A közösségi média marketing célú használata az ünnepi időszakban egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy érzelmi szinten (is) kapcsolódjunk a célcsoportunkkal. Az ilyen típusú elérések nem csak a direkt eladásra lehetnek hatással, hanem a vásárlók elkötelezettségét és márkahűségét is számottevően növelhetik.

Az ünnepi szezon egy remek alkalom arra, hogy személyesebbé tegyük a márkánkról alkotott képet a közönségünk számára. Az év azon szakaszában, amikor sokunk életében elterelődik a figyelem a munkáról, érdemes ezzel párhuzamos üzeneteket csempészni a márkánk közösségi média kommunikációjába is. Nem véletlenül tartják számon az év utolsó hónapjait az adományozás kiemelkedő időszakaként – ez az a periódus, amikor, már ha csak a karácsonyi ajándékozásra gondolunk, kiemelkedően észben tartjuk egymás igényeit, szükségleteit. Valamint, ideális esetben a saját magunkét is. 

Erre érdemes hangsúlyt fektetni, mikor megalkotjuk a márkánk év végi kommunikációs tervét. Az egy dolog, hogy érdemes “belesimulni” az ünnepi hangulatba, de amellett, hogy kellemes és hangulatteremtő atmoszférát sugárzunk, ezt a márkánk, vállalkozásunk számára kifejezetten hasznossá is tudjuk tenni. Az alábbiakban összeszedtünk néhány olyan javaslatot, amelyek mentén elősegíthetjük az ünnepi szezon teremtette hangulat praktikus kamatoztatását. Természetesen azzal a kiegészítéssel, hogy az általános tippeket mindig érdemes a saját cégünk kontextusába helyezni, annak lehetőségeivel, korlátaival, specifikumával. 

 Népszerűsítsen jótékonysági kezdeményezéseket

Ez az az időszaka az évnek, amikor sokan igyekszünk nem csak magunkra és a közvetlen környezetünkre, hanem a nagyobb közösségünkre is gondolni. Ez a visszaadás ideje, és ezáltal érdemes cég szinten is részt venni ebben a hagyományban, valamint a vásárlók számára is megteremteni a lehetőséget ugyanerre. Népszerűsítse az ilyen típusú kezdeményezéseket, és mutassa meg közönsége számára, hogy ezt hogyan tehetik meg a lehető legegyszerűbb módon. Valamint, nem utolsó sorban, hogy milyen jó érzés adni. 

 Hozzon létre exkluzív ajánlatokat

Jutalmazza meg követőit az (egész éves) lojalitásukért különleges ajánlatokkal, amelyek csak bizonyos közösségi média platformokon keresztül érhetők el. Ez emeli a közösséghez tartozás érzetét, ezáltal pedig a felhasználók márkahűségét.

 Hozzon létre egy ünnepi témájú hashtaget

Tisztítsa le a közösségi médiáján közvetített ünnepi üzenetét egy hashtag használatával, amely a teljes kommunikációját összefoglalja. Hozzon létre egy kifejezést vagy frappáns szókapcsolatot, amely leginkább kifejezi az Ön mondanivalóját.

 Alkosson adventi naptárat

Alkosson egyedi adventi naptárat a márkája követői számára. Ezt érdemes például e-mailek formájában kiküldeni, amelyek különböző, exkluzív ajánlatokat, tartalmakat rejthetnek, például kuponkódot, előzetes információt egy learázásról vagy új termékek megjelenéséről, stb.

 Osszon meg ünnepi hangulatú, személyes tartalmakat

Használja ki az ünnepi időszakot arra, hogy megmutassa a vállalkozása azon részeit, amelyek egyébként rejtve vannak a vásárlói előtt. Például nyújtson betekintést a kulisszák mögé, hogy Önök hogyan készülnek az ünnepi szezonra, vagy tegyen közzé képeket az ünnepi dekorációról, ennek előkészítéséről. Emellett, amennyiben lehetősége engedi, osszon meg képeket a csapatáról, ezzel az ő egész éves munkájukat is értékelve. 

 Cserélje le a profiljához tartozó képeket

Tegye meghitté és különlegessé a social media platformjait azzal, hogy nem a szokásos profil és banner fotót használja. Természetesen fontos, hogy a márka image-e megmaradjon, így érdemes a meglévő képi világhoz hasonló, karácsonyi verziókat megalkotni és használni. Hogy még inkább személyesebbé tegye ezt, akár pályázatot is kiírhat az ünnepek előtt a cég arculatának karácsonyi újratervezésére. 

 Céges videók létrehozása

Készítsen videókat, amelyek betekintést nyújtanak vállalkozásába az ünnepek idején. Ahogyan ez egyébként egész évben érvényes, egy-egy ilyen típusú tartalom elkészítése előtt érdemes átnézni az aktuálisan népszerű videós tartalmakat, hogy a tartalom minél nagyobb közönséget érjen el. 

 Vonja be a gyermekeket

Számos cég rendez a munkavállalói gyermekei számára ünnepi rendezvényeket. Habár ez természetesen nem megvalósítható egy nagyobb célközönség számára, de a hangulatát egy játék, pályázat formájában is létrehozhatja. Legyen az rajzpályázat vagy egyéb kreatív alkotásra buzdító felhívás – a lényeg, hogy a nyeremények a kicsik igényeire legyenek szabva.

 Működjön együtt

A karácsony valóban a közösség ünnepe – ehhez híven gondolkodjon Ön is ünnepi együttműködésben. Ez kapcsolódhat akár az egyik, adventi naptárban ajánlott kedvezményhez, vagy az általános ünnepi akciókhoz, de a márkaegyüttműködések révén mindenképpen új, potenciális vásárlókat fog elérni. 

 Kívánjon kellemes ünnepeket!

Végül, de nem utolsó sorban kívánjon kellemes ünnepeket a vásárlóinak a lehető legkreatívabb módon. Emeli a személyességét, ha ezt e-mailben küldi el, és/vagy ha videós formátumban adja át az üzenetet.