A Consumer business üzletág globális igazgatója, Dave Clark 23 év után hagyja ott az Amazont. Egyelőre nem tudni, ki lesz az utódja.

Clark még 1999-ben, közvetlenül a diplomája megszerzése után kezdett dolgozni üzemeltetési menedzserként Kentuckyban, és a ranglétrát megmászva az Amazon “klasszikus” üzletágát vezette. Ezenkívül hathatósan közreműködött a logisztikai hálózat kiépítésében is. Lemondását hivatalosan is közzétették, amely szerint július 1-jétől már nem tartozik a cég kötelékébe.

A cég még nem jelentett be utódlási tervet. Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy cégüzenetében így fogalmaz: „Várom, hogy az elkövetkező hetekben friss információval szolgáljak Önöknek a fogyasztói csapat vezetéséről”. Jassy úgy nyilatkozott Clarkról, mint aki „olyan csapatokat vezetett, akik fulfillment központok több generációját tervezték, és a semmiből építették ki az Amazon szállítási hálózatát, valamint nagyszerű tehetségeket nevelt ki a szervezeten belül”. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy az utódlást és minden változtatást igyekeznek megfontoltan tervezni.

Clark a Twitteren közzétett posztjában a következőképpen nyilatkozott a távozásról:

“Hihetetlenül jól éreztem magam az Amazonnál, de itt az ideje, hogy újra építsek. Ez hajt engem előre. Mindazoknak, akikkel volt szerencsém együtt dolgozni, köszönöm, hogy olyan szórakoztatóvá tették számomra a munkát, hogy 23 éven keresztül minden nap bemenjek, és klassz, csodálatos dolgokat találjak ki az ügyfeleknek.”

Felhők a vállalat felett?

Talán csak véletlen egybeesés, de nem hallani mostanában túl jó híreket a kereskedelmi megacég háza tájáról. Ugyan a pandémia idején komoly üzleti eredményekről számoltak be, a folyamatos terjeszkedés sem tört meg, illetve a logisztikai valamint a hirdetési piacon is egyre erősebb szereplők, a lezárásokat követő időszak, illetve a jelen gazdasági helyzet náluk is lassulást hozott.

A cég gazdasági igazgatója, Brian Olsavsky 2022 első negyedévéről tartott beszámolójában elmondta, hogy 6 milliárd dolláros többletköltséggel kell számolniuk a logisztikai hálózat kihasználtságának problémái, valamint az inflációs környezet és az emelkedő energiaárak miatt. Nem rég számoltunk be arról, hogy a Fulfillment by Amazon szolgáltatás árait is emelni voltak kénytelenek, és ha ehhez hozzávesszük a döcögősen haladó drónprogramot, a háború miatt kieső orosz és fehérorosz piacot, illetve a cég adatkezelési problémái miatti sorozatos jogi procedúrákat, el tudjuk képzelni, hogy a tavaly kinevezett vezérigazgatónak lehetnek mostanában álmatlan éjszakái.