedelmi figyelmét  (értékesítés, vásárlás) képesek lekötni.  Azt gondoljuk, hogy a következő években ezek a vállalkozások (Jófogás, Vatera, Ingatlan.com, Hasznaltauto stb.) együtt, e  felhasználói igényeket nagy mértékben le tudják majd fedni. Elindulhatunk tehát egy olyan egységes megjelenés irányába, amivel a felhasználó a csoporton belül biztonságban használni tudja majd ezeket a szolgáltatásokat”.

Avokado: beillesztik a nagy képbe

Tavaly szeptemberben jelentette be Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula (az eMAG-cégcsoportból kiváló Vatera új tulajdonosaiként, az Ingatlan.com Zrt-vel együttműködve), hogy a Vatera és a Jófogás egyesítésével Magyarország legnagyobb használtcikk-piacterét hozzák létre.  A két üzletember alapítása óta tagja az Ecommerce Hungary Egyesület iparági szövetségének, és elkötelezettek a magyarországi online kereskedelem fejlesztése mellett.

A 2022-ben startupként indult Avokado úttörő szerepet vállal a magyar fogyasztók vásárlási élményének fejlesztésében – az e-kereskedelmi platform célja, hogy az élelmiszer kiskereskedők és más online platformok tapasztalatából építkezve megépítsék a legjobb online élelmiszer-kiszállítási felületet. Az Avokado jövőképe  – beillesztve az új üzlettárs által körvonalazott nagy képbe – kettős: egyfelől olyan vásárlási élményt kínálni, amely egyszerre megfizethető és kényelmes a fogyasztók számára, másfelől pedig lehetővé tenni a fizikai kiskereskedők számára, hogy könnyedén bővíthessék termékkínálatukat az interneten, mentesítve őket a logisztikai kihívások alól, hogy az alaptevékenységükre koncentrálhassanak.