A B2B piacon is versenyez egymással az Egyesült Államok két kiskereskedelmi óriása, az Amazon és a Walmart. Legújabban e-kereskedelmi alkalmazásokkal próbálják magukhoz vonzani a kis- és középvállalatokat.

Egymásnak feszül a Walmart és az Amazon kkv-k back office beszerzéseihez kínált e-kereskedelmi alkalmazása – derül ki a PYMNTS hírportál „haditudósításából”. A nagy összecsapásban utoljára a Walmartnál volt a kezdeményezés, amely július második felében mutatta be új, az elektronikus beszerzést felgyorsítani hivatott technológiát.

A program egycsatornás megoldást kínál a vevő fizikai és csomagküldő vásárlásaihoz. A kiskereskedő hangsúlyozza, hogy az Egyesült Államokban több mint 4700 helyszínről szerezhetik be az árut a vásárlók. A Walmart Business+ elemzőeszközzel lehetőségük van arra, hogy folyamatosan nyomon követhessék kiadásaikat.

Az áruházlánc januárban indította útjára a Walmart Business szolgáltatást, amely B2B e-kereskedelmi platformot kínál több mint százezer árucikk megvásárlásához.

Egymást is hajszolják

Az ezt továbbfejlesztő új alkalmazás szorosan azt követően jelent meg, hogy az Amazon egy hónappal korábban bejelentette saját Amazon Business beszerzési platformjának továbbfejlesztését. E szerint a Business Prime Duo tagsági rendszert – amelyben az előfizetőknek évente 69 dollárt (aktuális deviza árfolyamon átszámolva mintegy 23.500 forintot) kell fizetniük – ingyenessé tették azoknak az Amazon Prime-tagoknak, akik üzleti vásárlásokat is folytatnak.

A megoldás lehetővé teszi a kisvállalkozóknak, hogy összefésüljék üzleti és személyes vásárlásaikat.

A céges beszerzéseket külön nyomon követhetik beleértve azok könyvelését és a velük kapcsolatos adóbefizetéseket.

Szakértők megjegyzik, hogy az Amazon Business több évvel korábban indult, mint a Walmart Business, ám az utóbbit máris igyekeznek az újabb eszközökkel fejleszteni. Persze ezekre az Amazon szinte azonnal „válaszol” is. A Walmart GoLocal megoldása a helyi házhoz szállításban és a rendelések végrehajtásában kínált újdonságot az év első felében. Az Amazon Buy With Prime eszközét terjesztette ki, amit korábban csak meghívásos alapon használhattak az amerikai kereskedők.

Az „egy kézből mindent” lehetőségét ajánlják

Mind az Amazon, mind a Walmart olyan hűségprogramok kialakítására törekszik, amelyek lehetővé teszik, hogy a kkv-k vezetői egy kézből szerezzenek be minden árucikket, amire back office-ukban szükségük lehet. A kiskereskedők ökoszisztémát akarnak maguk körül kiépíteni, ami az Amazon esetén azt is magában foglalja, hogy az eladói oldalon is megjelenhetnek kkv-k harmadik szereplőként.

Az infláció enyhülése ad némi további hátszelet a két kiskereskedelmi vállalat törekvéseihez.

A PYMNTS ötszáz kis- és középvállalat megkérdezésén alapuló felmérése azt mutatta, hogy a kkv-k 40 százaléka továbbra is az inflációt tartja a legaggasztóbb gazdasági jelenségnek. A cégek 15 százaléka bevételei csökkenésétől tart, 48 százalékuk keresi azokat a pénzügyi lehetőségeket, amelyek segíthetnek abban, hogy talpon maradjanak.

Jól jönnek a jó adatok

Az Amerikai Egyesült Államok munkaügyi minisztériumának legutóbbi inflációs jelentése tartalmazott néhány biztató adatott. A termelői árak – azaz: azok a felszámított árak, amelyeket a vállalatok beszerzéseik során B2B kapcsolataikban érvényesítenek – a várakozásoknál kevésbé nőttek. Az elemzők 0,2 százalékos drágulást jósoltak júniusban májushoz képest, ám a tényadat ennek fele, 0,1 százalék lett.

Bár a szolgáltatási árak átlagosan 0,2 százalékkal feljebb kúsztak, a szállítás és a raktározás költségei 0,9 százalékkal csökkentek. Ez pedig arra utal, hogy enyhülhet az ezeket igénybe vevő vállalatok profitrátájára nehezedő nyomás. Lassan felszabadulhatnak pénzügyi erőforrások a vállalkozások új beszerzéseinek finanszírozására.

Segítheti mindezt az is, hogy fogyasztói árak éves összehasonításban júniusban három százalékkal nőttek az Egyesült Államokban. Kialakulhat egy, a vállalatoknak kedvező spread a termelői és a fogyasztói árak között.