A hazai logisztikai, fulfillment és dropshipping megoldásokat nyújtó Webshippy néhány napja mutatta be újításait a Webshippy Next 2021 rendezvényen.

A Budapest Music Centerben (BMC) első alkalommal rendezett, itthon még kissé szokatlannak számító eseményen egyszerre 5 olyan hírrel szolgáltak a szervezők, amelyek különösen előremutató és innovatív irányt vetítettek elő az magyarországi logisztikai szolgáltatók között.

A cég ügyvezetője, Perényi András megnyitójában röviden elmondta, hogy hol tart jelenleg a Webshippy, majd bemutatta az üzlettárs TransSped logisztikai szolgáltatót, valamint a velük való együttműködés részleteit. Fülöp Szabolcs, a TransSped vezetője ezután mesélt cégéről, a szolgáltatásaik köréről, és arról, hogy az együttműködéssel képesek bármilyen méretű nagyvállalatok kiszolgálására, mint például Fressnapf vagy a Retro, akiket már ügyfeleik között tudhatnak.

Az innovációk sorában elsőként a saját logisztikai szoftverük licenszesítését jelentette be, amely bármely más cég raktárában bevezethető – első ügyfélként a Praktiker nemrég sikerrel implementálta ezt a rendszert az online rendelések kiszolgálását lebonyolító raktárában. A szoftver termékfelelőse, Baranyi Zsolt kiemelte, hogy az online értékesítés speciális problémái és folyamatai megfelelően optimalizált és automatizált megoldásokat kívánnak, és ezzel a szoftverrel azoknak is tudnak segíteni, akik a logisztikát saját kézben kívánják tartani.

Ezt követően Perényi András egy 3 részből álló fejlesztéscsomagot ismertetett, amely a Webshippy Prio összefoglaló elnevezést kapta, és nem kevesebbet, mint a minden ügyfél számára elérhető aznapi kiszállítást tesz lehetővé – egyelőre Budapesten, de később több vidéki városra is kiterjesztik. A csomag egy új darkstore-hálózat kialakításából, egy saját üzemeltetésű, 18 és 22 óra közötti kiszállítási szolgáltatásból, és egy folyamatosan frissülő adatokkal dolgozó, webshoprendszerekbe építhető szállításmód-választó pluginból áll. Ezeket részletesen Pál Marcell, a Webshippy Prio termékfelelőse mutatta be.

A következő bejelentés kétségtelenül a leglátványosabb innovációról szólt, hiszen a folyamat egyik legidőigényesebb és legtöbb hibalehetőséget hordozó része, az ún. picking (vagyis amikor a polcokról a megfelelő csomagokba kerülnek a termékek) legnehezebb részét automatizálták, mégpedig robotok segítségével. A kb. 1 tonnát is elhúzni képes, leginkább egy felnagyított robotporszívóra hasonlító gépek magukat a polcokat viszik oda a raktári munkatársakhoz, akik így nagyjából napi 30 kilométernyi menetelést spórolhatnak meg, 35%-kal gyorsítva ezzel az egész folyamatot. Működésükről Hercsel Máté, a robotikai részleg vezetője beszélt, és az előtérben aztán meg is csodálhatta mindenki ezeket a szupermodern kütyüket munka közben.

Végül az ügyvezető a középtávú tervek között megemlítette, hogy a bevezetett újítások segítségével nemzetközi piacra lépést is terveznek: elsőként Lengyelországban fogják elérhetővé tenni szolgáltatásaikat, ezután pedig a régió több országában is megjelennek majd.

Az újdonságokról és a további részletekről az esemény weboldalán lehet tájékozódni.

(Támogatott tartalom)